|
Categorieën >
Overige
kvk registreren?
gothmog – 20/10/2005 16:43 (Laatst gewijzigd op 20/10/2005 16:47)
|
|
|
Lid
|
hey,
wij (ik en wat anderen) willen legaal website's verkopen
maar is het noodzakelijk om je te registreren bij de Kamer van koophandel?
zo ja: wat kost het? en waar moet je aan voldoen?
edit: je kan ook via sitedeals etc. verkopen, maar waarom zou dat WEL mogen? zonder kvk ofzo? |
21 antwoorden
|
|
|
|
Crew Javascript
|
omdat kvk gaat om bedrijven die "veel" verdienen. Op sitedeals is het gewoon verkopen zonder bedrijf. Over die prijs.. je kunt toch ook gewoon naar de website gaan?
|
|
|
|
|
Erelid
|
Je moet 18 jaar zijn om legaal handel te drijven, dus vergeet het maar.
|
|
|
|
|
PHP expert
|
Volgens mij kun je dit wel via je ouders doen. Dan ben jij in dienst van je ouders zeg maar, en dan verkoop jij het, en krijg jij ook het verdiende geld  .
|
|
|
|
|
Nieuw lid
|
Om ingeschreven te geraken bij kvk hoef je niet een bedrijf te zijn, en je hoeft ook helemaal niet veel te verdienen.
Je kan ook als stichting of vof ingeschreven staan.
Je kan websites wel legaal verkopen, zolang je dit aangeeft bij de belastingen is er niets aan de hand.
Let wel dat er een "maximum" staat op het bedrag dat je jaarlijks verdient (wit).
Alles onder dit maximum bedrag is belastingvrij.
(dit was zo "in mijn tijd iig)
|
|
|
|
|
PHP expert
|
Zet je maximum op een miljoen, dan ben je van de belasting af
Me hates belasting, hier zuipt het 1/4 van wat je verdient ong
|
Fenrir – 20/10/2005 20:18 (Laatst gewijzigd op 20/10/2005 20:19)
|
|
|
PHP expert
|
Hier volgens mij wel 40%...maar wil je een straat voor je huis? Misschien ook nog onderwijs, en zelfs een ziekenhuis???
|
|
|
|
|
Erelid
|
Wij moeten iets van een 49 % afdragen hier, als je alle belastingen gaat samentellen.. hebben natuurlijk een hoog inkomen
Maar over de reply van vinTage: ik denk niet dat ze bij de belastingen het goed zullen vinden als een gast van 14 even een belastingsaangifte doet
Maar idd, via je ouders is het beste, zo gaat het hier ook.
|
|
|
|
|

HTML gevorderde
|
in Nederland gelden de belasting tarieven als volgt.
32.3%
42,..%
en 52,..%
|
|
|
|
|
Project Manager
|
Het verkopen van de websites bij sitedeals wordt vaak gedaan aan andere particulieren, dit wordt dus buiten de belasting om gedaan... een consumer to consumer product dus.
Op het moment dat je jezelf registreert bij de KvK wordt je een business en gelden er dus ook andere regels. Het voordeel van ingeschreven staan bij een KvK is dat je dan ook zaken kan doen met andere bedrijven. Veel bedrijven moeten nu, wanneer zij een consument betalen voor een website, het geld zwart overmaken of er zal door het bedrijf een belasting (hoog) over betaald moeten worden.
|
|
|
|
|
Nieuw lid
|
@Murfy, jawel hoor, zelfs als minderjarige kan(kon/moet) je dat ook doen als vakantie werk.
|
Dit onderwerp is gesloten.
|
|
|