login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

site zichtbaar in zoekmachines (Opgelost)

Offline Gezienus - 16/12/2011 20:56
Avatar van GezienusLid Hallo,

Ik heb het volgende "probleempje

Ik heb een website gebouwd voor LoopgroepGieten (www.loopgroepgieten.nl).
Deze heb ik getest op mijn eigen site. (www.gez-oldenkamp.nl). Op de testsite heb ik de site inmiddels weer verwijdert en de officiele site staat online. Als ik nu in google zoek op "loopgroepgieten" zie ik alleen de site van mij zelf staan en niet de officiele. is er een manier om dit te wijzigen?

Ik hoop dat iemand mij hier iets meer over kan vertellen hoe ik dit kan wijzigen.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WouterJ - 16/12/2011 22:43
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Zodra google van jou test pagina een 404 error ontvangt zou het vanzelf verdwijnen. De nieuwe site zal dan langzamerhand even hoog komen als de test pagina nu, of zelfs nog wat hoger.

SEO (zoals ze dit noemen) kost tijd en dus zal je even moeten wachten. Je kunt ook de andere site natuurlijk verbeteren met bijv. deze tutorial: http://www.site...:_De_basis

Ook kun je je site testen door bijv. woorank of nibbler. Je kunt het ook aanmelden voor Het Google Webmasterpogramma. Allemaal dingen om je site hoger in google te laten komen.
Offline vinTage - 16/12/2011 23:32
Avatar van vinTage Nieuw lid Voor dit soort 'acties' plaats je een 301
Wachten op een 404 kan ook, maar een 301 is er speciaal voor 'ontworpen'
Offline JamesH - 17/12/2011 15:49 (laatste wijziging 17/12/2011 16:26)
Avatar van JamesH Lid De volgende keer dat Google weer op je site komt, en de 404 pagina te zien krijgt zoals hij nu wordt weergegeven (dus de foutpagina "forbidden") dan zal Google zelf de URLs uit de zoekresultaten verwijderen. Dit kan even duren. Soms gebeurt dat vrij snel, soms duurt het wat langer voordat Googlebot weer langs komt. Dit heeft met allerlei dingen te maken, zoals het vertrouwen wat Google in jouw site heeft, de historische activiteiten van je website en meerdere factoren. Even afwachten dus totdat Google weer op je site is langsgeweest.

Je kan wel een sitemap verzenden via de Google webmastertools, zodat Google in ieder geval op de hoogte is van alle URL's op je site (en er niet ééntje mist bij de volgende bezoekronde, zodat het nog langer duurt voordat die paginas uit Google zijn). Zodra ze dat overzicht hebben van alle URL's waaruit je site bestaat (middels de sitemap), kunnen ze de webpagina's gemakkelijker crawlen. Verstuur dus even een sitemap van jouw site naar Google via google.nl/webmastertools.

Wat je kan doen om de nieuwe site loopgroepgieten.nl in Google te krijgen, is ervoor zorgen dat Google op de hoogte is van het bestaan van je site. Maak een xml sitemap, verstuur de sitemap via Google webmastertools. Meld je URL aan via google.nl/addurl (meld je aan met je Google account).

De snelste manier om je nieuwe website in de lucht te krijgen is (nogmaals gezegd) het versturen van een sitemap en zorgen dat de URL van je site op een aantal andere websites staat vermeld. Je kan de URL van loopgroepgieten.nl bijvoorbeeld toevoegen aan de site websitegespot.nl om snel in Google te komen. Google komt de link van je site binnen enkele minuten tegen op websitegespot.nl, vervolgens zullen ze die link volgen en de site waar het werkelijk om draait (loopgroepgieten.nl) gaan crawlen en in Google zichtbaar maken.

In dit artikel heb ik weleens een soortgelijke vraag beantwoord. Aangezien jij ongeveer dezelfde vraag hebt, raad ik je aan om de instructies in dat artikel op te volgen: Hoe komt mijn nieuwe site op Google?

Heb je nog meer vragen over je site en Google?

Edit: Ik zie nu dat deze pagina www .gez-oldenkamp.nl/?pagina=fotoalbum&album=2011-11-26-SuperPrestigeRun&p=3 een 403 statuscode retour geeft i.p.v. een 404 code. Zorg er snel voor dat deze pagina een 404 header status heeft, omdat Google anders zal denken dat de pagina nog bestaat dan wel niet ui de index zullen verwijderen.
Offline WouterJ - 17/12/2011 20:12
Avatar van WouterJ HTML gevorderde [quoteIk zie nu dat deze pagina http://.... een 403 statuscode retour geeft i.p.v. een 404 code. Zorg er snel voor dat deze pagina een 404 header status heeft, omdat Google anders zal denken dat de pagina nog bestaat dan wel niet ui de index zullen verwijderen.[/quote]
Hier sla je dus totaal de plank mis... Lees eens het berichtje van Vintage

Daarnaast is je hele bericht een herhaling van wat er is verteld door mij en vintage...

@vinTage, dit is inderdaad waar. Bedankt voor de toevoeging.
Offline JamesH - 18/12/2011 00:06 (laatste wijziging 18/12/2011 00:16)
Avatar van JamesH Lid Ik denk niet dat het een herhaling is, lees je eigen bericht nog eens goed. Als jij er anders tegenaan kijkt, probeer mijn bericht dan te negeren. Jouw post is hierdoor niet minder waard. 301 redirect is idd een goede oplossing. Had hier niet aan gedacht. Mijn excuses, de 301 ging wel even door mijn hoofd, maar raakte in de war omdat het hier om een site-to-site redirect gaat, maar ook dat kan met 301 redirects!
Offline WouterJ - 18/12/2011 10:29
Avatar van WouterJ HTML gevorderde @JamesH, ik wil hier geen eindeloze discussie beginnen maar even een samenvatting van jou bericht:

Alinea 1: Zodra google op een 404 pagina komt verdwijnt de pagina vanzelf
Alinea 2 t/m 4: Gebruik webmastertools of andere tools om de andere pagina hoger te krijgen
Alinea 5: Verander 301 naar een 404 status.

Alinea 1 - 4 staat precies zo in mijn bericht en alinea 5 staat in vinTages bericht. Ik denk dus dat het totaal nutteloos is geweest.

Maar goed, het gaat erom dat de TS geholpen is en ik hoop dat hij er wat aan heeft om iets dubbel te lezen... ;)
Offline Pieter - 18/12/2011 11:38
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
En voor de volledigheid:

Plaats in de toekomst een robots.txt in je root waar je testdirectory uitsluit voor de zoekrobots. Dan heb je dit niet nog een 2e keer. 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s