login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Laden van Images ... (Opgelost)

Offline Qreations - 10/06/2008 23:28
Avatar van QreationsNieuw lid Ik heb voor de allereerste keer in mn leven een site gemaakt ,
ik ken niet zo véél van code etc. (designing wel).

Dus nu heb ik natuurlijk een probleem ;
de site is opgebouwd uit afbeeldingen, maar deze verschijnen allemaal zeer traag + als de internet snelheid laag is , nog trager.
Is het mogelijk om de afbeeldingen etc. te laten laden met een soort van laadpagina ? & Dat vervolgens alle afbeeldingen en dergelijke geladen zijn, ook op andere pagina's van de website.

Ik hoop dat jullie mijn uitleg een beetje begrijpen en mij willen / kunnen helpen.

Dank u voor de aandacht.

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 11/06/2008 00:25
Avatar van Ibrahim PHP expert Gebruik je voor alles images ? Je kunt meeste dingen met CSS ook oplossen. Misschien dat je je daarin verdiept ?
Offline zointer - 11/06/2008 09:45
Avatar van zointer HTML gevorderde Ik zou zeggen post de link van die site hier eens, dan kunnen we eens kijken naar het probleem. Het kan zijn dat die slecht is gesliced en dat er afbeeldingen wordt gebruik(zie opmerking Psycho) die niet echt nodig zijn, vb een witte achtergrond als afbeelding gebruiken.


En verder denk ik meteen aan een preloader
Offline Qreations - 11/06/2008 10:47
Avatar van Qreations Nieuw lid Hier is de link:
http://thebitchblowers.qreations.be/

Ik heb niet overal images gebruikt maar toch veel.
Offline Ontani - 11/06/2008 10:57
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Veel te veel afbeeldingen voor wat het is.

Probeer zoveel mogelijk het slicen te optimaliseren, afbeeldingen die meerdere keren voorkomen maar 1 keer doen, achtergrond die zich herhalen maar van 1px breed slicen en de rest met css doen.

Tekst in html en css doen, nooit met afbeeldingen.

Veel oefenen met css dan krijg je die reflex vanzelf
Offline Qreations - 11/06/2008 11:01
Avatar van Qreations Nieuw lid De tekst heb ik in css en html gedaan, maar moet het inderdaad nog wat uitzoeken. Ik vind dat het nog meevalt voor mijn eerste site. 
Offline Ontani - 11/06/2008 11:03
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Met de tekst bedoel ik vooral onderaan waar de copyright informatie staat. Dit zijn allemaal afbeeldingen...
Offline zointer - 11/06/2008 11:09
Avatar van zointer HTML gevorderde Het laden gaat hier toch vlot, wat noem jij traag, is je internet verbinding wel goed?

Maar even toch nog iets opmerken je hebt je code door ImageReady/Photoshop laten generen wat onnodig veel code aan maakt, deze prog's zijn grafische programma's en dienen niet als editor voor het schrijven van code. Tabellen gebruik je voor data en niet voor vormgeving van layout, gebruik daar voor css div 
Verder zoals Ontani opmerkte.
Offline Qreations - 11/06/2008 11:10 (laatste wijziging 11/06/2008 11:12)
Avatar van Qreations Nieuw lid Ah jah inderdaad ..

Ik vind dat het zelf ook nogal meevalt (het laden).
Maar ik had dat als aanmerking gekregen van iemand & ook van die imageready = )..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s