login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

tekst inspringen

Offline Ultimatum - 11/03/2006 23:05
Avatar van UltimatumPHP expert ik weet dat je kan inspringen met padding maar is er ook een manier om in je css te zetten zodat als je tekst automatisch inspringt, want anders moet ik het met style="" doen of een aparte css class aanmaken en dat wil ik niet.

padding in de body {} zette werkt ook niet want dan werkt de padding op de layout en niet op de tekst, hopelijk kan iemand me hiermee helpen

alvast bendankt

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Zephyroz - 12/03/2006 00:32
Avatar van Zephyroz HTML interesse De tekst in een Table zetten en dan daarvan de padding veranderen.
Offline raza - 12/03/2006 01:44
Avatar van raza HTML beginner liever een div dan een table
Offline Ultimatum - 12/03/2006 12:45
Avatar van Ultimatum PHP expert ik werk niet met tabellen, en ik zei dat ik niet een speciale class wilde aanmaken, dus tabel{} valt ook onder een class....

iemand een idee, of is dit onmogelijk wat ik wil? want als ik dat weet kan ik ook stoppen met zoeken 
Offline furax - 12/03/2006 12:47
Avatar van furax HTML beginner zo?

  1. body {
  2. margin-left: 20px;
  3. }
Offline Ultimatum - 12/03/2006 13:06
Avatar van Ultimatum PHP expert nee want als je gelezen had wat er boven je stond, las je dat met padding {} mijn layout verspringt ipv. mijn tekst en margin{} doet bijna hetzelfde

weet iemand wel een oplossing
Offline furax - 12/03/2006 13:34
Avatar van furax HTML beginner mjah, je zou toch een <p> class moeten maken denk ik...
Offline Ultimatum - 12/03/2006 13:45
Avatar van Ultimatum PHP expert dat zei ik ook al, ik wil geen andere class aanmaken, en als ik <p> zou gebruiken dan zou het kunnen ja en was ik daar zelf ook achter gekomen, maar ik gebruik het niet en wil hem dus ook niet aanmaken...
Offline furax - 12/03/2006 13:53 (laatste wijziging 12/03/2006 13:55)
Avatar van furax HTML beginner ja dat had ik nu wel gezien dat je dat al gezegd had, maar ik bedoelde in feite dat het volgens mij de beste oplossing was. En ik zie niet meteen een reden waarom je geen extra p class zou aanmaken, maar dat is jouw zaak.

of een list maken en de bolletjes verwijderen:
  1. ul
  2. {
  3. list-style-type: none;
  4. }
Offline Rens - 12/03/2006 13:56
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Dan moet ie overal <ul>text</ul> omheen zetten.
En als je dan toch bezig bent, kun je net zo goed over div omheen zetten.
Anders doen je lists het niet goed, als je al een list gebruikt met <ul>...
Offline Ultimatum - 12/03/2006 14:14
Avatar van Ultimatum PHP expert @furax, wat Rensjuh zegt met dat je overal <ul> moet omzetten heb je dan ook met <p> en dat wil ik niet en hezelfde heb jedat met als je een nieuwe div aanmaakt kan ik die over al me tekst keilen

ik dacht misschien is er een bestaande clas die ik 1x aanroep en overal word toegepast, dus zonder . of # ervoor zoals body{} etc.. 
Offline peertje - 08/03/2009 15:27
Avatar van peertje Nieuw lid  Ik doe het zo:
een div in een bestaande div:

<div class= "bijvoorbeeldcontent">

<div style="margin-left: 20px">
hier de tekst die je wil laten inspringen
</div>

</div>

Beetje late reactie maar omdat ik zelf op zoek was...
Offline Koen - 08/03/2009 15:30
Avatar van Koen PHP expert
laatste reactie schreef:
Op: 12/03/2006 14:14


Dit artikel is 3 jaar oud...

Slotje
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s