login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum
Zoeken  Regels  Help
Categorieën > Overige

216 dagen and counting...

titjes – 15/01/2011 14:32 (Laatst gewijzigd op 15/01/2011 14:32)
Iedereen was het er mee eens hier in Vlaanderen: N-VA ging slagen in z'n missie na die massale overwinning.  Wel, na 216 dagen zonder regering en enige vooruitgang komt er blijkbaar nog steeds niets uit de bus.  Wat denken jullie hiervan? (Geen domme/belachelijke antwoorden en discussies. Een gegrond antwoord is welkom!)

Pagina:

30 antwoorden

Gesponsorde links
Daisycon - Verdien geld met uw website

fluaju – 15/01/2011 14:34
265 dagen zelfs. 216 sinds de verkiezingen 

Sam – 15/01/2011 14:38
Zoals ik verwachtte toen ik in Juni voor N-VA ben gaan stemmen, heeft de zuidelijke kant van ons land het grootste deel van de tijd "Non" gezegd. Het klopt dat het niet alleen de Walen zijn die dwarsliggen, de Vlamingen zelf kunnen er ook wat van maar het feit dat Milquet een geel met zwarte nummerplaat 'te Vlaams' vind wil volgens mij al heel wat zeggen.

Stijn – 15/01/2011 15:15
Allemaal goed en wel maar vorm toch eens aub een regering. Is dat nu zo moeilijk? En wtf 500 miljoen euros / jaar voor Brussel... Fuck you di rupo, ga zelf gaan werken and earn the money by yourself. Ik vraag me af waarom de koning zelf niet het hef in eigen handen neemt... Wat een doetje is hij toch, Leopold 2 en Albert 1 waren tenminste koningen met ballen aan hun lijf.

Ibrahim – 16/01/2011 21:23
Ik had begrepen dat jullie koning een tijdje terug een groot deel van zijn macht had overgedragen aan het parlement. Dus ook al wilde hij iets doen, kan hij niet.

Stijn – 16/01/2011 21:53
Dan zal ik het maar oplossen... 

WimJ – 17/01/2011 00:58
Koen for President.

Sam – 17/01/2011 10:50
WimJ schreef:
Koen for President.

Waw, wat een zinvolle bijdrage.

Ibrahim schreef:
Ik had begrepen dat jullie koning een tijdje terug een groot deel van zijn macht had overgedragen aan het parlement. Dus ook al wilde hij iets doen, kan hij niet.

Klopt. En als we hem terug meer macht willen geven zodat hij de problemen eventueel zou kunnen oplossen moet de regering er eerst nog uit geraken welke bevoegdheden hij terug mag krijgen. Ze geraken er al niet uit welk gewest welke bevoegdheden mag krijgen, dus dan gaat dit zeker niet lukken.

titjes – 17/01/2011 11:00
De koning moet niet terug meer rechten/bevoegdheden krijgen. Nu moet er een regering gevormd worden, al was het maar een tijdelijke, om een staatshervorming erdoor te krijgen. Niet zomaar een kleintje, maar een deftige, waarbij Vlaanderen heel wat meer autonomie verkrijgt over zaken die essentieel zijn naar de burgers toe. En als dat goed werkt kunnen we stilaan denken aan een Onafhankelijk Vlaanderen! 

Koen – 17/01/2011 11:13
WimJ schreef:
Koen for President.

Dan heb ik al helemaal geen tijd meer voor mijn schoolwerk 

WimJ – 17/01/2011 13:14
Zie he je moet je eigen eens afvragen..
WAT gebeurt er, als the triumviraat (ofzo iets) er niet uit komt..
Het terug uitdraait op verkiezingen..

Anders dan dat de belg zegt, jullie zijn met ons aan het lachen.
Mmz ja, .. Wat zou er dan kunnen gebeuren ..

Gesponsorde links

Pagina:

Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten:

© 2002-2012 Sitemasters.be - Regels - Gehost door: Vircon - Laadtijd: 0.031s