login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

printen op afstand

Offline Frisbee - 06/03/2012 09:04
Avatar van FrisbeeHTML beginner Ik zit met een probleem wat volgens mij vrij eenvoudig op te lossen moet zijn, ik kan hier echter weinig informatie over vinden (of alleen erg ingewikkelde oplossingen).

Het gebeurt regelmatig dat ik thuis aan het werk ben en document wil afdrukken maar het eigenlijk makkelijker zou zijn als deze direct op de printer op mijn werk wordt afgedrukt. Deze printer staat echter niet in mijn netwerk dus ik kan deze niet direct bereiken.

Is er software om deze printer vanaf een ander netwerk (vanuit huis bijvoorbeeld) te kunnen gebruiken? Het is geen probleem als daarvoor op kantoor ook een pc aan moet staan. Ik heb een aantal oplossingen gevonden die met VPN werken of waar je op andere manieren netwerken aan elkaar koppelt, maar ik wil het liever zo eenvoudig mogelijk houden.


Hopelijk heeft iemand hier ervaring mee, of een idee voor een oplossing. Alvast bedankt.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 06/03/2012 09:26
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
De eenvoudigste manier is inderdaad op het netwerk van je werk zitten (via VPN) en dan kan je gewoon printen op eender welke netwerk printer uit het netwerk. Denk niet dat het de bedoeling is dat de printer in een DMZ komt te staan zodat die extern bereikbaar is...
Offline Maarten - 06/03/2012 09:29
Avatar van Maarten Erelid http://www.google.com/cloudprint/learn/
Offline Ontani - 06/03/2012 09:42 (laatste wijziging 06/03/2012 10:03)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
't Is zoals ik aanhaalde. Als het de bedoeling is dat je printer in een DMZ komt staan en beschikbaar mag zijn van het internet is natuurlijk iets anders.

Edit: Ik zie net dat als je printer dit niet rechtstreeks ondersteund je een applicatie op je pc kan installeren en zolang die PC dan toegang heeft tot het internet kan je daar op printen.

Dus is de oplossing van Maarten iets perfect wat je zoekt.
Offline Frisbee - 06/03/2012 10:06
Avatar van Frisbee HTML beginner

Dit was ook het eerste waar ik aan dacht, maar dit werkt niet helemaal zoals verwacht. Je kunt hiermee alleen vanuit Google Chrome printen en er moet iemand op de PC waar de printer op aangesloten is ingelogd zijn op het Google Account die de printer deelt (of je moet een printer hebben dit dit ondersteund).

Waar ik meer naar opzoek ben is een applicatie die je op de computer op kantoor installeert (waar de printer staat) en op de computer thuis. Die applicatie zou dan de printopdracht over internet kunnen doorsturen. Het lijkt me dat zoiets zou moeten bestaan, maar ik kan er dus helemaal niks over vinden.
Offline Maarten - 06/03/2012 10:17 (laatste wijziging 06/03/2012 10:19)
Avatar van Maarten Erelid Kan je dat niet met LogMeIn en dergelijke? Ik heb LogMeIn momenteel gewoon om mijn PC te kunnen "bedienen" van andere locaties, maar misschien kan je mits een of andere tool je printer sharen ook..

Wist niet dat Google CloudPrint dat niet kon, ik gebruik het zelf niet, excuus 

edit: 't lijkt te kunnen met de Pro versie van LogMeIn.
Offline Ontani - 06/03/2012 10:18
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
http://www.printershare.com/ lijkt me dan een gemakkelijke optie.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.167s