login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hoe plaats je html code op je site?

Offline Allinfosrc - 08/05/2009 07:40
Avatar van AllinfosrcNieuw lid Nou zoals de titel al zecht hoe kan je html code op je site plaatsen dus niet dat het door een WYSIWYG editor maar met html.
Kan iemand daaar op antwoord geven.

17 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 08/05/2009 08:05
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Door via een ftp connectie naar je webhost de bestanden op de server te plaatsen.
Offline Serellyn - 08/05/2009 09:06
Avatar van Serellyn Nieuw lid
Allinfosrc schreef:
Nou zoals de titel al zecht hoe kan je html code op je site plaatsen dus niet dat het door een WYSIWYG editor maar met html.
Kan iemand daaar op antwoord geven.

Zoek je nou dat je html code zichtbaar kan maken op je website of hoe je een website moet maken van html?

Ik ga ervan uit dat je het eerste bedoeld, maar maak jezelf even duidelijk  
Offline Ontani - 08/05/2009 09:54
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Lol goei punt Serellyn, had het zo nog niet gelezen... De vraag is idd niet echt duidelijk.
Offline Bart - 08/05/2009 10:21
Avatar van Bart PHP expert
Serellyn schreef:
[..quote..]
Zoek je nou dat je html code zichtbaar kan maken op je website of hoe je een website moet maken van html?

Ik ga ervan uit dat je het eerste bedoeld, maar maak jezelf even duidelijk  
En wordt hier bedoeld om je files via CPanel zichtbaar te maken (dus te wijzigen) of gewoon HTML files zichtbaar met highlighting net als PHPS?
Offline Allinfosrc - 08/05/2009 13:32
Avatar van Allinfosrc Nieuw lid hoe bedoelen jullie en ik zoek hoe je html kan tonen op je site dus hoe je het er op kan zetten.
En graag met html code want ik ben nog niet ver met php.
Offline Abbas - 08/05/2009 13:37
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Je wilt dus gewoon een website maken in HTML? Want luister er is een verschil:

Bij het ene, wat ik dus al zei, maak je webpagina's aan in de opmaaktaal HTML en plaats je ze op een webruimte waardoor iedereen je website kan bekijken.
In het tweede geval laat je op een van je webpagina's pure HTML-code zien. Hier zie je dus de code zelf en niet het resultaat ervan.

Zo, ik hoop dat je het verschil begrijpt en ons kan zeggen wat je dan eigenlijk bedoelt! 
Offline Allinfosrc - 08/05/2009 13:58
Avatar van Allinfosrc Nieuw lid
Citaat:
Je wilt dus gewoon een website maken in HTML? Want luister er is een verschil:

Bij het ene, wat ik dus al zei, maak je webpagina's aan in de opmaaktaal HTML en plaats je ze op een webruimte waardoor iedereen je website kan bekijken.
In het tweede geval laat je op een van je webpagina's pure HTML-code zien. Hier zie je dus de code zelf en niet het resultaat ervan.

Zo, ik hoop dat je het verschil begrijpt en ons kan zeggen wat je dan eigenlijk bedoelt!

Dat snap ik maar ik wil weten hoe je html kan laten zien niet duidelijk genoeg soms?
Offline Bart - 08/05/2009 13:59
Avatar van Bart PHP expert Schijnbaar is het bij jou niet duidelijk, daarom adviseer ik je ten strengste om dit eens te lezen:
http://www.sitemasters.be/tutorials/4/1/HTML
Offline Martijn - 08/05/2009 14:01
Avatar van Martijn Crew PHP pratischter voorbeeld, wil je dat je site dit doet:
Voorbeeld
of zo:
<b>Voorbeeld</b>

want met die 2e laat je html zien ;) vandaar de vraag wat je wilt.
Maar ik neem aan dat je in dreamweaver (oid) een website met html in elkaar heb gezet, en die online wilt?

Dan moet je zoeken naar een server. Bij hosting hier ergens op de site kun je wel wat gratis vinden, maar daar is reclame bij.

Dan krijg je een ftp account en kun je dingen online zetten via een ftp programma (bijvoorbeeld FileZilla)

Dat bedoelde je?
Offline Allinfosrc - 08/05/2009 14:42
Avatar van Allinfosrc Nieuw lid
DeviourSoul schreef:
pratischter voorbeeld, wil je dat je site dit doet:
Voorbeeld
of zo:
<b>Voorbeeld</b>

want met die 2e laat je html zien ;) vandaar de vraag wat je wilt.
Maar ik neem aan dat je in dreamweaver (oid) een website met html in elkaar heb gezet, en die online wilt?

Dan moet je zoeken naar een server. Bij hosting hier ergens op de site kun je wel wat gratis vinden, maar daar is reclame bij.

Dan krijg je een ftp account en kun je dingen online zetten via een ftp programma (bijvoorbeeld FileZilla)

Dat bedoelde je?

Ik heb niet eens dreamweaver en wat bedoel je ik heb wel allang een webhost gevonden hoor.
Offline Ontani - 08/05/2009 14:48
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
je krijg niet duidelijk gemaakt naar ons wat je bedoeld dus daarom zou ik zeggen probeer dit:

<pre><code><b>Voorbeeld van htmlcode</b></code></pre>

Offline Allinfosrc - 08/05/2009 14:55
Avatar van Allinfosrc Nieuw lid nee ne had ik alleens geprobeerd heb het wel voor de zekerheid nog een keer geprobeerd.
Offline Abbas - 08/05/2009 14:57 (laatste wijziging 08/05/2009 15:07)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ok, maar wat wil je dan doen?! FFS, we geven de twee mogelijkheden van wat er kan en jij blijft maar dezelfde vraag stellen als in je topic zelf. Zeg ons gewoon welk van de twee mogelijkheden je wilt en dan kunnen we je verder helpen.
Offline Bart - 08/05/2009 14:57
Avatar van Bart PHP expert Maak dan eens een keer duidelijk wat je precies wilt, want jij bent schijnbaar de enige die snapt wat je wilt.. En zo'n 5 andere mensen weten inmiddels niet meer wat jij nog wel wilt.
Offline ArieMedia - 08/05/2009 15:02
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Quicky schreef:
Maak dan eens een keer duidelijk wat je precies wilt, want jij bent schijnbaar de enige die snapt wat je wilt.. En zo'n 5 andere mensen weten inmiddels niet meer wat jij nog wel wilt.
Maak er maar 6 van =D.

Anyway, ik zal wel een net zo breed antwoord geven 

--- HTML BESTANDEN OP HOST ZETTEN ---
1; Maak je HTML-bestanden
2; Download Filezilla (Google het) en installeer het.
3; Vul je host, naam en wachtwoord in, poort is niet nodig
4; Plaats je bestanden in htdocs/httpdocs

JE BESTANDEN STAAN NU ONLINE.

Mocht dit niet hetgene zijn wat je nodig hebt, maar wil je de broncode laten zien. reageer dan.
Offline larssy1 - 08/05/2009 15:24
Avatar van larssy1 MySQL beginner Formulier beter wat je wilt..

niemand van ons snapt wat je wilt..

Wil je de HTML code als uitvoerbaar:
<b>Voorbeeld</b> word dan Voorbeeld

Of als tekst:
<b>Voorbeeld</b> blijft <b>Voorbeeld</b>

Over hoe je je bestanden moet uploaden naar je server:
1. Download een FTP Client bijv. FileZilla
2. Voer je FTP url in. (deze url staat vermeld in een mail van je host)
3. Voer je gebruikersnaam en wachtwoord in (staan ook vermeld in de email van je host tenzij je dit hebt gewijzigd)
4. Geef een poort nummer op. Hierbij kun je kiezen uit poort 20 en 21
5. Connect met je server en open de juiste map
6. Zet de bestanden op je server
Offline Martijn - 08/05/2009 15:27
Avatar van Martijn Crew PHP Nu heb je meer dan voldoende info op je vraag, we hebben alle mogelijke opties nu beantwoord.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s