login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Pagina uitrekken inplaats van scrollbar

Offline Oelaman - 23/04/2006 18:40
Avatar van OelamanNieuw lid
Ik ben nu met een site bezig, de lay-out is met een tabel gemaakt en divs (zie pagina bron).
Bovenin m'n header, met links en rechts menu's en in het midden een cel met een iframe erin. (zie http://www.frozen-fire.nl/v2/ )
Ik wil eigenlijk dat de iframe niet scrollt, maar gewoon uitrekt.
Dus als er een kleine pagina in de iframe komt, dat de site hoogte dan bijvoorbeeld 300 pixels hoog is , en als er dan een lange pagina in komt, dat de site dan uitrekt, bijvoorbeeld dat hij dan 1000 pixels wordt. Dan komt er alleen een scrollbalk van het scherm zelf, maar niet in de iframe of ergens anders. Is dit mogelijk?

In het kort wil ik dus dit:
- De totale site hoogte wordt uitgerekt door de hoogte van het iframe.
- De hoogte van de iframe is minimaal 300 pixels, en wordt eventueel langer als er een lange pagina in wordt geladen.

Is dit mogelijk?

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ece - 23/04/2006 19:01
Avatar van ece HTML interesse Ik zie daar het nu niet van in.
Een iframe is juist bedoelt om de pagina te laten scrollen alsie langer is dan 300 px (in het contentvak dan). Dan kun je beter gewoon een tabel nemen met eventueel een border van 1 a 2 pixels.

Als je het toch wilt dan moet je in het script van je iframe bij scrollbar : None zetten. Als het goed is rekt ie mee. Maar je hebt ook best kans dat de tekst verdwijnt waardoor je naar onder moet maar dan kan niet omdat je geen scrollbar hebt. Ik weet het dus niet zeker.
Offline Oelaman - 23/04/2006 19:33
Avatar van Oelaman Nieuw lid
Citaat:
Als je het toch wilt dan moet je in het script van je iframe bij scrollbar : None zetten. Als het goed is rekt ie mee. Maar je hebt ook best kans dat de tekst verdwijnt waardoor je naar onder moet maar dan kan niet omdat je geen scrollbar hebt.

Ja de tekst verdwijnt dan.

Maar ik vind iframes zo handig omdat ik dan niet voor elke pagina een lay-out hoef te maken enzo. En als je dan op een link klikt hoeft niet heel mijn pagina te herladen maar alleen dat deel in het midden.
Offline vinTage - 23/04/2006 19:36 (laatste wijziging 23/04/2006 19:37)
Avatar van vinTage Nieuw lid
Citaat:
Maar ik vind iframes zo handig omdat ik dan niet voor elke pagina een lay-out hoef te maken enzo. En als je dan op een link klikt hoeft niet heel mijn pagina te herladen maar alleen dat deel in het midden.


SEO == dikke lol.
geen bookmarks naar bepaald content.

Als je server php ondersteund kan je je paginas gewoon in je index includen, dus hoef je ook geen nieuwe layout te maken
Offline Simon - 23/04/2006 19:38 (laatste wijziging 23/04/2006 19:42)
Avatar van Simon PHP expert je kan ook met includes werken hé

vinTage edit: goh..:p

edit: ik had jouw reactie nog niet gezien, maar dat was gericht op het feit dat hij ze handig vond voor de layout
Offline Oelaman - 23/04/2006 22:50
Avatar van Oelaman Nieuw lid Ok include kan maar dan moet toch nog steeds de hele pagina herladen als je op een link klikt?
Offline vinTage - 23/04/2006 22:53
Avatar van vinTage Nieuw lid jep.
Je kan zien hoe snel dat gaat op deze pagina, sitemasters include ook.
Offline MothZone - 23/04/2006 22:53
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde Dan zet je in het stuk dat "extra" moet herladen geen foto's van enkele honderden kilobytes he...
Offline Oelaman - 23/04/2006 23:06
Avatar van Oelaman Nieuw lid Bedankt voor de tips! Ik ga het eens proberen! Volgens mij is het allemaal makkelijker dan ik denk!
Offline TriX - 24/04/2006 09:48
Avatar van TriX HTML interesse Je pagina refresht ook met een iframe hoor... de enige manier om niet te refreshen is dmv AJAX... of Flash natuurlijk! Maar aan je voorbeelden te zien is net bij mij je programmeer kwaliteit niet goed genoeg om even AJAX te leren... In ieder geval... includes is niet zo moeilijk hoor... SUCCES!
Offline vinTage - 24/04/2006 09:58
Avatar van vinTage Nieuw lid Je pagina refreshed niet met een iframe, alleen de content van de iframe refreshed.

Je kan dit simpel genoeg checken door een wavje ofzo in de index te zetten.
Het wavje zal gewoon feilloos doorspelen als je nieuw content in de iframe zet.
Offline Oelaman - 24/04/2006 18:16
Avatar van Oelaman Nieuw lid Maar programmeer kwaliteiten zijn inderdaad nog niet zo goed.. Ik ben ook pas een week of 2 bezig met PHP.

Raden jullie mij dan ook de $_GET functie aan? Zodat als "www.mijnwebsite.nl/index.php?pagina=index" is hij index include en als "www.mijnwebsite.nl/index.php?pagina=about" is hij about include
Ongeveer zoals hier?

of raden jullie me dat nu nog af in verband met SQL injections gezien mijn programmeer prestaties? 
Dan include ik gewoon mijn paginatop.php en paginabottem.php ofzo in elke pagina.. En dan heb ik toch precies het zelfde effect?

Wat raden jullie me aan?
Offline Reflexes - 24/04/2006 20:39
Avatar van Reflexes Nieuw lid heeft niemand het paginascript van sitemasters?:D
Offline Ontani - 24/04/2006 20:45
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
jawel, maar dat krijg je niet
Offline Oelaman - 24/04/2006 21:08
Avatar van Oelaman Nieuw lid Ik hoef het ook niet! Ik doe het liever zelf, daar leer ik het meeste van en ik heb alleen maar mijn website om php te leren..
Voor de rest gaat mijn website eigenlijk nergens over..

Maar wat raden jullie mij nou aan?
Offline riekele - 23/01/2007 17:57 (laatste wijziging 23/01/2007 17:58)
Avatar van riekele PHP beginner kijk is tussen de scripts en de tutorials zit geloof ik wel wat tussen

edit: lol bump. was vergeten dat ik aan het zoeken was (a)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s