login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Webhosting op een windows of linux server. Het verschil?

Offline blindact - 27/05/2005 21:50
Avatar van blindactNieuw lid Hallo

Ik ben zo een beetje op zoek geweest naar webhosting.
Ik zie dat er bedrijven zijn die webruimte verhuren onder Windows en die merkelijk duurder is en onder linux.
Wat is beter en wat is juist het verschil?

Alvast bedankt

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Fenrir - 27/05/2005 22:07
Avatar van Fenrir PHP expert Windows werkt vaak met ASP(.net) en met Access
Linux met PHP en MySql.

Ik denk dat het voor linux moet gaan, omdat de meeste mensen dat doen, en omdat hier de meeste info over is.
Offline Martijn1989 - 27/05/2005 22:13
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Sity
4UHosting

deze hosts heb ik!
Offline Steven - 27/05/2005 23:10
Avatar van Steven HTML interesse Mijn host heeft windows 2000 of ergens in die richting... en die heeft php en mysql Fenrir?
Offline cloudstrife - 27/05/2005 23:34
Avatar van cloudstrife PHP beginner Dat kan zeker omdat php platform onafhankelijk is dus werkt op zowel windows als op Linux. Linux is echter veel stabieler als webserver en dit is toch wel een belangrijke verreiste als je wil dat je site deftig bereikbaar is en blijft.
De reden waarom Windows hosting duurder is is vrij simpel, Linux is gratis, windows niet dus de hoster moet eerst en vooral een licentie aankopen waardoor de prijs natuurlijk iets duurder ligt.
Offline prorsoft - 28/05/2005 09:01
Avatar van prorsoft PHP gevorderde @Martijn1515: Sity is SLECHT!
die heb ik ook en die is al 10 keer in de week down geweest....
neem E-Dentify!!

ik zou Linux nemen.
Windows is onbetrouwbaar en onstabiel....
daarintegen heeft Windows weer meer functies...
maar ik zou toch voor Linux gaan.
Offline Martijn1989 - 28/05/2005 12:24
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Tjah... sity is de laatste tijd wel wat down en langzaam,..

en E-Dentify ziet er netjes uit.. ik zou gewoon die host nemen als beginner!
Offline Squirrel - 28/05/2005 12:29
Avatar van Squirrel HTML interesse én..... met linux hosting is over het algemeen goedkoper....
Offline dufes - 28/05/2005 12:33
Avatar van dufes Grafische interesse en op voor gameservers is linux beter, twerkt wat stabieler en beetje sneller dan windows
Offline Martijn1989 - 28/05/2005 13:05
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Oftewel :

* Linux is goedkoper, een goedkope host is : E-Dentify
* Linux is sneller en stabieler
* Windows werkt vaak met ASP(.net) en met Access
* Linux met PHP en MySql.
Offline eric - 28/05/2005 13:10
Avatar van eric HTML interesse Ik zit nu zelf bij Sohosted Daar draait allles ook op windows servers. Opzich is het wel makkelijk want je hoeft niet de hele tijd overal rechten aan toe te kennen. Het enige nadeel is dat je geen cronjobs kunt uitvoeren op een windows server of je moet toegang hebben tot de taakplanner.
Offline Martijn1989 - 28/05/2005 15:52
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Tjah.. maar voor spelletjes heb je toch vaak cronjobs nodig, dus gaat linux voor mij voor..
Offline Fenrir - 28/05/2005 16:29
Avatar van Fenrir PHP expert
Citaat:
Tjah.. maar voor spelletjes heb je toch vaak cronjobs nodig, dus gaat linux voor mij voor..
Alles is te doen zonder cronjobs.

Op windows kun je ook php+mysql gebruiken, maar dat is meestal niet verstandig, omdat een linux host goedkoper is. (en er zijn meer libraries)
Offline Gerard - 28/05/2005 23:55
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Ik zit nu zelf bij Sohosted Daar draait allles ook op windows servers. Opzich is het wel makkelijk want je hoeft niet de hele tijd overal rechten aan toe te kennen. Het enige nadeel is dat je geen cronjobs kunt uitvoeren op een windows server of je moet toegang hebben tot de taakplanner.


Hihi een bekende dan 
Ik ben ook een sohosted klant van het eerste uur (KN26) en ben zeer tevreden over de windows based hosting die zij aanbieden.

Ik ben voor een Windows Host gegaan omdat deze juist heel betaalbaar was en verder omdat ik dan toegang heb tot de functies van ASP en ASP.NET wat door SH ondersteund wordt.

Wat ik inderdaad zelf ook wel jammer vindt is dat er geen cronjobs beschikbaar zijn en ook de rechten op mappen en bestanden willen soms nog wel eens vaag doen. Dit heeft vooral te maken met standaard dingen die een chmod() uitvoeren om te controleren of bepaalde files wel of niet beschreven kunnen worden, dit is met windows dan wat moeilijker en moet je eruit slopen.

Citaat:
Op windows kun je ook php+mysql gebruiken, maar dat is meestal niet verstandig, omdat een linux host goedkoper is. (en er zijn meer libraries)


Het bedrijf waar ik dus over praat (staat ook bij hosts) is zelfs goedkoper dan menig linux hoster die ik ken. Met een portfolio van 4500 klanten noem ik SH ook niet klein en denk ik dus wel dat het allemaal goed draait op dat Windows ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s