login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CMS zonder server side scripts?

Offline DiGiTiZ - 18/01/2006 19:51
Avatar van DiGiTiZHTML beginner Weet er iemand ofdat je een CMS kan maken zonder server side scripts Het is bedoeld voor een klant die een niets van html kent en zijn site op zijn telenet account wil zeten en zelf beheren. Ik kan het dus enkel doen met client scripting bv Javascript of VBscript, mogelijk met een XML database?:o

Help Help 

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Button - 18/01/2006 20:00 (laatste wijziging 18/01/2006 20:01)
Avatar van Button PHP ver gevorderde help hem aan een gratis tripodaccountje met php en regel het daarop, zou ik zo zeggen...
volgens mij gaat het niet...
Offline DiGiTiZ - 18/01/2006 20:04
Avatar van DiGiTiZ HTML beginner Met al die adbanners? nocando 
Offline timo - 18/01/2006 20:19
Avatar van timo PHP ver gevorderde http://www.wyger.nl
ligt er soms uit, db's gaan redelijk sloom, maar voor iemand die het op telenet acc wil zetten maakt het niets uit!
Offline Lennard - 18/01/2006 20:36
Avatar van Lennard PHP interesse Hij vroeg toch geen host?
Maar volgens mij een CMS script zonder server side scripts...

Gaat niet lukken, want JavaScript, AJAX, enzovoort kunnen - dacht ik - niet naar een database o.i.d. schrijven...
Offline BigBug - 18/01/2006 20:37
Avatar van BigBug PHP expert Inderdaad, alleen met Serverside kan je een CMS maken... 
Offline nemesiskoen - 19/01/2006 12:05 (laatste wijziging 19/01/2006 12:05)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Idd, gewoon de AJAX mogelijkheden gebruiken. Maar dat is echt vet veel werk. Veel succes:)

Ik weet niet of je met javascript kan _schrijven_ naar xml.
Offline Ontani - 19/01/2006 12:55 (laatste wijziging 19/01/2006 13:02)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
javascript kan niet naar bestanden schrijven zonder het aanroepen van activeX componenten die dan weer door menige browsers worden geblokkeerd.

edit: Het zou eventueel kunnen via een java applet. die kan bestanden lezen en schrijven.
Offline timo - 19/01/2006 14:51
Avatar van timo PHP ver gevorderde dan moet je de applet lezer weer geinstalleerd hebben.... op de computer waar ik op dit moment op zit (krijg nieuwe binnenkort ) kan dat er echt niet meer bij!
Offline DiGiTiZ - 19/01/2006 17:37
Avatar van DiGiTiZ HTML beginner Het is dan ook voor een CMS, niet voor menig website bezoeker. Ik wil gewoon de E.U. de mogelijkheid geven om de inhoud van zijn/haar website aan te passen zonder dat er f***-ups gebeuren in de broncode (xml).:) en in xml zijn die zo gebeurd, met als resultaat dat ik het weer kan gaan oplossen 
Ontani, wel activeX component kan lezen en schrijven van/naar xml? Ik heb de msxmlparser is bekeken maar die gaat steeds weer naar asp, cgi of php. of je zou met VB de sax2 com moeten kunnen aanspreken zonder server side apps?

Mpfff wat een boeltje 
nogmaals bedankt voor de input 
Offline Mythic - 21/01/2006 22:34
Avatar van Mythic HTML interesse ligt het nu enkel aan ik ofzo maar ik kan .php files wel sinds kort gebruiken op mijn users.pandora heb overlaats x erop gezet en het ging volledig
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s