login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Ik ben PHP developer en..

Offline Kevin - 29/12/2010 21:14 (laatste wijziging 29/12/2010 21:24)
Avatar van KevinCrew Ajax/REST Vraag: Ik ben PHP developer en mijn results uit databank plaats ik in:

1: Tables
2: Li-tags

Wat doe jij voornamelijk?

EDIT: Het gaat hier om opsommingen. Dit was misschien niet zo duidelijk.

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ibmos2warp - 29/12/2010 21:21
Avatar van ibmos2warp PHP interesse Beetje vreemde topic titel vind ik.
Ligt eraan wat je eruit haalt.
Offline Kevin - 29/12/2010 21:23
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Dat mag je er gerust bij vertellen :-)

Voor tabulaire data (uitkomsten, opsommingen van producten/prijzen etc) zou ik voor tables gaan.

De rest met Li's.
Offline vinTage - 29/12/2010 22:46
Avatar van vinTage Nieuw lid
Kevin schreef:
Voor tabulaire data (uitkomsten, opsommingen van producten/prijzen etc) zou ik voor tables gaan.

De rest met Li's.


Dat is toch normaal en helemaal niet 'vraag-waardig' ?  
Offline Aar - 30/12/2010 00:10
Avatar van Aar PHP interesse Ikzelf gebruik alleen tables voor lijsten met meer kolommen, zoals zoekresultaten. Is prima met CSS te stijlen, en waarom zou ik het wiel opnieuw uitvinden door ze in een li te gieten, en dan met div allemaal kolommen aanmaken? Gewoon omdat het kan onzin is.

@ibmos2warp, ben jij geen bekende op het phpHulp.nl forum?
Offline avdg - 30/12/2010 04:22
Avatar van avdg PHP gevorderde Ik plaats zelf het liefst gegevens in objecten, tegenwoordig moet je (naar mijn mening) als php-ontwikkelaar niet alleen in html denken.
Offline Martijn1989 - 30/12/2010 15:19
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde
avdg schreef:
Ik plaats zelf het liefst gegevens in objecten, tegenwoordig moet je (naar mijn mening) als php-ontwikkelaar niet alleen in html denken.


Oke dit slaat nergens op, het gaat toch over weergeven van data. Niet over het opslaan of verwerken hiervan. Het is echt verschillend, een li is leuk voor sommige stukken data zoals bijv een receptenlijst of een menu, een tabel is weer beter voor het weergeven van een prijslijst bijv.
Offline Aar - 30/12/2010 16:38
Avatar van Aar PHP interesse
avdg schreef:
Ik plaats zelf het liefst gegevens in objecten, tegenwoordig moet je (naar mijn mening) als php-ontwikkelaar niet alleen in html denken.

Lees a.u.b. de draad voordat je blaat...
Offline Martijn - 30/12/2010 18:37 (laatste wijziging 31/12/2010 10:14)
Avatar van Martijn Crew PHP Ik plaats bijna alles in div's (tenzij het daadwerkelijk een lijst is). Divs*(edit) laden aanzienlijk sneller dan tables, en als je goed bent met div's kun je snel met n paar css classes een tabel namaken.

Ja ik weet het, tabulaire data in tables. Maar ik ben iets langzamer met divs dan met tables, en divs geven je een aanzienlijk hogere controle over hoe het eruit moet zien.
Offline MiST - 30/12/2010 19:06
Avatar van MiST Lid
Martijn schreef:
... Tabellen laden aanzienlijk sneller dan tables...


... What the?!
Offline Abbas - 30/12/2010 19:12
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
==> ... divs laden aanzienlijk sneller dan tables ...
Offline Pieter - 30/12/2010 19:46
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Dit gaat toch puur om semantiek, een lijstje plaats je in een ul/ol, echte data overzichten in een table.
Het nut van dit topic ontgaat me wat. Tekst plaats je ook in een p tag en niet puur in een divje...
Offline Kevin - 30/12/2010 21:12
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Aangezien dit in het forum "overige" staat, leek het mij wel leuk om dit soort reacties te weten te komen.
Offline xSc - 04/01/2011 12:05
Avatar van xSc Onbekend Als moderator had jij dat moeten weten, Kevin. Voortaan niet meer van zulke topics plaatsen a.u.b.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s