login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Partities maken

Offline Sasuke - 27/07/2005 17:11
Avatar van SasukeHTML interesse Oi,
ik wil graag een partitie maken voor linux erop te zetten.
klein probleempje: hoe?
iemand zei op een ander forum dat partition magic een goed programma is, maar ik download dat en dan komt er te staan dat ik alleen partities kan maken als ik het programma koop 

mja weet iemand nog een goed programma?

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 27/07/2005 17:27
Avatar van Maarten Erelid Dat is zowat het enige programma die dat kan, dus je zal het toch moeten "kopen"...
Offline Ibrahim - 27/07/2005 17:40
Avatar van Ibrahim PHP expert of je doet het via de opstart diskette van windows 98 of ME en dan fdisk runnen
Offline Ontani - 27/07/2005 19:19
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
@siliecom: daardoor verliest ie alle gegevens die er op z'n HDD staan
Offline nathanael - 27/07/2005 21:04
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
*illegale topic*

ff zoeken op www.astalavista.com voor een serial 

waarschijnlijk lukt dit
Offline ece - 27/07/2005 21:32
Avatar van ece HTML interesse @nathanael.
Uhm geen serial. Als ie het proggie wilt gebruiken staat er dat ie hem moet kopen. Dat heeft niks met een serial te maken lijkt mij.

Ja als je één patitie wilt hebben met Windows en één met Linux dan moet je je HD delen. Wil je alleen Linux d'r op dan kan je dat er zo overheen zetten. Er is nog wel een andere optie.

Douw de CD/diskette van Windows in je drive.
Start je computer op en op een gegeven moment zegt ie van: Druk op een toets om Windows van de cd op te starten (o.i.d).
Nou dan doe je dat. Dan krijg je een blauw scherm met 'Windows setup". Je wacht todat je tekst krijgt van:
Windows installeren (dacht Enter)
Windows repareren (dacht R)
En nog iets.
Je doet "Windows installeren".
Dan krijg je een gebruikersovereenkomst. Het kan zijn dat je nog een optie krijgt maar ga in iedergeval door met installeren. Op een gegeven moment (na die gebruikersovereenkomst) Patitie selecteren. Dan moet je een nieuwe patitie aanmaken. Dan staat er al een aantal MB opgegeven. Als dit heel veel is dan kan je dat verminderen. Vervolgens klik je op enter. De patitie is aangemaakt. Die patitie heet waarschijnlijk "D". Sluit de setup af en installeer Linux. Als Linux op een gegeven moment vraagt op welke patitie je hem wilt installeren selecteer je die aangemaakte patitie (zoals ik zei: waarschijnlijk patitie "D"). Linux installeerd hem op Patitie D. Nu moet je ergens in de Bios instellen dat ie vanaf Patitie D opstart. Staat het nergens in de bios probeer dan het volgende.

In Windows.
Start >> Uitvoeren >> msconfig.
Klik op het tabblad "Boot.ini". Heb je dat gedaan selecteer je die aangemaakte patitie (D). Dan klik je op "Als standaard instellen".
Als het goed is moet dat werken. Zo niet dan moet je hem ff terug zetten.

Veel suc6 met Linux e.t.c^^
Snap je iets niet >> msn >> ece@freemail.nl.
Offline Bouli - 27/07/2005 22:02 (laatste wijziging 27/07/2005 22:04)
Avatar van Bouli HTML interesse De install van, bijvoorbeeld mandrake, Fedora Core en Ubuntu enzo, hebben perfect werkende partitionerings programma's mee. Daarmee kan je je huidige data gewoon behouden. Werkt heel simpel.
En tijdens het installeren van linux, wordt ook een eigen bootloader aangemaakt, zodat je kan kiezen tussen windows en linux
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s