login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

anti wachtwoord onthouden

Offline Martijn - 30/08/2008 12:41 (laatste wijziging 30/08/2008 12:41)
Avatar van MartijnCrew PHP Ik heb een pagina waar je moet inloggen en firefox onthoud netjes (als je wilt) je user+pass combo.
Nou heb ik op een pagina waar je voor ingelogd moet zijn nog een form staan, ook met een pass, maar nu vult ie automatisch de info in als dat je inlogt. En dat is totaal niet practisch voor waar ik het voor gebruik. Ik heb al value="" geprobeerd, maar dat werkt niet =(

anyone?

20 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 30/08/2008 13:01
Avatar van Gerard Ouwe rakker Geef dat veld een andere "name".
Offline Martijn - 30/08/2008 13:07 (laatste wijziging 30/08/2008 13:08)
Avatar van Martijn Crew PHP ze hebben alletwee een andere name 

edit: Ter controle heb ik de naam anar iets zeker weten kloppend gewijzigd, no result
Offline Rik - 30/08/2008 13:16
Avatar van Rik Gouden medailleGouden medaille

Crew algemeen
Ik dacht dat je dat kon doen door een uniqid=.... mee te geven bij het action attribuut. Dat werkt bij ajax om cachen te voorkomen, maar bij formulieren niet... 

Wat in firefox in ieder geval wel werkt (maar niet strict valid is) is het attribuut autocomplete="off" bij je password veld.
Offline Echron - 30/08/2008 13:19
Avatar van Echron Grafische interesse Kun je niet met javascript de value weer op 0 zetten bij init van de pagina? Of enkele secondjes daarna omdat FF wss pas je wachtwoorden invuld als de pagina geladen is.

Offline Martijn - 30/08/2008 13:30
Avatar van Martijn Crew PHP helaas is alleen firefox geen oplossing, aangezien de meerderhei nogsteeds firefox gebruikt -(
Offline roberini - 30/08/2008 14:21
Avatar van roberini HTML beginner misschien komt het door de cookies dat ie dat onthoud als je het eenmaal heb ingevuld?
Offline Stijn - 30/08/2008 15:59
Avatar van Stijn PHP expert
DeviourSoul schreef:
helaas is alleen firefox geen oplossing, aangezien de meerderhei nogsteeds firefox gebruikt -(
:|:s
Offline Martijn - 30/08/2008 18:36
Avatar van Martijn Crew PHP nogsteeds geen*, was zelf te bedenken.

En nee, geen cookies 
Offline DRW - 15/11/2008 17:34
Avatar van DRW Nieuw lid Is er niemand die hier een antwoord op weet? Zit namelijk met hetzelfde probleem..  
Offline Martijn - 15/11/2008 17:45
Avatar van Martijn Crew PHP wow, zat ik even van "deja-vu". Helaas heb ik t probleem ook nog niet gevonden
Offline Koen - 15/11/2008 17:49
Avatar van Koen PHP expert Firefox vult niets in als je een default value meegeeft..

Misschien kan je met javascript (settimeout) proberen om nadat de pagina geladen is die value leeg te maken?

Succes
Offline Martijn - 15/11/2008 17:52 (laatste wijziging 15/11/2008 17:53)
Avatar van Martijn Crew PHP default value werkt niet, tried that, tenminste, that is value="". Maar een spatie erin zetten is weer gebruiksonvriendelijk (ik zou t iig heel irri vinden)
Offline nemesiskoen - 15/11/2008 18:13 (laatste wijziging 15/11/2008 18:18)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
dit is een firefox/ie/browser probleem. En heeft dus niets met de constructie van de site te maken maar met de preferentie van de gebruiker. Met andere woorden: als hij opgeeft dat hij de wachtwoordcombinatie moet onthouden... nja, dan is dat zo é, en dan onthoud firefox/ie dat. Die kunnen toch niet weten wanneer je nu wel goesting hebt om daar gebruik van te maken en wanneer niet. Je kan altijd proberen een plug-in te schrijven voor firefox om dat dan tegen te gaan maar dat lijkt me te ver gaan.

---
bij mij gebeurt dit eigenlijk helemaal niet. Kan dat zijn omdat dit nog een oude versie van ie is ofzo? Maar bij mij blijven ze leeg, ook al vraag ik te onthouden. Pas als ik begin in te vullen is dit.
Dus ik kan niet testen of dit werkt, maar als je zegt dat als je al een spatie invult dat het dan leeg blijft kan je als volgt doen:
  1. <input type="password" name="pass" id="pass" value=" " />
  2. ...
  3.  
  4. <script language="javascript">
  5. document.getElementById("pass").value = "";
  6. </script>

of iets in die aard
Offline Martijn - 15/11/2008 18:28
Avatar van Martijn Crew PHP Ik denk dat je dan niet wachtwoord onthouden aan hebt ofzo. Mijn situatie is dat ik een login+pass heb, en als je ingelogt bent nog een text+password field. En ik heb dat ie login+pass moet onthouden ja, maar niet text+password
Offline Aar - 15/11/2008 19:19 (laatste wijziging 15/11/2008 19:19)
Avatar van Aar PHP interesse en een autocomplete="off" ?
Offline Koen - 15/11/2008 21:40
Avatar van Koen PHP expert
Aar schreef:
en een autocomplete="off" ?

Boukefalos schreef:
Ik dacht dat je dat kon doen door een uniqid=.... mee te geven bij het action attribuut. Dat werkt bij ajax om cachen te voorkomen, maar bij formulieren niet... 

Wat in firefox in ieder geval wel werkt (maar niet strict valid is) is het attribuut autocomplete="off" bij je password veld.

Offline Ultimatum - 15/11/2008 22:09
Avatar van Ultimatum PHP expert Kijk eens naar de postbank site, als je daar inlogd vraagt hij helemaal niet of je je wachtwoord wilt onthouden. Denk dus dat wat jij wilt ook wel mogelijk is.
Offline henver - 15/11/2008 22:22 (laatste wijziging 15/11/2008 22:25)
Avatar van henver HTML gevorderde 'k Weet dat het niet echt de oplossing van je probleem is, maar je kan misschien ook gebruik maken van CAPTCHA als extra beveiliging...
Offline zointer - 16/11/2008 07:42
Avatar van zointer HTML gevorderde
Ultimatum schreef:
Kijk eens naar de postbank site,[....]

Daar maken ze ook gebruik van autocomplete="off"
en dat moet ts hebben volgens zijn vraag 
Offline JBke - 16/11/2008 09:56 (laatste wijziging 16/11/2008 10:00)
Avatar van JBke PHP gevorderde Vult die je username ook vanzelf in??

Kijk eens naar de id's en names van de form elementen. Als die voor je hoofd en sub login dezelfde id's hebben zal dat inderdaad automatisch in het tweede loginform je waardes invullen van je eerste.

En anders zou ik inderdaad met Javascript de value overschrijven bij document.ready
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s