login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

luidsprekers aansluiten

Offline SalCro - 13/06/2005 14:44 (laatste wijziging 13/06/2005 14:53)
Avatar van SalCroHTML interesse Hoi, ik heb al een tijdje een nieuwe set luidsprekers: solomon 2.1 gekocht
nu heb ik een computer en een versterker,cd deck, ... hoe kan ik nu
mijn computer en mijn "installatie" aansluiten op die woofer ?

alle ja, ik bedoel als ik iets laat spelen op mijn pc dat ik het hoor en als ik iets laatspelen op mijn installatie dat ik het ook hoor, zonder alles telkens te moeten versteken

hopelijk was ik duidelijk


grtz 


ahja en ook alsk ik dan bijvoorbeeld naar muziek luister op mijn computer dat ik het bv kan verluiden en verstillen via mijn versterker

moet allezins lukken want ik ken iemand die dat kan
:p

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 13/06/2005 14:58
Avatar van vinTage Nieuw lid neem een kabeltje.
plug die in de line out van je pc.
plug het andere einde in je aux in of whatever input op je versterker.
klaar.
Offline SalCro - 13/06/2005 15:05
Avatar van SalCro HTML interesse lol, en dan zou da moeten werken ? gewoon een kabel die in woofer en aux en pc zit ?
hmmmm strax eens testen

thx
Offline MadMike - 13/06/2005 15:09
Avatar van MadMike Lid Yep.
Je wil de output van je pc (dus de line-out) naar je sub toe (dus daar line-in = aux). That's it
Offline Ontani - 13/06/2005 15:34
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
2 signalen samen laten spelen op je versterker zal je toch effe via een mengpaneeltje moeten gaan.
Offline MadMike - 13/06/2005 15:38
Avatar van MadMike Lid oeps... daar las ik ff overheen.
idd, wil je meer dan 1 kanaal, dan moet je met een mengpaneel werken. Je kan die dingen 2e hands al voor 15euro vinden (je hebt aan de meest eenvoudige al meer dan genoeg).

je sluit je pc + je andere geluidsbron aan op verschillende schuiven. De output van je mixer gaat naar de aux en klaar
Offline Ontani - 13/06/2005 16:12 (laatste wijziging 13/06/2005 16:13)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
je gaat van je pc met een minijack2jack connecter via een jack cable naar je mengpaneeltje

http://b2b.tecnotel.net/images/minijack.jpg
http://images.a...ZZZZZ_.jpg

is daar al perfect voor, pc hang je bijvoorbeeld op Line1, je cd desk hang je op Line2 en de output (wss master) breng je naar de input van je versterker
Offline vinTage - 13/06/2005 16:16
Avatar van vinTage Nieuw lid wat miepen jullie allemaal over mengpanelen, je kan toch gewoon op die versterker switchen..

cd => klik , je hoort je cd speler
tuner => klik, je luisterd naar de radio
aux => klik, je luisterd naar je pc..
Offline MadMike - 13/06/2005 17:06
Avatar van MadMike Lid ik citeer:
"... dat ik het ook hoor..." aangezien het OOK is moet je wel met een mengpaneel werken. als je niet perse beide wilt horen, dan kan het idd zoals jij zegt.

ik gebruik zelf wel een mengpaneel omdat ik dan bijv mn eigen muziek onder een spel kan zetten en de volume erg makkelijk kan aanpassen 
Offline Gerard - 13/06/2005 17:10
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
alle ja, ik bedoel als ik iets laat spelen op mijn pc dat ik het hoor en als ik iets laatspelen op mijn installatie dat ik het ook hoor, zonder alles telkens te moeten versteken


Ik denk dat jullie het andersom nemen. Jullie denken allemaal dat hij zijn muziek van zijn pc op zijn versterker wil hebben... ik denk juist het tegenovergestelde....

Trek een tulp-2 -> mini jack plug naar je pc en stop deze in je line-in. Tada =]
Offline master666 - 13/06/2005 17:11
Avatar van master666 Lid dat zal idd veel simpeler zijn gewoon je line out van je versterker naar je geluidskaart line in trekken, en klaar is kees
Offline Ontani - 13/06/2005 17:21
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
en wat als het ene simpel versterkertje is met 1 line-in ? 
Offline vinTage - 13/06/2005 17:33
Avatar van vinTage Nieuw lid Dan heet dat geen versterker, maar een "sta in de weg":cool:
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s