login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

XP probleem

Offline Martijn1989 - 18/05/2005 19:38 (laatste wijziging 18/05/2005 19:55)
Avatar van Martijn1989PHP ver gevorderde De titel, in hoofdletters (Murfy edit: nu niet meer...)... Groot probleem dus... en ja... met xp zie :
MijnRamTopic

Ik heb nu XP geinstalleerd... met anti-spyware... en alls gecheked en verwijderd... Maar de problemen stapelen zich op... :

* Bij installaties loopt het zooitje vast
* Msn wil niet starten, als ik me gegevens voor de 1e keer in wil voeren.
* Internetscrollen,... gaat met grote haperingen.
* Sloom, happerig

PC :
Pentium 4, 1.5 GYGhz, 640 MB RAM (128 + 512 SDRAM), Ati Radeon 9600 SE 128 MB, Normaal ME nu -> XP Prof

Conclusie :

Volgens mij zou hij het toch echt moeten doen nu. Ik heb hem nu net geinstalleerd xp .... na een formatatie!

Vraag :

Hoe komt het dat hij zo langzaam is, en eventueel een oplossing?

24 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Celehahn - 18/05/2005 19:42
Avatar van Celehahn Lid
Citaat:
Msn wil niet starten, als ik me gegevens voor de 1e keer in wil voeren.
ik kan msn soms ook niet opstarten
Offline aXiP - 18/05/2005 19:43
Avatar van aXiP Nieuw lid Heb je wel ook de drivers geinstalleerd?
Offline Martijn1989 - 18/05/2005 19:45
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Drivers van me videokaart -> Ja
veder heb ik geloof ik geen drivers nodig?
Offline lemoinet - 18/05/2005 19:45 (laatste wijziging 18/05/2005 19:47)
Avatar van lemoinet PHP gevorderde opnieuw beginnen
dus
1. formateren -> NTFS
2. winxp installeren -> legale versie
3. drivers van pc installeren
4. ALLE updates van winxp installeren
5. overige up-to-date software installeren
6. schijf en registry opkuisen
7. back-up nemen

als het dan nog ni werkt,dan weet ik het ook ni meer
Offline Martijn1989 - 18/05/2005 19:50
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde 1. formateren -> NTFS ?
2. winxp installeren -> legale versie heb ik niet 
3. drivers van pc installeren , die heb ik alleen voor videokaart
4. ALLE updates van winxp installeren -> gaat niet 
5. overige up-to-date software installeren 
6. schijf en registry opkuisen ?
7. back-up nemen ;D

Ok... dit heb ik al zo vaak gedaan.. maar dit werkt gewoon NIET, XP blijft gewoon vaag doen op deze pc :S
Offline Maarten - 18/05/2005 19:54
Avatar van Maarten Erelid Legaal of niet-legaal maakt niet uit..

maar dat internetscrollen is duidelijk de grafische kaart die niet juist geinstalleerd is...
Offline lemoinet - 18/05/2005 19:54 (laatste wijziging 18/05/2005 20:46)
Avatar van lemoinet PHP gevorderde aangezien je geen legale versie hebt kan je ook geen updates doen en zal je pc altijd problemen geven => legale versie van winxp aanschaffen is de boodschap:!:

wat zijn de specs van je pc:?:
merk MB:?:
Offline timmie_loots - 18/05/2005 20:41 (laatste wijziging 18/05/2005 20:41)
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Ehh, met een illegale versie kun je wel updates installeren hoor.
Offline lemoinet - 18/05/2005 20:42 (laatste wijziging 18/05/2005 20:44)
Avatar van lemoinet PHP gevorderde en service pack 2?

Offline Simeken - 18/05/2005 20:43
Avatar van Simeken HTML beginner nee hoor, dat kan nie...
Offline Tuinstoel - 18/05/2005 20:47
Avatar van Tuinstoel PHP expert Haal die 128MB geheugen module er eens uit, dat zou een hoop ellende kunnen besparen, of die 512MB.
Heb je überhaupt die module wel in de bios aangepast?
Offline Dekin - 18/05/2005 21:25
Avatar van Dekin Nieuw lid PC :
Pentium 4, 1.5 GYGhz, 640 MB RAM (128 + 512 SDRAM), Ati Radeon 9600 SE 128 MB, Normaal ME nu -> XP Prof
.............
Pentium 4: Goed
1.5GYGhz: Beetje weinig. Ik heb zelf 2.6GYGhz
640 MB RAM: Genoeg Windows draait namelijk lekker op 512 RAM.
128SDRAM: Ook een beetje weinig.
Ati Radeon: kun je vervangen door intel of amb processor.
Mocht dit niet helpen weet ik het ook niet.
Formateren hoe doe je dat?
Er zijn verschillende manieren. Via de cd.
1. Pc opstarten maar dan met de cd van windows erin. CD via opstarten openen. Krijg je een blauw scherm met setup enz.
2. Of Station C >> rechtermuisknop >> formateren enz.
Suc6:cool:
Offline rambo - 18/05/2005 21:27
Avatar van rambo HTML beginner
Citaat:
Ati Radeon: kun je vervangen door intel of amb processor.

Dit heet tegenwoordig een videokaart...
Maar zoals Tuinstoel al aangaf (in dit topic en het vorige wat je over nagenoeg hetzelfde probleem geopend had) heb je een grote kans dat het aan het interne geheugen ligt.
Offline CelestialCelebi - 18/05/2005 21:38
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Om eerlijk te zijn:

Verwacht maar niet dat je een zinnig antwoord krijgt op dit forum... Betere forums zijn GoT (gathering.tweakers.net) en andere hardware forums...
Offline Martijn1989 - 18/05/2005 22:16
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Nja... het light sowieso egt niet aan me videokaart... want hij ziet er heel mooi uit...

Ati Radeon -> Videokaart, is goed...
1,5 Gyg -> MOET genoeg zijn!

@Tuinstoel,... nee... ligt daar denk ik niet aan... vorige keer had ik precies hetzelfde zonder me nieuwe (512 MB SDRAM van Kingstone),
Latje...

@ Iedereen die geintreseerd is : Morgen terug naar ME -> Me, is hier stukken veel beter dan XP

@ Updates, op xp : Ja,.. kan wel... SP 2 niet geloof ik

@ Nog een keer iedereen : Oiiii
Offline lemoinet - 18/05/2005 22:40
Avatar van lemoinet PHP gevorderde ME stukken beter dan XP, ME is en blijft de grootste flop van microsoft tot op heden

welk mb is jouw moederbord, heb je al eens gekeken op de website van de fabrikant naar nieuwere drivers en bios:?:
Offline Martijn1989 - 19/05/2005 11:56
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde
Citaat:
Me, is hier stukken veel beter dan XP
Je moet niet me woorden verdraaien ;)... ME werk(te) hier stukken beter!

Jjaja.. werkte ... want nu doet XP opeens niet vaag... en heb wel me driver van me videokaart nog een keer geinstalleerd... van dat scrollprobleem (lijk ik) nu af te zijn.

Kon het daar aan liggen... of ???
Offline webbiexl - 19/05/2005 12:11
Avatar van webbiexl PHP interesse heb je je bios nou al eens nagekeken of alles goed geconfigureerd is??????
en de P4 1.5ghz bestaat ie dan???? 
Offline Gerard - 19/05/2005 12:40
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Simeken
nee hoor, dat kan nie...


Ja hoor dat kan wel. Moet je maar in de Windows Update Version 5 kiezen voor 'Opties voor Beheerders' en dan 'Windows Update-Catelogus'. Je komt dan terecht in de Version 4 die vaak een stuk minder moeite ermee heeft. En anders kan je de hotfixes altijd nog zelf downloaden los vanuit die catelogus.
Offline Martijn1989 - 19/05/2005 21:07
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Mja.. ben nu weer terug op ME... draait tog een heel stuk beter dan XP hierzo op deze pc... mja... nog ffies w8 op me nieuwe pc 
Offline Shifty - 19/05/2005 21:22
Avatar van Shifty Onbekend Wil toch nog even mijn mening kwijt over dit soort topics. Topics als deze komen regelmatig terug: iemand heeft een probleem met zijn computer en geeft zijn specificaties op. Meteen volgen een heel aantal reacties over "formateer alles", "je pc is oud", "je processor is traag", "Windows bah Microsoft bah", ... gevolgd door een heel aantal foute beweringen en veronderstellingen van verschillende leden, die dan ook nog eens in een alwetend kleedje gestoken worden.
Op sitemasters lopen er echt niet zoveel leden rond met een hoger kennisniveau rond hardware ed., maar een heel aantal denkt het van zichzelf wel. Ik noem absoluut geen namen, dus niemand moet zich aangesproken voelen.
Ik lees op een erg regelmatige basis replies op hardware/software betrekkende vragen die echt nergens op slaan, maar blijkbaar zijn er maar weinig mensen die dat echt doorhebben. Meestal volgt er een soortgelijke reacties of een of ander ononderbouwt standpunt.
Dit eigenlijk terzijde van dit topic, maar ik vond dat ik dit toch gezegd moest hebben.
Offline Martijn1989 - 19/05/2005 21:40
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Ja,... aan de ene kant moet ik je wel gelijk geven... Maar het is denk ik toch wel nuttig dit soort topics... er komen weer discussies van, en daardoor leer je weer, nietwaar?
Offline SlashDotCom - 19/05/2005 21:55
Avatar van SlashDotCom Lid @ shifty; ergens heb je wel gelijk, maar men kan er alleen maar van bijleren van je fouten.
Ikzelf probeer ook mee te helpen met de kennis die ik bezit.
In de meeste gevallen kan ik wel helpen maar soms probeer ik (ook al ken ik er miss weinig van het onderwerp) toch te helpen.
Ben ik dan fout dan zal men dit in de meeste gevallen wel corrigeren en zo leer ik dan ook weer iets bij.

Nujah, genoeg off-topic gezever.
'k Ga nu terug ontopic.

Je kan eens proberen om op Telenet Games Forum je vraag te stellen in het hardware gedeelte.
Gegarandeerd kunnen ze je in de meeste gevallen helpen want er zitten daar wel een paar knappe kopkes tussen.
Offline Ontani - 19/05/2005 22:09 (laatste wijziging 19/05/2005 22:09)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
ik geef shifty volledig gelijk, maar volgens mij, als het al bij de installatie van xp misloopt heeft het daaraan gelegen. ik zou zeggen probeer eens een andere cd vast te krijgen, loopt et daar weer mis dan denk dat er iets mis is met ofwel 1 van je geheugen kaartjes of je hardeschijf. bij het laden van bepaalde dingen in het geheugen tijdens een installatie van xp liet m'n vorige pc het ook afweten, toch lag het aan aan geheugen kaartje dat stuk was.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s