login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

thin clients bij grote bedrijven

Offline spyzone - 30/09/2011 19:51
Avatar van spyzonePHP beginner Hallo,

Misschien een rare vraag maar ben op zoek naar grote bedrijven die met Thin Clients in Nederland werken. Ben momenteel bezig met Thin Clients voor het bedrijf waar ik werk en wil eens bij andere bedrijven kijken die met 100+ werknemers thin clients gebruiken.
Weet iemand dit toevallig?

Thx  

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 30/09/2011 22:55
Avatar van Stijn PHP expert Perfect mogelijk toch. Nadeel is dat je geen krachtige computer hebt maar je moet wel een krachtige server(s) hebben om al die remote sessies aan te kunnen. De voordelen zijn lage kosten per gebruiker en het neemt minder ruimte in beslag en alle data staat centraal op de server. Een soort van interne cloud computing om in moderne shit te spreken .
Offline kilian - 01/10/2011 00:13
Avatar van kilian Lid Hogeschool Gent gebruikt dat ook, al moet ik toegeven dat dat niet altijd even vlotjes draait....
Offline leroyvanloon - 01/10/2011 05:14
Avatar van leroyvanloon Lid Thin clients draaien kan wel als de werknemers enkel word en internet gebruiken,

Bij mijn oude werkgever stonden dikke quadcore computers zodat de software gedraaid kon worden die hun nodig hadden, Office 2010 draait overigens ook niet altijd soepel op een thinclient.
Offline Pieter - 01/10/2011 09:31
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Werkte ook zo in Artesis Hogeschool Antwerpen. Ook daar waren er best wel wat problemen mee, desondanks de thin clients niet zo thin waren (hadden zelf vette grafische kaart en C2D processor met heel wat Ram om te toch individueel te renderen).
Offline Ontani - 02/10/2011 13:14
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
wij hebben op't werk een 50 tal thinclients draaien. Enkel voor de personen die office, internet en onze eigen applicaties gebruiken. Alles wordt tot op de plaats gebracht met Citrix. mensen die andere applicaties gebruiken hebben nog allemaal een thickclient. prijs verschil is niet veel. 300€ voor thin, 400 voor thick.
Offline spyzone - 04/10/2011 13:32
Avatar van spyzone PHP beginner Opzich zijn er veel voordelen, maar je hoort er zo weinig over.
En het is best een grote stap om over te gaan, heb geen zin erin dat ik na een jaar spijt ervan heb.
Het is trouwens in dit geval wel gewoon voor mensen die mailen en word gebruiken.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s