login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CSS Framework

Offline Pieter - 22/05/2008 11:17 (laatste wijziging 22/05/2008 11:45)
Avatar van PieterGouden medaille

SEO guru
Hier komen mijn vragen:
-Gebruik je een CSS framework?
-Waarom wel/niet?
-Zoja, welk CSS framework?

Ikzelf zie het nu er niet van in. Ik hou wel van Google.be: CSS Boilerplate project, maar vind al de grote CSS frameworks niet semantisch, te log en al helemaal niet netjes van code (vooral die met de voorbepaalde grids).

Edit: dit is trouwens gewoon een topic uit interesse, om even te horen wat jullie mening hierover is en wie het gebruikt.

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 22/05/2008 11:21 (laatste wijziging 22/05/2008 11:22)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Ik had er tot nu nog nooit van gehoord en zie er absoluut het nut niet van in.

Als je een beetje logisch je css elementen goed optimaliseerd heb je zoiets al helemaal niet nodig en zorgt het alleen voor verwarring.
Offline Pieter - 22/05/2008 11:47
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Idd, maar als je ziet hoeveel van die frameworks er bestaan... Er zijn toch mensen die er gebruik van maken? Ik vraag me af wat die er als voordeel inzien...
Offline Soebam - 22/05/2008 11:53
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Ik wist ook niet dat ze bestonden, heb zelf altijd de css geschreven en dat heeft ook mijn voorkeur, omdat ik uit ervaring weet dat het heel precies komt wil je je code prima werkend hebben in al die verschillende browsers. Dus tenzij een framework héél erg goed is, zal ik het toch in eigen hand willen houden.

Nee ik schrijf css wel gewoon zelf .
Offline Martijn - 22/05/2008 12:12
Avatar van Martijn Crew PHP ik maak m gewoon zelf.. Heel soms als ik iets niet weet laat ik zoiets 1 regeltje voor me maken die ik nodig heb, maar verder, nee.
Offline Ontani - 22/05/2008 12:28
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Het enige nuttige aan zo'n framework is dat ze gebruik maken van een reset.css. ( Wat ik standaard in al mijn websites gebruik ).

Dit is een css die de eigenschappen van objecten reset. Zodat zowel in firefox als internet explorer objecten hetzelfde reageren op breedtes, margins, paddings, borders, enz...
Offline Ibrahim - 22/05/2008 17:23
Avatar van Ibrahim PHP expert Ze hebben voor alles een framework tegenwoordig, ik vind dit wel interessant en ik zie wel in waarom iemand zoiets zou gebruiken. Sommige mensen willen geen moeite doen om CSS te schrijven, en is het wel handig om een kant en klaar iets te hebben, of heb ik een verkeerd beeld van een CSS framework ?
Offline Pieter - 22/05/2008 17:39
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Het is handig voor mensen die er inderdaad geen tijd in willen stoppen, maar dat heeft enkele gevolgen:

-geen semantische code (ook van belang voor SEO!)
-geen leesbare code
-veel onnuttige code waardoor de site trager laadt

Het is zoals je enkel de grafische modus van vb. dreamweaver zou gebruiken en niet naar de code kijken.
Offline DMM - 22/05/2008 19:18
Avatar van DMM PHP beginner De voordelen wegen niet op tegen de nadelen ervan vind ik.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s