login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

hostingkeuze

Offline Emonk - 28/05/2011 14:46
Avatar van EmonkLid Beste,

Een vriend van mij en ik willen een website opstarten waar mensen domeinnamen kunnen kopen van ons.
Daarvoor moeten we hosting aanschaffen. We hebben nodig:
- min één mysql database
- linux hosting met ftp- en php-ondersteuning
- lage prijs
- mailaccounts

We weten alleen niet hoeveel dataverkeer we nodig hebben. Is het ongeveer uit te rekenen hoeveel dataverkeer één pageview gebruikt? Hoeveel is dat dan?

Daarnaast had ik al het starterpakket van Versio gezien: http://www.vers...DgodiGugkA
Die heeft alles wat we willen en 20GB dataverkeer per maand. Zou dat genoeg zijn? En waarom zou dit hostingpakket zo goedkoop zijn (0.99 excl per mnd) ten opzichte van andere pakketten?

Heeft één van jullie ervaring met Versio? Of een andere tip om als host te gebruiken?

Alvast bedankt!

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WimJ - 28/05/2011 14:51
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Beste Emonk,

Ik zit sinds gisteren bij Versio, op aanraden van Ontani.
En ik ben hier zéér content van, alles is strak, proffesioneel, goedkoop, razend snel, en handig te upgraden met 1 klikje, en je betaalt gewoon het prijsverschil.

Domeinen bestellen is een minuutje werk via je klantenpaneel daar.
En goedkoop (again), ik kan niets anders dan possitief praten over hun.

Niet denken maar doen dus.
Bedankt door: Ontani
Offline Wim - 28/05/2011 17:39
Avatar van Wim Crew algemeen in de webhostingsector moet je altijd in je hoofd houden: "You get what you pay for"
Offline kilian - 28/05/2011 21:28
Avatar van kilian Lid Of nog eentje:

goedkoop - betrouwbaar - goede service

Je mag 2 uit het lijstje kiezen...
Offline valles10 - 28/05/2011 22:25
Avatar van valles10 HTML interesse ik zit bij antagonist.nl kleine 30eur per jaar, zeer goede kwaliteit(zeker van snelheid zowel bij ftp als bij het bezoeken van de website). Domein inbegrepen enz...
Offline Pieter - 29/05/2011 11:35
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Ik heb momenteel hosting accounts bij Vircon, Deziweb, Versio, Nucleus, Hostbasket, 123host.
-Prijs kwaliteit is Versio de beste van het moment.
-Vircon (voorheen Netfeed) van Thijs hier op het forum is ideaal voor iets duurdere, zakelijke hosting. De meerprijs uit hem ook in kwalitatieve support en hosting.
-Deziweb heeft de laatste tijd nogal wat problemen qua service en communicatie gehad, die verlaat ik binnenkort.
-Hostbasket is supersnel, maar daarmee is alles wat gezegd.
-123host is ok.
-Nucleus biedt wat mij betreft de beste service en kwaliteit in België.

Conclusie: het is allemaal nogal persoonlijk. Voor je budget denk ik dat Versio een goeie keuze is.
Ga niet naar Amerikaanse hosts of grote clusterhosts alla Servage etc. Enkel maar problemen op lange termijn.
Bedankt door: WimJ
Offline chth - 29/05/2011 12:03
Avatar van chth Lid onehosting lijkt mij ook wel interessant maar heb er geen ervaring mee dus ik kan geen mening geven.

http://www.one.com/nl/
Offline kilian - 29/05/2011 12:08
Avatar van kilian Lid Van one.com blijf je best af. Heb laatst voor een klant van me eens contact genomen via de live support, met de vraag hoe ik best een fotoalbum overzet. Op dat moment wist hij niet dat de persoon in kwestie one.com zou verlaten. Dit is een (stukje) van de chat:

Citaat:
One.com persoon: No, the gallery pictures are stored on another server
One.com persoon: you can only access them via the control panel
you: oh, so manualy download every file?
One.com persoon: yes thats right
One.com persoon: one. by one
One.com persoon: if you have 1000 pictures
One.com persoon: and you take 1 minute to download each and to upload , it may take you up to 16 hours.


Ik heb enkele klanten die van one.com komen, en ze hebben allemaal dezelfde mening. In het begin is het nog doenbaar, maar naarmate de tijd vordert wordt de server meer en meer overbelast door teveel gebruikers op 1 server. Gevolg: zeer trage of zelfs niet bereikbare website.

Nee, one.com laat je best vallen als je naar een butgethost wilt.
Offline valles10 - 29/05/2011 13:29 (laatste wijziging 29/05/2011 13:29)
Avatar van valles10 HTML interesse One.com raad ik ook niet aan, dan ben je beter met antagonist.nl die véél beter is en zelfs goedkoper.
Offline WimJ - 29/05/2011 14:03
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Conclusie van dit heel topic: Versio is de goedkoopste, de kwalitatiefste, en GEEN miskoop.
Bedankt door: Pieter
Offline kilian - 31/05/2011 18:00 (laatste wijziging 31/05/2011 21:27)
Avatar van kilian Lid Moet wel melden dat ze niet echt helemaal even snel zijn als ze een update aankondigen.
Ik gebruik ze als 2e backup, en wilde laatst een backupfile opvragen (die volgens hen dagelijks gemaakt wordt). Op dat moment was dat niet mogelijk wegens werken aan hun backupserver, maar tegen het eind van die week zou alles weer werken.

Van de week terug gehoord of het al in orde was, en kreeg het antwoord dat het nog wel enkele weken ging duren. Altijd een beetje opletten daar dus 
Offline WimJ - 31/05/2011 19:05
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Zo kan iedereen wel beginnen posten, helft van SiMa heeft een pakket bij Versio..
Verwijderen dus maar.
Offline kilian - 31/05/2011 21:27
Avatar van kilian Lid Deleted on request ;)
Offline ArieMedia - 01/06/2011 08:44
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
kilian schreef:
Moet wel melden dat ze niet echt helemaal even snel zijn als ze een update aankondigen.
Ik gebruik ze als 2e backup, en wilde laatst een backupfile opvragen (die volgens hen dagelijks gemaakt wordt). Op dat moment was dat niet mogelijk wegens werken aan hun backupserver, maar tegen het eind van die week zou alles weer werken.

Van de week terug gehoord of het al in orde was, en kreeg het antwoord dat het nog wel enkele weken ging duren. Altijd een beetje opletten daar dus 
Liever een late update die goed werkt, dan een snel doorgevoerde update de voor problemen zorgt 
Offline kilian - 01/06/2011 11:24
Avatar van kilian Lid Klopt, maar kondig die dan niet groot aan en stel die keer op keer opnieuw uit.

Net hetzelfde met die backup momenteel. Daat wordt zelfs geen melding van gegeven maar ondervindt je pas als het eigenlijk te laat is. Laat dan op zijn minst je klanten weten dat je tijdelijk niet je hele dienstverlening kan waarmaken, of zorg dat je regelt dat je je backupserver pas vervangt/upgrade als je zeker bent dat de andere werkt.
Offline cyberninjah - 01/06/2011 16:01
Avatar van cyberninjah Lid Kwaliteit kost geld, Goedkoop is weinig geld , Minder kwaliteit.

Een goedkope webhosting heb ik altijd me twijfels bij maar dat is puur eigen mening.

Versio heb ik een aantal keer te maken mee gehad toen ik voor een klant domein verhuizing moest plegen die jongen die dat regelen zijn heel klant vriendelijk en behulpzaam dus met betrekking tot support zijn het goede jongens.


En de kosten voor webhosting dalen aanzienlijk aangezien de Virtualisatie steeds meer gebruikt wordt. dus de server kosten voor bedrijven steeds lager worden.

Zelf doen wij alleen puur zakelijke relaties hosten maar hier liggen de prijzen een stuk hoger als de prijzen die jij aangeeft 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s