login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Aldi Netbook 26/01/2011

Offline wickedsid - 24/01/2011 18:27
Avatar van wickedsidLid Hoi,

Ik heb die nieuwe netbook gezien in de aldi. de Medion MD98570.
http://aldi-bn....FF01.SHTML
Ik wil deze gebruiken om office te draaien en een film op de trein ofzo.
Misschien wat eenvoudige programmering van PHP in Eclipse en Xampp.

Is dit een goeie aankoop of toch maar niet?
Ik ken wel iets van pc's maar netbooks liggen niet in mijn kennis-bereik 

thanks!

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Kevin - 24/01/2011 19:58
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Ziet er op het eerste zicht wel OK uit voor wat het is natuurlijk.
Prijs-kwaliteit vooral is het OK. (toch voor windows).

Echt iets voor onderweg wat stuff te doen.
Offline gerits - 25/01/2011 12:55
Avatar van gerits Lid Voor hetzelfde geld kan je iets van een degelijk merk kopen. Ik heb tot nu toe alleen maar problemen gehad met medion. Ze komen op papier wel altijd beter over, maar omdat ze niet samen passende hardware en goedkopere versies gebruiken gaat het uiteindelijk trager gaan en rapper kapot.
Offline valles10 - 25/01/2011 17:43 (laatste wijziging 25/01/2011 17:47)
Avatar van valles10 HTML interesse
gerits schreef:
Voor hetzelfde geld kan je iets van een degelijk merk kopen. Ik heb tot nu toe alleen maar problemen gehad met medion. Ze komen op papier wel altijd beter over, maar omdat ze niet samen passende hardware en goedkopere versies gebruiken gaat het uiteindelijk trager gaan en rapper kapot.

Tja, dan ben jij de enige van 30 anderen die ik ken die zot zijn van medion. Ik persoonlijk vind Medion zéér goed. Ik gebruik er zelf nu eentje voor de moment, ook in aldi gekocht. Zeer goede prestaties 5* classificatie van microsoft.

Nu, wickedsid, waarvoor jij hem wil gebruiken is die laptop helemaal geschikt! om er dan nog eens bijvoorbeeld dreamweaver op te draaien, zal het dan weer iets minder gunstig zijn.

Edit:
Eclipse is ook een redelijk zwaar programma. En crasht volgens velen regelmatig (ikzelf heb het nog niet ondervonden), maar ik denk dat het met 1GB toch krap wordt voor die grote programma's (PS, DW, Eclipse, ...)
Word enzo valt opzich nog mee, aangezien het echt alleen tekstverwerking is.

Besluit:
De pc is compact, goede kwaliteit voor zijn prijs, alleen zeer jammer van die 1GB ram.
Offline Abbas - 25/01/2011 23:04
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Het ziet er altijd wel netjes uit van getallen en dergelijke bij Aldi of andere winkels zoals Lidl. Maar voor een vergelijkbare prijs kan je een gelijkaardige of betere netbook kopen. En zoals geweten is de service na verkoop bij Aldi niet echt professioneel. Als je het enkel gebruikt om wat op Facebook te zitten, mail te sturen en filmpje te zien denk ik dat het niet veel kwaad kan maar als ik zoiets nodig had, ik kocht het zeker daar niet.
Offline wickedsid - 31/01/2011 08:18
Avatar van wickedsid Lid ok, aankoop = miskoop!
constant BSOD op bugcheckcode_usb_driver.
maakt niet uit, kan'k mss oplossen door wat drivers te updaten, maar ben van't principe, als ik iets koop, moet het werken.
als die fout naderhand komt, ok, maar niet bij de in 1e gebruikname...
dus heb weer een wijze les geleerd 
maar niet dat Aldi hier iets aan kan doen hoor! alé, ligt aan de hardware, niet aan Aldi hé 
Offline Ontani - 31/01/2011 08:46
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Daar had ik ook niet moeilijk over gedaan. Maar ik had het ook niet bijgehouden. Gewoon terug doen en een andere mee brengen.
Offline wickedsid - 31/01/2011 10:18
Avatar van wickedsid Lid ik ga mijn geld terugvragen. volgens de site van aldi doen zij dit zonder vragen te stellen. En als men ook iets vraagt, de technische uitleg gaan ze niet snappen vrees ik , maar ga gewoon zeggen wat er scheelt.
Dan 100 of 150€ bijleggen en een laptop kopen zoals iemand hierboven voorstelde...
kmoet toch nog leren luisteren :-)
Offline vinTage - 31/01/2011 10:19
Avatar van vinTage Nieuw lid Het is je eigen schuld he, had je maar geen hardware vraag moeten stellen op sima, dat is tegen de regels en wordt dus bestraft met 'aftandse' software die automatisch installed wordt door je sima cookie 
Offline Ontani - 31/01/2011 10:19
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Aldi doet nooit moeilijk over het terug brengen van producten. Ze zullen de vraag stellen of er je een nieuwe wilt of uw geld terug.
Offline wickedsid - 31/01/2011 13:08
Avatar van wickedsid Lid tja dat van die hardware vraag is wel juist, maar meestal kennen mensen die programmeren ook IETS van hardware hé (hoewel, blijkbaar niet als'k nr mijn eigen kijk ) dusja

en idd, ze deden niet moeilijk.
Bij reden van teruggave schreef ik BSOD - bugcheckcode_usb_driver
en die verkoopster keek ff raar op, maarja 
tis wel zo.
anyway, thanks voor de goeie (niet door mij gevolgde) raad!
in het vervolg luister ik beter 
Offline valles10 - 31/01/2011 15:59 (laatste wijziging 31/01/2011 16:00)
Avatar van valles10 HTML interesse Tja, toch vind ik het raar...
Ik heb al in totaal zo'n 5 pc's aangekocht in aldi, er is nu een 6de (laptop) op komst via de post. Eens kijken of die het doet.

Edit:
En bij de 5 reeds gekocht heb ik nog geen enkel probleem ondervonden
Offline vinTage - 31/01/2011 16:47 (laatste wijziging 31/01/2011 16:47)
Avatar van vinTage Nieuw lid Toch n beetje raar, je bent 15 en hebt al 5 pc's versleten 
Offline valles10 - 31/01/2011 19:39
Avatar van valles10 HTML interesse
vinTage schreef:
Toch n beetje raar, je bent 15 en hebt al 5 pc's versleten 

Ik zei dat ik ze heb aangekocht, niet heb gebruikt hé 
Ikzelf heb er al 3 vandaar, 1 laptop van broer en 1 vaste pc van broer

Pc die op komst is, is voor vriend, is zien of die tevreden ervan is 
Offline Kevin - 31/01/2011 19:42
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST
valles10 schreef:
Pc die op komst is, is voor vriend, is zien of die tevreden ervan is 


Beetje offtopic: OK, nu stel ik me vragen 
Offline valles10 - 31/01/2011 19:50
Avatar van valles10 HTML interesse
Kevin schreef:
[..quote..]

Beetje offtopic: OK, nu stel ik me vragen 

Ja gewoon, een maat van me wou een laptop, hij verjaart deze week en ik en zijn ma hebben voor hem dus voor een verrassing gezorgd 
Offline Stijn - 31/01/2011 22:33
Avatar van Stijn PHP expert @valles10: ik trakteer een paar pinten als er iemand verjaard... Jij doet het blijkbaar met duurdere cadeau's .
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s