login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Volledige scherm breedte (Opgelost)

Offline StreetAngel - 29/11/2007 21:24
Avatar van StreetAngelNieuw lid Goede dag,

Ik kan me nog goed herinneren dat ik 16 was en dat iedereen nog zijn website met tabellen maakte. Het mooi aan tabellen was dat je jou website over de volledige breedte van het scherm kon maken, terwijl de menu's links en rechts de zelfde breedte bleven.

Nu inmiddels bijna iedereen XHTML valid 'script' en het dus niet meer 'netjes' is om je website met behulp van tabellen in te delen, vraag ik me af of hier nog steeds een manier voor is.

Wat een mogelijkheid is, is om met procenten te werken, maar dan veranderen je menu's dus ook mee. En dat is dus precies wat ik niet wil.

Ook een stukje javascript kan wonderen doen, maar omdat dat misbruikt kan worden hebben sommige mensen dat uitgeschakeld en dat geeft dus ook niet een gewenst resultaat.

Ik moet er eerlijk bij zeggen dat ik weinig gezocht heb op internet, omdat ik gewoon niet de juiste zoek termen kan bedenken  .

Ik hoop dat jullie me daar dus mee kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,

Marc

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cloudstrife - 29/11/2007 21:28
Avatar van cloudstrife PHP beginner Je kan gerust met procenten werken om de breedte te bepalen, je menu's zoals je zegt geef je een vaste waarde waardoor dit niet mee veranderd.

Zelf geef ik mijn sites in 9 van de 10 gevallen een vaste breedte, bv 800px breedt en laat ik deze gewoon mooi centreren.

Offline StreetAngel - 29/11/2007 21:37
Avatar van StreetAngel Nieuw lid Dat is ook wat tegenwoordig doe, maar ik wil het dus anders proberen.
Offline gerits - 30/11/2007 02:24
Avatar van gerits Lid http://www.inte...emp05.html
probeer dat eens...
Offline StreetAngel - 30/11/2007 08:46 (laatste wijziging 30/11/2007 08:46)
Avatar van StreetAngel Nieuw lid Dat is precies wat ik bedoel ja !

Voor de liefhebbers hier nog een interessante link:

http://css-disc...umnLayouts
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s