login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Programma schrijven met database

Offline Raze - 19/05/2011 22:41 (laatste wijziging 19/05/2011 22:41)
Avatar van RazePHP beginner Hallo,

ik ben al enkele jaren bezig met PHP (en MySQL/PostgreSQL). Daarnaast maak ik (oa voor mijn studies) frequent gebruik van access.

Wat wil ik nu? Ik wil een programma schrijven dat gebruik maakt van een database. Bv, een gastenboek, maar dan een programma. Dus dat programma moet dingen kunnen wegschrijven naar een achterliggende database (eventueel wanneer die database op het internet staat), en ook dingen kunnen ophalen.

Mijn vraag is nu: welke taal kan dat? Ik veronderstel wel de meeste, maar ik wil dus een nieuwe programmeertaal leren (geen webbased meer).

EDIT: het moet dus een programma zijn, geen website. En de database moet op het internet kunnen staan, maar ook op de computer zelf.

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 19/05/2011 23:03
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Er zijn zoveel talen die je kan gebruiken: C#, VB, JAVA, ...
Offline vinTage - 19/05/2011 23:15
Avatar van vinTage Nieuw lid flash (was een geintje maar eigenlijk ook niet^^)
Offline Raze - 20/05/2011 00:20
Avatar van Raze PHP beginner VB is dat niet oud?

Ik wil liefst een "moderne" taal.
Offline Abbas - 20/05/2011 01:01
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
VB is ondertussen onderdeel van het .NET Framework en heet nu VB.NET!  Dus nee, dit is niet oud. Maar ik zou persoonlijk opteren voor C# of JAVA.
Offline Stijn - 20/05/2011 10:02
Avatar van Stijn PHP expert Access? Waarom geen MS SQL server? Trouwens met VB6 kan het ook, je zal gewoon meer code moeten schrijven .
Offline Wim - 20/05/2011 11:10
Avatar van Wim Crew algemeen
titjes schreef:
Maar ik zou persoonlijk opteren voor C# of JAVA.


What he said!
Offline DenMette - 21/05/2011 11:18
Avatar van DenMette PHP gevorderde Er zijn vele mogelijkheden, voor het leren werken moet je een taal kiezen die aansluit bij PHP, dat is dan best C# of Java. Wat iedereen zijn voorkeuren zijn is hier globaal al geweten.

Het is wel zo als je het Cross Platform wilt dan zal je Java moeten gebruiken denk je van bwa voor mijne Windows zou je misschien beter C# nemen.

Je kan natuurlijk ook een ASP.NET site maken is op zich ook niet simpel en is dan ook weeral cross platform.

Have Fun met je keuze.
Offline avdg - 21/05/2011 12:48
Avatar van avdg PHP gevorderde Schrijf gewoon in de taal die je zelf wil (vaak de makkelijkste taal of de taal die je onder de knie wil proberen krijgen)
Offline peerke59 - 22/05/2011 18:39
Avatar van peerke59 MySQL interesse Er is nog ooit een tijd geweest dat ik Clipper5.0 gebruikte in combinatie met dBase3.
Lang geleden ja, zelfs de meest onervaren gebruiker kon er na verloop van wat oefenen mee overweg.
Daar waren de meeste dingen al mee te bouwen, het zou me niet vreemd zijn als je tegenwoordig ook een verbinding zou kunnen leggen naar internet.
Maarja daar heb ik ruim 20 jaar al niks meer mee gedaan, tijden veranderen.
Merk nu dat ik met de huidige technieken alles opnieuw moet leren.
Probeer zo het een en ander eens uit, soms zijn oude "vergeten/verguisde" technieken nog niet eens zo slecht.
Offline Ibrahim - 25/05/2011 06:48
Avatar van Ibrahim PHP expert Ruby, nuff said 
Bedankt door: Stijn
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s