login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Min Websites

Offline spoly - 03/01/2007 18:49
Avatar van spolyNieuw lid Dag beste master,
Ik ben niet een beginner , maar ook geen expert.
Ik ben nog redelijk jong. En probeer al site's te maken. voorlopig maak ik dat met als beginpunt van een website een template.
Ik gebruik dreamweaver en alle andere producten van macromedia. Zoals Fireworks,Flash,enz. Nu k'heb enkele vragen. Die ik dan zo goed mogelijk wil stellen.
1. Ik heb een template gedownload daarin zit : css file en index.html
Nu heb ik een probleem. Ik heb een intro gemaakt , onderaan staat enter. Als je op enter klikt kom je op de home. Maar hij laad de text. Hoe moek ik er voor zorgen dat je als je op enter klikt binnengaat en de css file laad ? Kun je me aub code doorgeven?
2.Nu: ik heb dus een template en bovennaan in een kader (ik denk css) staat men titel van site. Ik zou graag willen dat die letters die kleuren van de letters dat dit vuur wordt. Niet gewoon heel maar zo in vlammen. Hoe krijg ik dat voor me kaar ? ik bedoel zo waar nu sitemasters staat hierboven.3. Ik zou graag in die kader waar nu sitemasters staat. ik zou dus bij men site waar de titel in staat zou ik daar een plaatje willen. Maar dan even groot als die kader ? Hoe weet ik nou hoe groot die kader is ? hier op deze site is dat zon oog. Want als ik die afmetingen van dat kader van men site niet weet kan ik geen plaatje maken in photoshop.
Dank bij voorbaat.

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline svm - 03/01/2007 19:06
Avatar van svm PHP ver gevorderde Voor probleem 1 is het leuk om met PHP te doen:
  1. <?
  2. if(!isset($_GET['home'])){
  3. echo "<a href='?home'>Enter</a>";
  4. }else{
  5. //de site als er op home is geklikt, hier zet je dan ook je css in
  6. }
  7. ?>

Anders kan het ook met javascript (ongeveer hetzelfde) of door een andere pagina als index2 te gebruiken (html).

Probleem2:
Ik snap je niet helemaal, maar dit kun je gewoon tekenen in bijvoorbeeld PhotoShop.
Als je op de achtergrond bedoeld is het handig de titel in een tabel te zetten en de achtergrond van de tabel die vlammen te nemen (getekend dus).

Probleem3:
Het staat vast in de HTML of CSS.
Anders schat je het in en probeer je het uit.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s