login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

kvk registreren?

Offline gothmog - 20/10/2005 16:43 (laatste wijziging 20/10/2005 16:47)
Avatar van gothmogLid hey,
wij (ik en wat anderen) willen legaal website's verkopen
maar is het noodzakelijk om je te registreren bij de Kamer van koophandel?
zo ja: wat kost het? en waar moet je aan voldoen?

edit: je kan ook via sitedeals etc. verkopen, maar waarom zou dat WEL mogen? zonder kvk ofzo?

21 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 20/10/2005 17:04
Avatar van Ibrahim PHP expert omdat kvk gaat om bedrijven die "veel" verdienen. Op sitedeals is het gewoon verkopen zonder bedrijf. Over die prijs.. je kunt toch ook gewoon naar de website gaan?
Offline Maarten - 20/10/2005 17:24
Avatar van Maarten Erelid Je moet 18 jaar zijn om legaal handel te drijven, dus vergeet het maar.
Offline Fenrir - 20/10/2005 17:44
Avatar van Fenrir PHP expert Volgens mij kun je dit wel via je ouders doen. Dan ben jij in dienst van je ouders zeg maar, en dan verkoop jij het, en krijg jij ook het verdiende geld .
Offline vinTage - 20/10/2005 18:21
Avatar van vinTage Nieuw lid Om ingeschreven te geraken bij kvk hoef je niet een bedrijf te zijn, en je hoeft ook helemaal niet veel te verdienen.
Je kan ook als stichting of vof ingeschreven staan.

Je kan websites wel legaal verkopen, zolang je dit aangeeft bij de belastingen is er niets aan de hand.

Let wel dat er een "maximum" staat op het bedrag dat je jaarlijks verdient (wit).
Alles onder dit maximum bedrag is belastingvrij.

(dit was zo "in mijn tijd iig) 
Offline BigBug - 20/10/2005 20:16
Avatar van BigBug PHP expert Zet je maximum op een miljoen, dan ben je van de belasting af 

Me hates belasting, hier zuipt het 1/4 van wat je verdient ong 
Offline Fenrir - 20/10/2005 20:18 (laatste wijziging 20/10/2005 20:19)
Avatar van Fenrir PHP expert Hier volgens mij wel 40%...maar wil je een straat voor je huis? Misschien ook nog onderwijs, en zelfs een ziekenhuis???
Offline Maarten - 20/10/2005 20:22
Avatar van Maarten Erelid Wij moeten iets van een 49 % afdragen hier, als je alle belastingen gaat samentellen.. hebben natuurlijk een hoog inkomen 

Maar over de reply van vinTage: ik denk niet dat ze bij de belastingen het goed zullen vinden als een gast van 14 even een belastingsaangifte doet 

Maar idd, via je ouders is het beste, zo gaat het hier ook.
Offline nathanael - 20/10/2005 20:48
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
in Nederland gelden de belasting tarieven als volgt.

32.3%
42,..%
en 52,..%
Offline Gerard - 20/10/2005 21:56
Avatar van Gerard Ouwe rakker Het verkopen van de websites bij sitedeals wordt vaak gedaan aan andere particulieren, dit wordt dus buiten de belasting om gedaan... een consumer to consumer product dus.

Op het moment dat je jezelf registreert bij de KvK wordt je een business en gelden er dus ook andere regels. Het voordeel van ingeschreven staan bij een KvK is dat je dan ook zaken kan doen met andere bedrijven. Veel bedrijven moeten nu, wanneer zij een consument betalen voor een website, het geld zwart overmaken of er zal door het bedrijf een belasting (hoog) over betaald moeten worden.

Offline vinTage - 20/10/2005 21:56
Avatar van vinTage Nieuw lid @Murfy, jawel hoor, zelfs als minderjarige kan(kon/moet) je dat ook doen als vakantie werk.
Offline ikkedikke - 21/10/2005 14:20
Avatar van ikkedikke PHP expert volgens mij moet je als je websites zelfstandig wil verkopen wel lid zijn bij de KvK, niet vanwegen de inkomstenbelasting maar vanwege de BTW. Zolang je evrdiende geld onder een bepaald bedrag blijft, hoef je geen loonbelasting af te dragen. echter moet je alle inkomsten die je bedrijf maakt wel opgeven.. En dat moet dus geregistreerd zijn bij de KvK
Offline Christiaan - 21/10/2005 18:54
Avatar van Christiaan Lid en je moet de sites met legale software maken....:)
Offline gothmog - 21/10/2005 19:01
Avatar van gothmog Lid
Citaat:
en je moet de sites met legale software maken....


dan houd het op:(
ach ja, ik script alleen maar wat, dat kan ik zelfs in kladblok
maar hoe hoog ligt dat bedrag vanaf waar je belasting moet betalen?
Offline rambo - 21/10/2005 19:07
Avatar van rambo HTML beginner
Citaat:
en je moet de sites met legale software maken....


Hoezo zou je de sites met legale software moeten maken? Wat is het effect daarvan op het eindproduct? 0,0 toch?
Offline ikkedikke - 22/10/2005 10:42
Avatar van ikkedikke PHP expert je moet altijd belasting betalen, over wat je evrkoopt. alleen je loonbelasting kan je voor een klein bedrag weg laten.
Offline Danny - 23/10/2005 15:59
Avatar van Danny Lid Je hoeft websites niet met legale software te maken met een KVK. Bedrijven worden alleen meer gecontroleerd op legale software.. Dus je kan sneller gepakt worden 
Offline RickyB - 23/10/2005 16:04 (laatste wijziging 23/10/2005 16:05)
Avatar van RickyB Onbekend ik heb bij de kvk gehoord dat webdesigner een vrij beroep is, en dat je dan niet geregistreerd hoeft te zijn bij de kvk.. kost alleen maar €60,-..

ik heb van andere mensen gehoord dat dit niet waar is.. dus ik zou het toch nog ff na vragen bij de kvk..

je moet iig wel ff naar de belastingdienst..
mischien krijg je nog heffingskorting indien je btw bedrag onder de €1345,- ligt..

zo zat het ongeveer, dus ik zou gewoon ff naar de kvk toe gaan, en vragen hoe alles zit..

meer info:
http://www.kvk.nl
http://www.belastingdienst.nl

ps: heffingskorting is dat je geen btw hoeft te vragen aan je klanten, maar dat je het ook niet aan de belasting hoeft af te dragen. Het scheelt je ook administratie als je heffingskorting hebt.
Offline Gerard - 23/10/2005 19:02
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Hoezo zou je de sites met legale software moeten maken? Wat is het effect daarvan op het eindproduct? 0,0 toch?


Wel op de kosten ;)
Offline WebVisual - 23/10/2005 19:13
Avatar van WebVisual Lid Als de verdienste zo laag zijn dat je geen legale software kan kopen dan blijf je beter gewoon je sites zo verkopen. Je doet het goed of je doet het niet.

Trouwens als zelfstandige geef je toch ook je werkingskoste aan en moet je principieel aangeven met wat je die site maakt. Stel dat de controle thuis komt kijke en je pc wil inkijken en hij staat vol met die illegale software dan zit je lekker in de shit denk ik.
Offline Gerard - 23/10/2005 19:33
Avatar van Gerard Ouwe rakker Hoe vaak komt dat nou voor? Wel even reëel blijven..
Offline gothmog - 23/10/2005 19:49
Avatar van gothmog Lid
Citaat:
Stel dat de controle thuis komt kijke en je pc wil inkijken en hij staat vol met die illegale software dan zit je lekker in de shit denk ik.


nou daar heb ik geen problemen mee hoor, want ik ga dan mijn adres opgeven en ik doe alleen het scriptwerk, het designen doet iem. anders dus ja...
niet dat ik geen illegale software heb:ooh:
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s