login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

forumsoftware gezocht

Offline Raze - 26/03/2011 20:04
Avatar van RazePHP beginner Hallo,

ik zoek forumsoftware (zoals phpBB etc), maar de volgende dingen moeten zéker beschikbaar zijn:

- het forum moet volledig afgesloten kunnen worden (dus er mag niets te lezen zijn als je geregistreerd bent, maar liefst ook dat je dan geen categorieën etc kunt zien)
- registraties moeten gelimiteerd kunnen zijn, op de volgende manier: bv. alleen mensen met een @domein.be ("domein" = eigen keuze) mogen een account registreren.

Daarnaast natuurlijk alle andere dingen die je bij dingen zoals phpbb (categorieën/subcategorieën, polls, ... ) vindt.

Iemand een idee?

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline pijke - 26/03/2011 20:47 (laatste wijziging 26/03/2011 20:54)
Avatar van pijke Gouden medaille

Lid
poeh...

ik vrees dat je dan al snel zult moeten overgaan op betaald spul.
ik zou zo geen voorbeeld kunnen bedenken.

wat je kunt doen (ik weet niet hoe goed je met PHP bent) is die dingen zelf erin bouwen.
het lijkt mij niet eens zo erg lastig.
voor het afsluiten hoef je alleen maar te kijken of iemand is ingelogd, en als dat niet zo is iets als een standaard pagina tonen.

voor het registreren limiet, volgens mij zitten er in PHP functies om de domeinnaam te tracken. daar kun je dan een regex/array op los laten en iemand al dan niet toestemming geven om te registreren.

volgens mij is het wel te doen.

edit:
sowieso kan het selecteren voor het registreren met IP-adressen.
PHP heeft bijvoorbeeld $_SERVER['REMOTE_ADDR'] waarmee je het IP-adres van de gebruiker kunt opvragen. en voor zover ik weet kun je als je een domeinnaam krijgt daar ook weer een IP-adres van plukken.
Offline avdg - 26/03/2011 20:56 (laatste wijziging 26/03/2011 20:57)
Avatar van avdg PHP gevorderde phpBB afsluiten zou normaal geen probleem moeten zijn als je vertrouwd ben met hoe phpBB's rechtensysteem werkt. Anders kan je nog altijd via htaccess de site beschermen, wat eigenlijk iets minder gebruikersvriendelijk overkomt.

Om alleen mensen toe te laten met een @domein.be is lastiger, maar dat kan je doen door een email@domein.be email op te vragen (lost het probleem niet op met andere mensen met zo een emailadres en het domein niet bezitten).
Offline kilian - 26/03/2011 23:53
Avatar van kilian Lid Bedoel je met afsluiten het tijdelijk onbeschikbaar maken van het forum?
Ik zou zeker eens kijken naar SMF. Hoewel er intussen al een hele poos op SMF 2 wordt gewacht is SMF 1 zeker niet slecht!
Het probleem met het emailadres lijkt me simpel opgelost, als je volgend topic volgt: http://www.simp...c=259743.0
Offline avdg - 27/03/2011 00:13
Avatar van avdg PHP gevorderde Kilian: Als ik goed leest is het geen email probleem. Het probleem zit in het gebruik van een domein. Daarom dat ik voorstelde om een email adres te gebruiken als validatie 

Probleem is dat ik niet weet of elke domein.be bezitter ook een email adres heeft en je daarnaast ook gebruikers hebt die waarschijnlijk geen eigenaar zijn van het domein. Het laatste dat er rest is handmatige controle.
Offline valles10 - 27/03/2011 03:21
Avatar van valles10 HTML interesse wat jij wil bereiken kan met phpBB. Je zal voor een paar zaken gewoon een plugin moeten zoeken.
Offline marten - 27/03/2011 09:51 (laatste wijziging 27/03/2011 14:22)
Avatar van marten Beheerder Een forum schrijven is helemaal niet zo moeilijk hoor.

Kijk eens naar IPBoard

stijn schreef:
Geen reclame maken voor je eigen bedrijf of het bedrijf waarvoor je werkt. Laat offertes maar over aan de verkopers
Offline Raze - 27/03/2011 12:49
Avatar van Raze PHP beginner een forum zelf schrijven is geen probleem, maar daar heb ik gewoon geen tijd voor. En ik moet ook zeggen: een forum zo uitgebreid als bv phpBB (met al die leuke opties), dat kan ik niet.

Ik denk dat ik eens ga kijken naar phpBB, eens installeren op mijn localhost en eens wat proberen.


En wat ik bedoelde met "forum afsluiten" is dat ge gewoon moét inloggen vooraleer ge het forum kunt zien. Dus niet "afsluiten" dat niemand erop kan, maar afsluiten dat alleen leden erop kunnen. Dus bv. op dit forum kunt ge als niet-lid niets posten, maar wel alles lezen. Ik zou dus ook willen dat niet-leden niets kunnen lezen.
Offline valles10 - 27/03/2011 12:52
Avatar van valles10 HTML interesse
Raze schreef:
een forum zelf schrijven is geen probleem, maar daar heb ik gewoon geen tijd voor. En ik moet ook zeggen: een forum zo uitgebreid als bv phpBB (met al die leuke opties), dat kan ik niet.

Ik denk dat ik eens ga kijken naar phpBB, eens installeren op mijn localhost en eens wat proberen.


En wat ik bedoelde met "forum afsluiten" is dat ge gewoon moét inloggen vooraleer ge het forum kunt zien. Dus niet "afsluiten" dat niemand erop kan, maar afsluiten dat alleen leden erop kunnen. Dus bv. op dit forum kunt ge als niet-lid niets posten, maar wel alles lezen. Ik zou dus ook willen dat niet-leden niets kunnen lezen.

Zit in elk forum standaard in volgens mij (toch die zoals phpBB en smf)
Offline Raze - 27/03/2011 14:09
Avatar van Raze PHP beginner iemand een idee hoe je een phpbb3 forum volledig afsluit? Dus wanneer je de site bezoekt, mag er enkel een loginform te zien zijn, geen categorieën, forums, ... .
Offline Stijn - 27/03/2011 14:22
Avatar van Stijn PHP expert Probeer eens het minimum level van iedere categorie/forum op dat van de gebruiker te zetten.
Offline Meulenhof - 29/03/2011 22:30
Avatar van Meulenhof Lid
Raze schreef:
iemand een idee hoe je een phpbb3 forum volledig afsluit? Dus wanneer je de site bezoekt, mag er enkel een loginform te zien zijn, geen categorieën, forums, ... .

Hoe wil iemand dan ooit laten inloggen zonder login scherm :S?
Offline vinTage - 29/03/2011 22:34
Avatar van vinTage Nieuw lid
Meulenhof schreef:
[raze meuk]
iemand een idee hoe je een phpbb3 forum volledig afsluit? Dus wanneer je de site bezoekt, mag er enkel een loginform te zien zijn, geen categorieën, forums, ... .
[/raze meuk]

Hoe wil iemand dan ooit laten inloggen zonder login scherm :S?


Door verder te kijken dan de neus lang is 
Offline Aar - 30/03/2011 13:17 (laatste wijziging 30/03/2011 13:17)
Avatar van Aar PHP interesse Je zou ook kunnen kijken naar http://www.MyReact.nl, daarmee kan je ook de rechten op zeer verfijnde manier instellen zodat niet-ingelogden geen rechten hebben, of alleen een formupje zien met enige uitleg over hoe wat.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s