login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Bestanden delen via netwerk

Offline Heracles - 13/09/2005 08:38
Avatar van HeraclesHTML beginner Ik heb al een tijdje een netwerkje liggen tussen de "server" en mijn eigen pc op m'n kamer. Internet werkt prima op mijn pc, maar ik krijg het niet voor elkaar om de bestanden en printer van de server te delen. Vanaf de server kan ik wel gewoon op mijn pc kijken enzo, maar omgekeerd lukt het niet. Ik krijg steeds de waarschuwing: U heeft niet de juiste machtigingen etc.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 13/09/2005 09:43
Avatar van Thomas Moderator Besturingssystemen?
File and Printer sharing geinstalleerd?
...?

Het eenvoudigste is waarschijnlijk een FTP-server installeren op je server, en hiermee verbinding maken met een FTP-client op je eigen PC - dit zal je een hoop koppijn besparen om het op een andere manier aan de praat te krijgen (die er misschien wel niet is).
Offline Heracles - 14/09/2005 17:24
Avatar van Heracles HTML beginner overal word gezegd dat het gewoon moet kunnen:s de besturingssystemen zijn allebei XP en file and printer sharing is geinstalleerd...
Offline vinTage - 14/09/2005 18:02
Avatar van vinTage Nieuw lid je moet ook op je server aangeven welke schijven/mappen etc wilt delen.
Offline Heracles - 14/09/2005 18:20
Avatar van Heracles HTML beginner heb ik al gedaan, maar schijnbaar staat er een of andere masterinstelling niet goed want ik kom de pc niet eens binnen...
Als ik bijv zoek naar computers in de werkgroep, dan krijg ik wel gewoon de computernaam van de server maar zodra ik er op klik krijg ik al een error...
Offline Yoaz - 14/09/2005 18:35
Avatar van Yoaz Lid Houd de firewall van je server het niet tegen?
Offline Heracles - 14/09/2005 21:56
Avatar van Heracles HTML beginner als het goed is niet, ik gebruik nml gewoon de windows firewall en bestand en printerdeling staat bij uitzonderingen...
Offline Rens - 14/09/2005 22:59
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Zet die windhoos firewall eens uit en kijk wat er dan gebeurd.
Offline leendert - 14/09/2005 23:10
Avatar van leendert HTML beginner Ja je moet dus worden geblokt door een firewall.

Zet alles uit wat je op je computer heb staan kwa firewalls,(MS anti spyware ook, en onder WXP SV2 ook firewall )

Al zit je in een andere werkgroep dan moet je er gewoon in kunnen.

heb je wel het zelfde subnetmasker?
Offline Heracles - 15/09/2005 08:14
Avatar van Heracles HTML beginner subnetmasker? wat is dat?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s