login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

hardware-id

Offline Stijn - 15/05/2005 17:31
Avatar van StijnPHP expert hallo

kan ik met behulp van een een programmeertaal (vb javascript, geen c++ of zoiets) de hardware ID van mijn bezoeker weergeven??

stijn 

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 15/05/2005 17:43
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
javascript is geen programeertaal...
'k weet da't mogelijk is me c++, maar da wil je niet. javascript is mss wel client side, maar zo'n berekeningen kan je denk ik niet opvragen via javascript. Internet heeft denk ik geen toegang tot die poorten in u hardware... denk'k toch
Offline Dekin - 15/05/2005 20:20
Avatar van Dekin Nieuw lid Nou als je dat wilt doen dan moet je toch met c++ gaan werken of met C:p duh:D.
En wat nemesiskoen al zei: Javascript is geen programeertaal...
Dus je kan toch beter met c++ werken. Maar het is moeilijk da kan ik wel weten. Nemesiskoen: na jouw uitleg (een tijdje terug) ben ik nog steeds niet uit met die compiller enz:s.
Offline VonDutch - 15/05/2005 22:09
Avatar van VonDutch PHP interesse toch is t grappig dat een groot deel van FireFox in Javascript is geschreven... er zit gewoon een interpreter in FF zelf en daarna konden ze bijna het hele programma met javascript kunnen maken. Javascript is dus client-side, wordt geinterpreteerd door een browser (die waarschijnlijk in c++ is geschreven, en dus wel toegang heeft tot die informatie), dus in principe is het mogelijk, ALS er een functie voor is. Ik denk alleen niet dat de 'beheerders' van javascript het erg nuttig vinden om de gestandaardiseerde versie van javascript te veranderen zodat er een functie inkomt die de hardware ID teruggeeft... hoeveel mensen zouden nou zoiets willen gebruiken???
Offline Stijn - 16/05/2005 01:10
Avatar van Stijn PHP expert gewoon om bezoekers te herkennen extra veiligheidje 
Offline Ontani - 16/05/2005 03:54
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
euhm en welke hardware id? mac adress van ethernet card? mac adress van modem. hardware id van vga, volgens mij heeft een pc geen algemene hardware id
Offline jopie - 16/05/2005 11:43
Avatar van jopie Onbekend
Citaat:
gewoon om bezoekers te herkennen extra veiligheidje
we hebben het wel over javascript hè. javascript en dingen beveiligen gaan niet echt samen, want javascript is client-side en je kunt het gewoon bekijken.
Offline master666 - 16/05/2005 12:57
Avatar van master666 Lid hij heeft het ook niet in het speciaal over javascript hé, ik zou het toch ook niet doen, veel te ingewikkeld hou het maar bij een IPadresje ofzo
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s