login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Reseller hosting

Offline koosax - 21/11/2011 16:42
Avatar van koosaxLid Hoi,

Ik ben opzoek naar een reseller hosting (servers liefst in NL) die niet te prijzig is en weinig downtime heeft.

Ik zit zelf aan Versio te denken. Alleen lees ik hier naast veel goede ervaringen ook hele slechte ervaringen (voornamelijk ivm de downtime) heeft iemand ervaring met de resellers hosting van Versio of weet iemand een andere goede, niet te dure hoster?

Alvast bedankt!

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline pijke - 21/11/2011 17:54
Avatar van pijke Gouden medaille

Lid
Ik heb zelf geen ervaring met reseller hosting van Versio, maar wel met normale hosting.
Ik zit nu al een aantal jaar bij versio en heb nog nooit last gehad van downtime en bezoekers hebben ook nog nooit geklaagd over downtime. Ik zou zeker voor versio gaan.
Offline koosax - 21/11/2011 18:03 (laatste wijziging 21/11/2011 18:04)
Avatar van koosax Lid
pijke schreef:
Ik heb zelf geen ervaring met reseller hosting van Versio, maar wel met normale hosting.
Ik zit nu al een aantal jaar bij versio en heb nog nooit last gehad van downtime en bezoekers hebben ook nog nooit geklaagd over downtime. Ik zou zeker voor versio gaan.


Ook geen last gehad van de DDOS aanval op 15 november? (versio nieuwsbericht)

Dit bleek heel makkelijk te gaan door 'blijkbaar' een verouderde firewall, en zo iets vind ik dan weer niet echt professioneel klinken.

En aangezien ik het wil gebruiken voor websites van klanten wil ik wel wat zekerheid.
Heb daarom ook nog even doorgezocht en ben daarbij ServeFX tegenkomen. Iemand daar misschien ervaring mee?
Offline pijke - 21/11/2011 18:05
Avatar van pijke Gouden medaille

Lid
Ik heb geen ervaring met ServeFX.
Van die DDOS aanval heb ik geen last gehad, ze hebben mij echter er niet van op de hoogte gebracht.
Offline Pieter - 22/11/2011 07:59
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ik heb bij een aantal klanten van me die bij Versio zitten wel een downtime gehad toen. Was wel keurig verwittigd.

Met een VPS heb je natuurlijk minder risico: vreemde hostingaccounts zitten niet op jouw account/lijn en kunnen dan ook praktisch je verkeer niet beïnvloeden. Vandaar dat ik voor een VPS zou kiezen ipv een shared hosting reseller. Geeft ook meer ruimte om te groeien.

[OFFTOPIC]
Ik ben afgestapt van Reseller hosting. Je krijgt bij iets van downtime heel veel sh*t over je heen zonder dat je er soms iets aan kan doen. Je verdient er te weinig mee om al de administratie te verantwoorden.
Ik raad mijn klanten nu gewoon een bepaalde host aan. Kost me niets en ik verdien er niets op. Mijn klanten appreciëren dat. En de support hoef ik zelf niet te doen.

Bedankt door: Ontani, Koen
Offline Wijnand - 22/11/2011 08:59
Avatar van Wijnand Moderator Sity(.nl) is ook een goedkope, waar ik eerder altijd bij zat. Daar heb ik geen problemen gehad, en het is lekker goedkoop!
Offline Ontani - 22/11/2011 09:38
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Voor mij hetzelfde als Pieter, reseller hosting doe ik ook niet meer omwillen van de administratieve rompslomp die er aan te pas komt.

Als er op hosting iets fout loopt wat niet eens jouw fout is ben jij wel de gene die gebeld wordt.
Gewoon een eigen hosting accountje laten aanmaken is nog voor iedereen het voordeligste.
Offline koosax - 22/11/2011 11:35
Avatar van koosax Lid
Pieter schreef:
Ik heb bij een aantal klanten van me die bij Versio zitten wel een downtime gehad toen. Was wel keurig verwittigd.

Met een VPS heb je natuurlijk minder risico: vreemde hostingaccounts zitten niet op jouw account/lijn en kunnen dan ook praktisch je verkeer niet beïnvloeden. Vandaar dat ik voor een VPS zou kiezen ipv een shared hosting reseller. Geeft ook meer ruimte om te groeien.

[OFFTOPIC]
Ik ben afgestapt van Reseller hosting. Je krijgt bij iets van downtime heel veel sh*t over je heen zonder dat je er soms iets aan kan doen. Je verdient er te weinig mee om al de administratie te verantwoorden.
Ik raad mijn klanten nu gewoon een bepaalde host aan. Kost me niets en ik verdien er niets op. Mijn klanten appreciëren dat. En de support hoef ik zelf niet te doen.


Ik heb ook zitten kijken naar VPS en Dedicated servers alleen begrijp ik niet precies wat ik dan allemaal moet regelen, zoals het up-to-date houden van de server enzo. En hoe ingewikkeld het allemaal is.
Offline Pieter - 22/11/2011 12:24
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Goedkope VPS huren en eerst halfjaartje mee spelen vooraleer je hiermee verdergaat dan.

Ik zou geen resellerhosting verkopen. Hoeveel kan je verdienen eraan? Weinig. Hoeveel tijd steek je in facturen en opvolging etc van 20 EUR facturen? Teveel. Hoeveel verantwoordelijkheid moet je dragen voor dat weinig geld? Teveel.

Als je het zou doen, kijk dan zeker niet naar het budget. Kwaliteit kost meer, maar je weet dat je dan ook iets veiliger een langdurige commitment kan aangaan. Reseller hosting is niet iets wat je een halfjaartje doet. Ik zit nog steeds met een aantal reseller klanten omdat er teveel transfer rommel mee gemoeid is.
Offline koosax - 23/11/2011 10:58
Avatar van koosax Lid Oke bedankt Pieter en Ontani! Ik ben nu me aan het richten op een VPS, zit nu te kijken naar Strato en dan Linux Server A om te beginnen (ik ga er vanuit dat ik makkelijk naar een hoger pakket kan) heeft iemand hier ervaring mee ivm downtime enzo?
Offline Pieter - 23/11/2011 12:37
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Je kijkt denk ik iets teveel naar de prijs. Heb een paar maand terug een klant van strato naar een NL host omgezet. Strato is Duits, de servers staan in Duitsland.
Mijn klant had bij Strato een probleem met enorme trage databases. Iets wat ik ook vaak terug zie komen bij one.com en servage.net.
Just saying: ik zou voor meer kwaliteit gaan, zeker als je nog weinig kent van VPS'en heb je de support vaak echt nodig...
Offline koosax - 23/11/2011 13:59
Avatar van koosax Lid
Pieter schreef:
Je kijkt denk ik iets teveel naar de prijs. Heb een paar maand terug een klant van strato naar een NL host omgezet. Strato is Duits, de servers staan in Duitsland.
Mijn klant had bij Strato een probleem met enorme trage databases. Iets wat ik ook vaak terug zie komen bij one.com en servage.net.
Just saying: ik zou voor meer kwaliteit gaan, zeker als je nog weinig kent van VPS'en heb je de support vaak echt nodig...


Dat van de prijs heb je denk ik wel beetje gelijk in ja. wist trouwens niet dat Strato's servers in Duitsland stonden want dan had ik daar sowieso niet willen zitten, bedankt voor het melden dus 

Welke VPS-hoster zou je me dan aanraden die betaalbaar is, een goede kwaliteit heeft en goede service?
Offline Pieter - 23/11/2011 14:44
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Voor een treffelijk VPS basispakket zal je, ongeacht waar je zit vlot 20 EUR per maand betalen.

Alles wat minder is, is meestal een indicatie voor de service die je zal krijgen. Je wil geen goede service, je wil perfecte service. Ik had een klant waar ik dringend support nodig had. Om 2h30 's nachts ben ik snel verder geholpen. Dat is wat telt.

Als jij verantwoordelijk bent straks voor een aantal accounts, zal je diezelfde flexibiliteit willen. Bij Versio ben ik tevreden voor standaard goedkope hosting, maar ik kan gewoon niet dezelfde service verwachten die ik bij Priorweb/Nucleus krijg. Zelf zit ik bij een 10tal hosts, via mijn klanten zit ik er op een veelvoud. Met VPS zelf heb ik te weinig ervaring om je verder te kunnen helpen. Zelf heb ik bij wijze van test bij een 4tal hosts een VPS gehuurd, om er vervolgens praktisch niets mee te doen.
Waar ik altijd op let als ik een host kies: mogelijkheid tot contact opnemen. Is er een (goedkope) telefoonlijn? Krijg je iemand aan de lijn die kundig is (bel er eens naar!)? Kan je buiten de kantooruren contact opnemen? Worden de servers in de BeNeLux geplaatst (en niet via geoproxy oid geregeld)? Wat is de uptime log? Krijg je snel iemand te pakken die wat belangrijk is (de baas zelf?) Werkt er meer dan 2 man? (je wilt niet afhankelijk zijn)

Dat is zowat het advies dat ik kan geven. Staar je niet blind op specs en prijs, het is de service die je wilt. Een host die onbeperkt zaken levert, doet dat ook voor iemand anders. Zo is een klantsite plat gegaan omdat een andere site op zijn server veel verkeer gaf (door de 'onbeperkte' limiet). Liever een beperkt pakket met wat je nodig hebt dan een te ruim pakket. Upgraden kan je altijd. Je hebt geen 99999 domeinnamen nodig op 1 VPS. Je hebt geen 150gig nodig. Wat je nodig hebt zijn bepaalde specificaties die 100% zeker gehaald worden. Goedkoop is bij hosten dikwijls duurkoop. (ok, nu heb ik wel je genoeg gewaarschuwd)
Offline koosax - 23/11/2011 19:32
Avatar van koosax Lid
Pieter schreef:
Voor een treffelijk VPS basispakket zal je, ongeacht waar je zit vlot 20 EUR per maand betalen.

Alles wat minder is, is meestal een indicatie voor de service die je zal krijgen. Je wil geen goede service, je wil perfecte service. Ik had een klant waar ik dringend support nodig had. Om 2h30 's nachts ben ik snel verder geholpen. Dat is wat telt.

Als jij verantwoordelijk bent straks voor een aantal accounts, zal je diezelfde flexibiliteit willen. Bij Versio ben ik tevreden voor standaard goedkope hosting, maar ik kan gewoon niet dezelfde service verwachten die ik bij Priorweb/Nucleus krijg. Zelf zit ik bij een 10tal hosts, via mijn klanten zit ik er op een veelvoud. Met VPS zelf heb ik te weinig ervaring om je verder te kunnen helpen. Zelf heb ik bij wijze van test bij een 4tal hosts een VPS gehuurd, om er vervolgens praktisch niets mee te doen.
Waar ik altijd op let als ik een host kies: mogelijkheid tot contact opnemen. Is er een (goedkope) telefoonlijn? Krijg je iemand aan de lijn die kundig is (bel er eens naar!)? Kan je buiten de kantooruren contact opnemen? Worden de servers in de BeNeLux geplaatst (en niet via geoproxy oid geregeld)? Wat is de uptime log? Krijg je snel iemand te pakken die wat belangrijk is (de baas zelf?) Werkt er meer dan 2 man? (je wilt niet afhankelijk zijn)

Dat is zowat het advies dat ik kan geven. Staar je niet blind op specs en prijs, het is de service die je wilt. Een host die onbeperkt zaken levert, doet dat ook voor iemand anders. Zo is een klantsite plat gegaan omdat een andere site op zijn server veel verkeer gaf (door de 'onbeperkte' limiet). Liever een beperkt pakket met wat je nodig hebt dan een te ruim pakket. Upgraden kan je altijd. Je hebt geen 99999 domeinnamen nodig op 1 VPS. Je hebt geen 150gig nodig. Wat je nodig hebt zijn bepaalde specificaties die 100% zeker gehaald worden. Goedkoop is bij hosten dikwijls duurkoop. (ok, nu heb ik wel je genoeg gewaarschuwd)


Haha, ik kan inderdaad niet zeggen dat je me niet had gewaarschuwd 

Een ander dingetje wat ook nogal verschild per aanbieder is de software. Zo krijg je bij sommige PLESK erbij en bij andere DirectAdmin. Bij weer ander word het niet meteen aangegeven of er PLESK of DirectAdmin bij zit, meestal zijn deze dan lost bij te kopen per maand. Alleen vroeg ik me nu af wat je precies kan met SolusVM want die staat er bij sommige bij ook al kan je ook nog bijvoorbeeld DA erbij bestellen.

Kan je met SolusVM dus wel gewoon hosts aanmaken voor je klanten en email enzo of moet je dan altijd PLESK of AD hebben?

(alvast sorry voor het misschien wat vage verhaal )
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.299s