login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Vanop je site toegang tot je netwerk harde schijf

Offline keverineke - 06/07/2011 23:57
Avatar van keverinekeLid Hallo,

ik heb een netwerk harde schijf van Lacie. Ik kan dus overal aan mijn bestanden via ftp,... Maar ik vond het handiger om via mijn site connectie te maken (of door te sturen) naar mijn harde schijf zodat ik via een duidelijkere link naar mijn bestande kan in het lacie dashboard.

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 07/07/2011 02:46
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Ok, nou leuk 
Offline keverineke - 07/07/2011 19:09
Avatar van keverineke Lid Aja, en ik was de vraag vergeten xD
Is dat mogelijk, en hoe moet kdat aanpakken? 
Offline Maarten - 08/07/2011 10:20 (laatste wijziging 08/07/2011 10:21)
Avatar van Maarten Erelid Je zegt het zelf.. Op je site connectie maken via die FTP..

edit: voorbeeld tutorial hier
Offline kilian - 08/07/2011 13:42
Avatar van kilian Lid Andere optie is om een A record je in DNS toe te voegen. Je neemt dan bv. nas.uwdomein.ext en als IP adres het IP van de NAS.

Ik weet wel niet of je NAS een interface heeft waarin je je bestanden kunt zien (Lacie Dashboard)? Indien dat niet het geval is zal je toch nog via de FTP oplossing moeten werken vrees ik. Nadeel is wel als je dat via jou site laat lopen je 2x de grootte van het bestand aangesmeerd krijgt in je bandbreedte (download vanaf je NAS, upload naar je computer).
Offline keverineke - 09/07/2011 22:53
Avatar van keverineke Lid Het is idd een Lacie network space 2. Het is om vanop afstand (overal waar een internet connectie is) in mijn Lacie dashboard te kunnen. Als ik bv.: http://Lacie.mijndomein.be doe dat ik in dashboard kan inloggen...
Offline kilian - 10/07/2011 23:55
Avatar van kilian Lid Ideaal! Kan je aan de DNS recors van je domeinnaam? Een A record voor Lacie - jou_ip_adres zou moeten volstaan normaal. Ik werk hier thuis toch ook zo alleszins...
Offline keverineke - 11/07/2011 20:29
Avatar van keverineke Lid Als ik dus een subdomein "lacie" maak moet ik gewoon 1 bestand "index.php" maken en daarin redirecten naar mijn "A" DNS record, of hoe moet dat juist?
Offline kilian - 12/07/2011 08:48
Avatar van kilian Lid Nee, je moet echt in de DNS instellingen van je domeinnaam zijn.
Welk control panel heb je, of bij welke provider heb je je domeinnaam? Als er nergens een optie te bespeuren is voor DNS beheer zal je even via mail dat aan je provider moeten vragen.
Offline keverineke - 12/07/2011 20:04
Avatar van keverineke Lid Host is 000webhost (burk ) en domeinnaam (.be) staat geregistreerd bij familie van mij...
Wat moet hij dan juist doen?
Offline Wave6 - 13/07/2011 10:54
Avatar van Wave6 PHP beginner Ik zou er niet aan moeten denken, dat mensen vanaf poort 80 op mijn schijf kunnen kijken:-/
Offline Maarten - 13/07/2011 15:48
Avatar van Maarten Erelid Ik denk niet dat je bij die gratis host je DNS instellingen zal kunnen aanpassen. Je moet gewoon een A record toevoegen, naam lacie, adres = jouw ip, that's it.
Offline keverineke - 13/07/2011 21:22
Avatar van keverineke Lid @ Wave6: Je moet eerst inloggen op lacie dashboard, het is enkel een link...

Moet ik een de DNS kunnen veranderen van een subdomein, of van wat moet ik juist de DNS settings veranderen???
Offline kilian - 14/07/2011 13:14
Avatar van kilian Lid Nee, niet van een subdomein. Echt van het domein zelf.

Vraag aan jou familielid die de domeinnaam beheerd om het A record toe te voegen (of te laten toevoegen als hij reseller is). Aan de kant van je webhost moet je niets doen.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.209s