login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[RUBY] Openen .rb bestand

Offline WouterJ - 11/02/2011 16:05
Avatar van WouterJHTML gevorderde Sinds een paar dagen ben ik een beetje Ruby aan het leren. Nu ben ik begonnen met coderen met irb.
Maar vandaag heb ik geprobeerd te werken met .rb files. De code die erin staat is heel simpel:
  1. puts 1 + 4


Maar hoe moet je zo'n bestand openen? Ik heb geprobeerd te zoeken, maar ben er niet uit gekomen.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline avdg - 11/02/2011 16:36 (laatste wijziging 11/02/2011 16:38)
Avatar van avdg PHP gevorderde Onder linux moet je een shebang (zoals #!/usr/bin/env ruby) toevoegen op de eerste regel van het script, zodat het script weet waar de ruby parser is.
Onder windows, moet je het type manueel linken aan de ruby parser.

Dit kost een beetje opzoekwerk om je script werkend te krijgen, maar staat gelukkig ook nog goed uitgelegd op wikibooks.
Offline WouterJ - 11/02/2011 17:02
Avatar van WouterJ HTML gevorderde Ik heb windows7. En als ik me als admin aanmeld en dan via de opdrachtprompt assoc .rd=RubyScript intyp krijg ik de melding:
assoc .rd=RubyScript
Toegang geweigerd.
Er is een fout opgetreden tijdens het verwerken van: .rd.
Offline Ibrahim - 11/02/2011 22:37
Avatar van Ibrahim PHP expert je voert gewoon zo in de command:

ruby <je bestand>
Offline WouterJ - 12/02/2011 10:58
Avatar van WouterJ HTML gevorderde @ibrahim,
Bedankt voor je reactie. Maar helaas werkt dit ook niet. Krijg hier deze foutmelding:
$ ruby learnruby.rb
ruby wordt niet herkend als een interne
of externe opdracht, programma of batchbestand.
Offline lolll - 12/02/2011 12:07
Avatar van lolll Lid http://ruby.abo...line_2.htm, op deze site staat uitgelegd hoe je via je commandprompt een ruby bestand opent in linux en windows.

Lolll
Offline Ibrahim - 13/02/2011 03:49
Avatar van Ibrahim PHP expert Ik dacht dat je op windows 7 bezig was, what's with the dollarsign? Trouwens, niet de beste platform voor ruby ontwikkeling 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s