login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Software probleem

Offline Sasuke - 14/07/2005 20:28 (laatste wijziging 15/07/2005 00:13)
Avatar van SasukeHTML interesse Hoi,
Ik probeer een programma te installeren (namelijk Sub Station Alpha), maar elke keer dat het bestand zich uitpakt komt er een error op.
Nu zelf heb ik geen idee wat hebt betekend en dus ook geen idee wat ik eraan kan doen, dus mss jullie wel 

Ok de error is:
16-bits Windows-subsysteem
C:\WINDOWS\SYSTEM32\AUTOEXEC.NT. Het systeembestand is niet geschikt voor MS-DOS- en Microsoft Windows-toepassingen...

Dan kan ik kiezen sluiten of negeren en als ik op 1 van de 2 druk gebeurt er gewoon niets meer...
Het programma kan op Windows XP en iemand anders die windows heeft die kan het wel moeiteloos installeren...

Link voor meer informatie:
http://www.topd...hp?id=9740

Iemand die dit probleem herkent of die het ook heeft meegemaakt??


OPGELOST!!

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ch0coschijt - 14/07/2005 20:49 (laatste wijziging 14/07/2005 20:49)
Avatar van Ch0coschijt HTML interesse euh dat ligt niet aan dat programma maar aan het bestandje AUTOEXEC.NT kijk maar in c:/windows/system32 of hij er in staat
waarschijnlijk niet

heb zelf ook eens deze fout gehad heel irri
maar ik heb mijn pc geformateerd, maar het kan zijn dat er een simpeler oplossing voor is
Offline Ch0coschijt - 14/07/2005 20:53
Avatar van Ch0coschijt HTML interesse heb effe in google gezocht en ik heb dit gevonden

Citaat:
Restore the autoexec.nt and config.nt files from the repair folder

For users who do not have their Windows XP or 2000 CD or want to try restoring their backup files from their hard drive first, follow the below steps.

Click Start, Run, type cmd and press enter to open the MS-DOS window.
In the MS-DOS Window, type the below commands.

cdwindowsrepair
copy autoexec.nt c:windowssystem32
copy config.nt c:windowssystem32

Note: In the above example we use the "windows" directory. If you're using Microsoft Windows 2000 you will likely need to substitute this directory for the "winnt" directory.


Once the above two files have been copied, type "exit" to exit the MS-DOS window.


dit kan je dus effe proberen en dan het programma weer installeeren als het goed is moet het dan wel lukken^^
Offline ece - 14/07/2005 23:13
Avatar van ece HTML interesse Choco als je je schijf moet formateren en Windows er opnieuw moet opzetten dan ben je wel effe bezig wat je ook kan doen is het volgende.

Stop de cd van Windows in de computer.
Start >> Deze computer >> CD Station
Dubbelklik daarop.
Dan vraagt ie om een Update en nog iets. Neem de Update. Je Windows word geüpdate en als het goed is werkt het programma'tje weer goed. Die update houdt trouwens in dat hij Windows helemaal update met updates maar ook gewoon onderdelen toevoegd die ontbreken.

Succes ermee;-)
Offline Ontani - 14/07/2005 23:23 (laatste wijziging 14/07/2005 23:24)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
haal het bestand AUTOEXEC.NT uit de map C:/WINDOWS/repair en plaats het in je C:/WINDOWS/system32 map dan zou alles inorde moeten zijn
Offline Sasuke - 14/07/2005 23:35 (laatste wijziging 15/07/2005 00:12)
Avatar van Sasuke HTML interesse Ok ik zal het eens proberen 
Alvast bedankt iedereen 

Edit:
Bedankt iedereen het programma is geinstalleerd 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.213s