login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Div's vs table vs Frames

Offline kasper90 - 04/02/2006 16:00
Avatar van kasper90Nieuw lid Wat moet je nou gebruiken voor je site structuur (of was is het beste). Of maakt het allemaal niet zo uit. Uiteindelijk ziet er het er wel ongeveer allemaal hetzelfde uit toch. Ik gebruik de laatste tijd de hele tijd divs. Maar een vriend van mij zij dat je beter tables kon gebruiken omdat je anders de hoofddiv niet goed in het midden kan staan. Hier een voorbeeld:
http://www.davies.nl/ma/
Met groot beeld blijft de site gewoon in het midden. Maar als je het scherm dan kleiner maakt, valt de helft van de site buiten het veld?

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Lemon - 04/02/2006 16:08
Avatar van Lemon PHP expert Steek al je div code in 1 container div en geef die deze style:

  1. #container {
  2. width:500px;
  3. margin-left:auto;
  4. margin-right:auto;
  5. }


Met enkel deze lijntjes zet je een div pal in het midden van je pagina. En blijft ie daar ook, hoeveel je ook resized.

Mensen die zeggen dat div's sucken voor layout zijn mensen die geen ervaring hebben ermee. div's gebruiken in layout is gewoon een andere manier van denken.
Offline Pete - 06/02/2006 19:08
Avatar van Pete Nieuw lid Ik gebruikte in het begin altijd Frame's, maar deze zijn niet echt handig. Tenzij je navigatie echt heel belangrijk is en op een plaats moet blijven staan. Nu gebruik ik al een tijdje table's. Ik heb nog nooit "div's" gebruikt. Is die gemakkelijker/handiger ?
Offline Ontani - 06/02/2006 19:11
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
voor layouts en dergelijk zijn div's gemakkelijker
voor gegevens te rangschikken zoals een scorelijst of gegevens uit een database weer te geven gebruikt je best nog tables dit is absurd om met div's te doen
Offline Pete - 06/02/2006 19:19
Avatar van Pete Nieuw lid dus als je een gewone site met tekst en een paar afbeeldingen maakt is div, dus CSS layout beter. Maar voor een dynamische site is een "tabellayout" gemakkelijker ?

Offline Pieter - 06/02/2006 19:51
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Jup, tables zijn voor gegevens, AL de rest (niet enkel "gewone sites" kan je oplossen met CSS (mbv span en div).
Offline timo - 06/02/2006 19:53
Avatar van timo PHP ver gevorderde als je dynamische site met layout hebt zet een tabel dan in een inhoud div, dit rekt mooier uit.....
Offline smoos - 06/02/2006 20:18 (laatste wijziging 16/02/2006 19:00)
Avatar van smoos PHP gevorderde
Citaat:
Steek al je div code in 1 container div en geef die deze style:
[..code..]

  1. #container {
  2. width:500px;
  3. margin:auto;
  4. }
Offline dotPixel - 06/02/2006 23:11
Avatar van dotPixel PHP interesse Div is voor de structuur van je site, tables voor data.
Offline kasper90 - 16/02/2006 18:45
Avatar van kasper90 Nieuw lid Waarvoor width 500 px?
Offline rickwieman - 16/02/2006 19:04
Avatar van rickwieman Onbekend Waarschijnlijk als voorbeeld ofzo...
Offline tbk - 16/02/2006 21:45
Avatar van tbk PHP beginner ik vind persoonlijk dat divs niet echt goed zijn omdat ze soms gaan tegen werken als je iets wilt perfect positioneren. table zijn veel makkelijker denk ik
Offline nemesiskoen - 16/02/2006 21:54
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Een div is soepel maar soms iets te soepel naar m'n goesting waardoor je gekke constructies krijgt. Maar het kan soms echt wel verschrikkelijk handig zijn:) Ik probeer zoveel mogelijk met div's (css) te werken.
Offline Ontani - 16/02/2006 23:13
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
der is niets wat Lemon of ik niet met divs in elkaar krijgen gestoken (Lemon ook een beetje credit geven )

ik verkies div's 100% boven tables
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.199s