login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Chat

Offline Dekin - 15/05/2005 20:15
Avatar van DekinNieuw lid Hallo allemaal.
Misschien een domme vraag maar ik weet het niet helemaal zeker.
Ik heb nog geen PHP en ik krijg het nog niet heel goed voor elkaar om dat in orde te krijgen om dat te instaleren maar goed daar gaat het niet om. Ik wil een chat maken en ik weet dat dat zowiezo in PHP kan maar mijn vraag is dus:
Kun je ook een chat maken in: Javascript of in HTML. Zo ja heeft iemand daar een code voor.
Het hoeft niet een ingewikkelde chat te zijn. Gewoon een eenvoudige chat die een beetje goed is met admin ofzow.

Alvast bedankt.
Dekin:cool:.

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Futs - 15/05/2005 20:47
Avatar van Futs Nieuw lid nee is niet mogelijk, je moet naar een bestand of database schrijven zodat anderen het ook kunnen zien.
Oftewel serverside scripting is de enige mogelijke manier.
Daarnaast kan je ook met JAVA een chatapplet bouwen, alleen dat is vrij gecompliceerd.
Offline Dekin - 15/05/2005 20:52
Avatar van Dekin Nieuw lid Java is een optie.
Maar hoe zou ik dat moeten doen:
Met een Programma
Met een code
e.t.c
Offline Futs - 15/05/2005 21:53
Avatar van Futs Nieuw lid www.hotscripts.com kan je JavaApplets vinden voor een chatmodule.
En als je het zelf wilt maken, heb je er kennis voor nodig. en ik weet niet wat jou skills zijn.. maar JAVA is vrij pittig.
Offline VonDutch - 15/05/2005 21:55
Avatar van VonDutch PHP interesse ik zou iig niet met Java beginnen als je nog geen PHP kan. Als ik jou was zou ik gewoon beginnen met dingetjes uitproberen in PHP en steeds weer wat erbij proberen te leren, je komt vanzelf bij Java terecht.
Offline Dekin - 15/05/2005 22:07 (laatste wijziging 15/05/2005 22:15)
Avatar van Dekin Nieuw lid @VonDutch.
Jah maar het is ff voor mijn site www.dekin.tk. Is nog in de bouw:p.
Maar als er maar een simpele chat op staat is het al genoeg.

Nu heb ik hier (dan de eerste met als tekst) (A very complete IRC applet, which handles multichannel, privates, text coloration, graphical smileys, etc.


Free Version: 2.2.1 Platform(s): linux, windows, freebsd, osx, sun Updated: Mon Mar 28 2005) een chat gevonden en dan moet je in de map deze pagina kiezen: HeavyApplet.htm. Die chat wil ik hebben maar hoe moet ik dan instellen dat ie het gelijk doet: channel enz.
En kun je ook een admin instellen dat je je chat kan beheren net als op sm.
Offline Futs - 15/05/2005 22:12
Avatar van Futs Nieuw lid Ondersteund je host wel JAVA dan?
Offline Dekin - 15/05/2005 22:15 (laatste wijziging 15/05/2005 22:36)
Avatar van Dekin Nieuw lid @Futs
Ondersteund je host wel JAVA dan?.
Kep Wanadoo en ik meen dat je alles kon gebruiken zolang je maar niet hoger dan 20mb gaat:p.
Maar zo groot word men site niet hoop ik:p.
Offline Futs - 15/05/2005 22:17
Avatar van Futs Nieuw lid Ik snap iets niet!!!

je zegt:
Citaat:
Ik heb nog geen PHP en ik krijg het nog niet heel goed voor elkaar om dat in orde te krijgen om dat te instaleren maar goed daar gaat het niet om


en je zegt dit:


Citaat:
Wanadoo en ik meen dat je alles kon gebruiken zolang je maar niet hoger dan 20mb gaat



???
Offline VonDutch - 15/05/2005 22:18
Avatar van VonDutch PHP interesse Sorry als k t fout heb, maar Java is toch gewoon client side? een host 'ondersteunt' dus geen java: als je host werkt zoals een host zou moeten werken, stuurt hij gewoon de benodige .class files op naar de gebruiker als die opgevraagd worden en de browser doet er dan iets leuks mee... Volgens mij is er niet zoiets als java support op een host.
Offline Gml - 15/05/2005 22:22
Avatar van Gml HTML beginner Java is niet hetzelfde als JavaScript...
Offline VonDutch - 15/05/2005 22:24
Avatar van VonDutch PHP interesse duh.... nog steeds is Java niet server side geloof ik hoor... De applet wordt opgestuurd naar de client. Ik weet het bijna zeker.
Offline Dekin - 15/05/2005 22:26 (laatste wijziging 15/05/2005 22:40)
Avatar van Dekin Nieuw lid @GML
Dat klopt staat ook bij de FAQ ergens.
Hier:
Citaat:
Wat is het verschil tussen Java en JavaScript ?
Deze twee begrippen worden wel eens verward met elkaar. Daarom een kleine uitleg over deze twee begrippen.

Java is een client-side programmeertaal waarmee men geavanceerde programma's met kan schrijven maar dat niet alleen. Met Java kan men ook spelletjes maken die online bespeeld kunnen worden. Sun Microsystems heeft Java ontwikkeld.
JavaScript is een scriptingtaal waarmee men websites dynamischer en interactiever met kan maken. JavaScript is heel wat gemakkelijker te leren dan Java. Netscape heeft JavaScript ontwikkeld.

FAQ je bent geweldig:p.

@Futs
Citaat:
Ik snap iets niet!!!

je zegt:
Ik heb nog geen PHP en ik krijg het nog niet heel goed voor elkaar om dat in orde te krijgen om dat te instaleren maar goed daar gaat het niet om

en je zegt dit:


Wanadoo en ik meen dat je alles kon gebruiken zolang je maar niet hoger dan 20mb gaat


???


Citaat:
Ik heb nog geen PHP en ik krijg het nog niet heel goed voor elkaar om dat in orde te krijgen om dat te instaleren maar goed daar gaat het niet om

Jah het gaat om de software dat krijg ik niet in orde (beetje onduidelijk was ik).

Citaat:
Wanadoo en ik meen dat je alles kon gebruiken zolang je maar niet hoger dan 20mb gaat

We hadden het over de host:cool: Mijn host is Wanadoo. Ik meen te hebben gelezen dat je op Wanadoo alles kon plaatsen en dat hij alles ondersteunt:cool:
Snap je het nu fruts.

Edit: Ooh sorry Futs:p had ff verkeerd gelezen.
Volgens mij mag ik wel PHP instaleren ik zal wel ff zoeken.

Edit 2:
Gezocht maar kan het niet vinden. Staat geen eens op Welke scripts je kan gebruiken maar ik weet zeker dat er ergens stond dat je scripts mocht gebruik zoals HTML, Javascript maar PHP of Java weet ik niet.
Offline Futs - 15/05/2005 22:34 (laatste wijziging 15/05/2005 22:37)
Avatar van Futs Nieuw lid Mag jij PHP installeren op je host dan?

Rebus van de dag: Fruts - r = ??

En een Java chatscript dient op de server gedraait te worden, java is niet per definitie een serverside taal.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s