login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Apache + Ip

Offline ece - 22/07/2005 15:18
Avatar van eceHTML interesse Goedemiddag.

Ik was bezig met de tutorial van Tuinstoel. Alle verliep helemaal goed. Op een gegeven moment moest ik wat doen en daarna apache herstarten. Dat was bij het volgende stukje:
Citaat:
Deze moet je zodanig aanpassen dat .php ook wordt geaccepteerd. De volgorde waarop jij je ze neerzet is bepalend, zet je .html eerst, dan worden bestanden die html zijn voorrang verleend als er ook een gelijknamig php bestand van is. Je nieuwe code zou dus kunnen worden: DirectoryIndex .php .html .htm .txt

Nu is alles aangepast zoals het moet, dus sla het op en herstart apache nog een keer.

Nu wou ik dat doen en ik kreeg opeens een melding:
Citaat:
The requested operation has failed!

Weet iemand wat het probleem kan zijn. Mijn oude webserver [xampp] heb ik helemaal verwijderd. De mappen e.t.c.

2e.
Op msn wilde iemand naar mijn ip gaan maar hij deed het niet. Mijn server draaide maar hij deed het niet. Poort 80 staat open maar hoe kan het dan dat ie het niet doet.
Moet ik iets bij apache instellen o.i.d en zo ja waar dan?

Alvast bedankt.
Mvg, Ece.

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Darrow - 22/07/2005 15:33
Avatar van Darrow Onbekend Die tutorial klopt maar half Heb ook keer geprobeerd maar jah.. ga ik niet verder op ingaan.. Hij is gewoon niet correct/compleet. Neem andere tut, van andere site. 
Offline ece - 22/07/2005 15:34
Avatar van ece HTML interesse Ja maar weet jij toevallig een goede andere tutorial die wel klopt?
Want ik wil niet het halve werk:p.
Offline burdy92 - 22/07/2005 15:40 (laatste wijziging 22/07/2005 15:40)
Avatar van burdy92 HTML interesse ik zie niet in wrm die van Tuinstoel niet goed is hoor...
Offline ece - 22/07/2005 15:43
Avatar van ece HTML interesse Maar hoe kan dit probleem dan voorkomen?
Ik weet ook niet of ie goed is of niet maar het gaat mij om het probleem.

En weet iemand ook antwoord op vraag 2:?:
Offline Darrow - 22/07/2005 15:46
Avatar van Darrow Onbekend Omdat je bij verschillende dingen een error krijgt burdy ? Met die DirectoryIndex oa en de LoadModule .. Neem een Engelse tut .. Zo deed ik het toch tenminste..
Offline Rens - 22/07/2005 16:08
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Met die tut is nix mis hoor;-)
Dat LoadModule is niet eens per sé nodig, ik heb gister nog ff apache/php5/mysql opnieuw geinstalleerd, en heb alleen het volgende stukje onderaan in httpd.conf erbij geplakt:

Citaat:
ScriptAlias /php/ "c:/webserver/PHP/"
AddType application/x-httpd-php .php
Action application/x-httpd-php "/php/php-cgi.exe"
SetEnv PHPRC C:/webserver/PHP

(C:\webserver\ is de map waar alles in staat)

Dat van DirectoryIndex staat alleen wel verkeerd.
Dat hoort zo:

Citaat:
DirectoryIndex index.php index.php3 index.html
Offline Gerard - 22/07/2005 16:31
Avatar van Gerard Ouwe rakker wat nou tut? de eerste keer dat ik apache/php en mysql installeerde deed ik het gewoon met de meegeleverde readme.txt bestanden. Die zijn echt wel duidelijk zolang je maar leest.
Offline Rens - 22/07/2005 16:34
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Inderdaad, alleen voor Apache te configureren dat het samenwerkt met PHP heb je enkele regels nodig.
Maar die staan in de readme.txt die standaard bij de PHP downloads worden meegegeven.

Maar soms kan zo'n tut wel handig zijn als naslag, als er bijvoorbeeld iets niet werkt.
Dan kun je het ff nakijken:)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s