login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mja, I'm out

Offline Martijn - 30/07/2013 18:55
Avatar van MartijnCrew PHP SiMa is dood Ik boek m. Bedankt allemaal voor de leuke gesprekken, voor alle hulp in de loop der jaren en voor de gelegenheid om kennis op te doen. Mn basis programmeren heb ik hier opgedaan, en ik kan in september zeggen dat ik drie jaar fulltime programmeer.

V3 gaat er toch niet kan komen, we zijn allemaal te volwassen geworden en hebben er de tijd niet meer voor om aan dit soort dingen te werken.

Ik heb stackoverflow beter leren kennen, succes in de toekomst, wie weet komen we elkaar nog eens tegen ;)

22 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Rens - 30/07/2013 22:41
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Helaas, maar je hebt jammer genoeg groot gelijk.  

Overige crewleden, als er niet snel iets gaat gebeuren zijn jullie dadelijk overbodig voor SiMa.
Dit geld ook voor jou Joël.
Ik kan niet geloven dat je dat zou willen met de community die jij zo'n 11 jaar geleden hebt opgezet...
Offline Abbas - 31/07/2013 11:17
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Blij je hier gekend te hebben en bedankt voor de enorme inzet die je voor Sitemasters hebt geleverd! 
Offline Wijnand - 31/07/2013 12:36
Avatar van Wijnand Moderator Doei man!
Offline Maarten - 31/07/2013 18:41
Avatar van Maarten Erelid Ik denk dat ik me bij deze ook maar eens definitief afmeldt, lang genoeg gewacht me dunkt 
Offline WouterJ - 31/07/2013 18:49
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Mjah, we kunnen nu wel allemaal weg gaan. Maar dat geeft juist aan dat we eigenlijk nauwelijks achter onze woorden staan imo.

We willen graag een actieve community. Dat ligt niet alleen aan het team, maar aan de community zelf. Je kan prima een actieve site hebben terwijl de beheerder niet actief is (kijk maar naar phphulp).

Gewoon dat v3 verhaal vergeten, zoals we ook deden in de succes jaren en hier gewoon weer over developen gaan praten. Degene die nu nog over zijn zijn bijna allemaal ereleden, (ex-)teamleden of andere experts. Wij zijn de mensen die een actieve community nodig heeft. Wij zijn de mensen die 10 tutorials per week kunnen schrijven en die alle topics binnen 1 dag kunnen beantwoorden.

Doe dus niet zo afstandelijk, maar bewijs dat je achter je woorden staat en er tijd in wil steken deze site erboven op te helpen. Of ga hier niet opperbestemeelevendeforumgebruiker spelen en ga gewoon weg zonder deze zielige verhaaltjes.
Bedankt door: UpLink
Offline Rens - 31/07/2013 20:08
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Ik wil er best tijd in steken, maar heb dat tot zo'n 2 of 3 jaar geleden al dagelijks gedaan.
Resultaat?
Hetgeen wat er nu over is...

Dit geld zo ook voor Maarten, die heeft er misschien, ik bedoel zeker weten, nog wel meer tijd in gestopt dan dat ik heb gedaan.
En ik was, wat mij betreft, al (om het zo even te zeggen) gruwelijk actief.

Maarten heeft er nog veel meer tijd ingestopt dan dat ik destijds heb gedaan.
Volgens mij stond ie zelfs op het punt Sitemasters in zijn geheel over te nemen van Joël?

Dus WouterJ, wat Maarten en mij betreft, wij hebben er destijds, al behoorlijk wat jaren voor jouw registratie, al heel veel tijd ingestoken en proberen hier niet "opperbestemeelevendeforumgebruiker" te spelen en wij gaan hier zeker geen zielige verhaaltjes vertellen...
Bedankt door: Wijnand, Abbas, UpLink
Offline Wijnand - 01/08/2013 16:59
Avatar van Wijnand Moderator Ik ben ook een tijd actief geweest... maar voor wie doe je het dan?

Wat ik in een ander topic heb gezegd:

Citaat:
Als deze community weer goed gaat draaien (wat redelijk gemakkelijk is denk ik, al moet je wel wat mensen ervoor inzetten), wie help je dan? In principe nu Joël aangezien hij geld ervoor krijgt (door advertenties enzo), terwijl hij er (zoals het er nu uit ziet) eigenlijk niets tot zeer weinig voor doet.

Dus ik zou zelf gewoon een nieuwe website maak met wat actieve mensen die wat in te brengen hebben, maar het probleem is dat je dan zelf zo'n community moet bouwen, dan moet je de code daarvoor hebben, een aantal mensen die actief tutorials/scripts toevoegen en die forumberichten wil bekijken en problemen willen oplossen. En dan minimale reclame om dingen te onderhouden of wel reclame, maar dan mensen gaan belonen die veel inzet tonen in de website en echt een bijdrage leveren.


Ik zou best wel weer actief willen worden... of als ik code had zelf iets opzetten.

Maar ik heb btw geen problemen met Joël... laat dat even duidelijk zijn :-).
Offline Rens - 02/08/2013 09:06
Avatar van Rens Gouden medaille

Crew algemeen
Ik zou ook best weer willen helpen.
Weer actief worden op het forum, reageren, misschien weer mee modereren?
Scripts, en vooral tutorials, schrijven word wat lastiger.
Gaat toch vaak redelijk wat tijd in zitten en heb meestal genoeg te doen na het werk.
Bedankt door: Wijnand
Offline Wijnand - 02/08/2013 12:55
Avatar van Wijnand Moderator Volgens mij zijn er gratis (of goedkope) software 'pakketten' die je kunt gebruiken om een webmaster-community makkelijk op te zetten. Ik heb al wel software gezien, maar niet specifiek voor webmasters (dus vooral met code-blokken in forums/artikelen erbij enzo)...

Jij enig idee? gewoon ergens opzetten. Als je goede content hebt, komen mensen vanzelf toch?

(aangezien Joël hier al een tijd niet is geweest)
Offline UpLink - 04/08/2013 20:17
Avatar van UpLink ... Ik denk dat er hier mensen genoeg zijn die er de tijd voor willen insteken om weer een actieve webmaster community te krijgen.

Maar ik denk dat zolang Joël hier zelf niets veranderd en er tijd in steekt, dat de rest van de crew er weinig aan kan doen. Dus ofwel geeft Joël de huidige crew meer rechten om dingen aan te passen of toe te voegen, ofwel gaat Joël er zelf meer tijd moeten insteken.

Naar mijn inziens komt Joël hier enkel als er een heisa ontstaat en zichzelf dient te verdedigen, zoals de laatste keer. Nadien heb ik Joël hier nog nauwelijks gezien. V3 is intussen ook weer een frigo-project geworden.

Ik vind het alleen erg dat Joël geld blijft opstrijken via de adds terwijl hij het hier eigenlijk laat "verkrotten"...
Bedankt door: Wijnand
Offline Dennisvb3 - 04/08/2013 23:15
Avatar van Dennisvb3 Lid Toch maar even geregistreerd om te reageren. Sinds mijn account is geblokkeerd (nog steeds onterecht), heb ik wel de voortgang van Sitemasters de afgelopen 9 jaar bijgehouden.

Duidelijk is dat door gebrek aan leiding en daadkracht daaruit de site is op het niveau waar hij nu is. Maar Sitemasters is niet de enige. Het ooit zo drukbezochte wmcity, webmastercity en het gros van webmastercommunities uit de linkpagina zijn al dood of op sterven. Is er nog wel vraag naar een webmastercommunity?

Vroeger wilde bijna iedereen een website maken. Veel beginners kwamen naar deze site voor de beginselen php. Als je nu een site wil maken kan je veel meer met veel minder kennis. Installeer Joomla, Drupal, phpBB3 e.a. Vaak wordt dit door de host zelf gedaan, nog minder kennis nodig. Via facebook kan je fanpagina's maken, dat kon vroeger ook niet.

Is er nog wel animo? Waar is iedereen naartoe die hier vroeger was? Andere sites hebben het niet drukker gekregen, waaruit je kan concluderen dat het hobbyisme aan scripten aan het verdwijnen is. De enige sites in Nederlands die het nog goed doen zijn PFZ (voor de wat gevorderde) en phphulp (voor eventueel de beginner). Deze laatste heeft het nog goed aangepakt door enigzins leiding te nemen en de site te updaten (verwatert nu ook).

Ik ben jaren geleden ook begonnen aan een v3, die ik buiten deze leiding om wilde starten omdat ik wel een visie had. Hier ben ik echter mee gestopt toen ik besefte dat de communities als vroeger onderdeel van de zeepbel waren.

Kortom; is er nog behoefte vanuit de bezoekers?
Offline Wijnand - 05/08/2013 08:44
Avatar van Wijnand Moderator Ik zelf denk het wel als:

1. Je goede tutorials hebt.
2. Je goede snippets/voorbeeld scripts hebt.
3. Je een forum heb waar vragen snel en grondig beantwoord worden en mensen je echt verder willen helpen.
4. Het ook gezellig is om op te komen.
5. De SEO ook goed geregeld is, zodat je bij zoekopdrachten gevonden wordt.

Ik denk dat dat zal werken, maar dan moeten er dus wel genoeg mensen zijn die als crew kunnen functioneren en die loyaal zijn aan de community.
Offline Jointjeff - 05/08/2013 12:37 (laatste wijziging 05/08/2013 12:38)
Avatar van Jointjeff HTML interesse Alles valt of staat of je de uitstraling van een actieve website hebt of niet. Dus wat Wijnand zegt inderdaad, nieuwe - goede tutorials (ook over b.v. WordPress, Joomla etc) en een a la Stackoverflow forum waar nog steeds een Overige-sectie in zit. Maar ook recente nieuwsberichten (wat mij betreft via een XML import of wat dan ook, maar daarmee voorkom je dat je laatste bericht maanden oud is).

Met de actieve uitstraling krijg je veel meer zin om bij te dragen aan de site, neem je de moeite je te registreren en weet je dat je vragen beantwoord gaan worden.
Bedankt door: Wijnand, UpLink
Offline Thomas - 07/10/2013 14:21
Avatar van Thomas Moderator Hai o/

Hier lijkt niet zoveel veranderd in al deze tijd, maar sitemasters is er nog steeds .

Dit was (is?) een goede site voor het opdoen van basiskennis en gevorderden konden (kunnen?) hier ook wel hun vragen kwijt.

Als je het gevoel hebt dat je niet weet waar je het allemaal voor doet is het wellicht tijd om te stoppen als admin, maar je hoeft geen admin te zijn om een bijdrage te leveren hoor . En misschien ben je sitemasters wel ontgroeid en is het tijd om je horizon verder te verruimen op andere plaatsen.

Het is makkelijk om de oorzaak van problematiek neer te leggen bij een of enkele factoren (/personen) maar dat is misschien wat kort door de bocht - er zal vast weer van alles gebeurd zijn in de tussentijd. Vraag je gewoon af wat JIJ kunt (en wilt!) doen, en kijk niet teveel naar een ander.

Je hoeft ook niet meteen voor de "cold turkey approach" te gaan en er helemaal mee kappen, maar als je het toch nog trekt zou je ook was gas terug kunnen nemen en wat selectiever zijn, bijvoorbeeld op welke forumtopics je reageert (dingen die JOU interesseren in plaats van alles proberen op te lossen, daar was ik op een gegeven moment ook mee klaar lol).

Just my 2c.

En het is goed om te zien dat mijn forum het nog steeds doet, zelfs mijn easter-egg zit er nog in haha: http://www.sitemasters.be/forum/error
Bedankt door: marten
Offline marten - 07/10/2013 17:00
Avatar van marten Beheerder Ik heb je easter egg er even uitgehaald 
Offline Thomas - 07/10/2013 17:21
Avatar van Thomas Moderator nooooeeeessss :<
Bedankt door: Jointjeff
Offline Maarten - 08/10/2013 12:25
Avatar van Maarten Erelid Dacht al, ik snapte 'm niet 
Offline larssy1 - 18/10/2013 14:57
Avatar van larssy1 MySQL beginner Ik kom hier weer terug na een groot aantal maanden waarin de SiMa v3 BETA van start gegaan zou zijn.. tot mijn verbazing is er nog altijd niks veranderd.. en is V3 nog steeds niet online..

Daarnaast verbaast het me dat het laatste bericht net iets minder dan een week oud is.. maar goed, toch jammer.. Had er meer van gehoopt.

Offline Maarten - 29/10/2013 14:03
Avatar van Maarten Erelid miauw
Offline Wijnand - 29/10/2013 14:05
Avatar van Wijnand Moderator woef!

Maar goed, waarom deze miauw? :-)
Offline Maarten - 29/10/2013 15:39
Avatar van Maarten Erelid even checken of jullie nog niet sliepen 
Offline Wijnand - 29/10/2013 15:55
Avatar van Wijnand Moderator Haha.. is altijd leuk om wakker te worden terwijl er een kat aan het miauwen is (ervaringsdeskundige)...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s