login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Domeinnaam (Opgelost)

Offline finduilas - 27/11/2014 18:00 (laatste wijziging 27/11/2014 18:01)
Avatar van finduilasPHP gevorderde Even een vraag..

Ik heb een hosting en een domeinnaam al een eindje geregistreerd.

Nu zou er voor een emailadres een andere domeinnaam geregistreerd moeten worden. Dit heeft totaal niets te maken met de andere website, het zou enkel gebruikt worden als e-mailadres. Ik gebruik enkel de nameservers om de mail via de hosting te laten gebeuren.

Maar ik weet wel dat de kans er is dat ze de nieuwe domeinnaam van het emailadres gaan bezoeken. Maar dan mogen ze eigenlijk zeker niet op de eerste website komen.

Korter:
Ik heb hosting (met websiteA) + domeinA.be

Ik wil ook domeinB.be als emailadres (werkende met de hosting).

Ik gebruik dus de nameservers, maar dan kom ik altijd uit op de website van domeinA.be.

Is er een manier om dit op te lossen?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline svm - 27/11/2014 22:37
Avatar van svm PHP ver gevorderde Dat je dezelfde nameservers gebruikt betekent dat je de domeinen dus naar dezelfde DNS verwijst. In de DNS geef je per domeinnaam aan wat er met bepaalde matches moet gebeuren voor verschillende type records.
Als je dan enkel het MX record instelt voor de e-mail en de rest verwijderd? Je kunt ook als het goed is een tweede website op je hosting instellen voor dit domein en daar gewoon een lege pagina op zetten.
Zelf draai ik meerdere websites onder één hostingpakket met diverse domeinen en subdomeinen om deze te benaderen op deze manier.
Bedankt door: finduilas
Offline finduilas - 28/11/2014 17:07
Avatar van finduilas PHP gevorderde Ik zie dat het inderdaad op de 2de manier is, namelijk dat de hosting is opgedeeld op verschillende domeinen met elk hun eigen deel.

Ik ga het dus zo oplossen ;).
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.258s