login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

NTP-server

Offline keverineke - 13/08/2011 15:32
Avatar van keverinekeLid Hallo,

Weet iemand wat een NTP-server is en voor wat dit dient?
Ik heb namelijk een netwerk harde schijf (Lacie Network space 2) en die heeft een NTP-server optie.
Maar ik weet niet wat dit is, en misschien kan ik dit goed gebruiken.

Dank bij voorbaat! ;)

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ThAlmighty - 13/08/2011 16:20
Avatar van ThAlmighty HTML beginner Network Time Protocol, niet om te haten maar toch: klik
Offline pijke - 13/08/2011 16:20
Avatar van pijke Gouden medaille

Lid
http://nl.wikipedia.org/wiki/Network_Time_Protocol
Offline Martijn2008 - 13/08/2011 16:21
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Het Network Time Protocol of Netwerktijdprotocol (NTP) is een protocol waarmee computers die onderling met elkaar in verbinding staan, hun interne klok kunnen synchroniseren met andere computers.

Klik hier voor meer...
Offline keverineke - 13/08/2011 16:24
Avatar van keverineke Lid Ok, dank jullie voor de uitleg. Ik had al op wikipedia gelezen, maar veel versta ik er niet aan, eigenlijk is dat niet zo belangrijk... ?
Offline ThAlmighty - 13/08/2011 17:42
Avatar van ThAlmighty HTML beginner Is alleen maar om ervoor te zorgen dat je netwerkschijf zijn tijd / datum gelijk loopt met eventuele andere apparaten in het netwerk. Zodat modificatie datums en dergelijken op een goede, betrouwbare manier te vergelijken zijn. Niet meer niet minder, volgens mij is de service ook voornamelijk bedoel binnen netwerken met verschillenden os'sen, maar ook apparaten zoals blackberries enzo.

Tegenwoordig begint die service steeds minder belangrijk te worden, dus niet erg interesant voor jouw dus.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.235s