login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

IP adres AND MAMP

Offline Ibrahim - 26/12/2010 11:35
Avatar van IbrahimPHP expert Beste mensen,

Ik ben bezig met het opzetten van een testserver thuis. Ik vroeg me af, aangezien ik een echte newb ben als het gaat om server installaties, of het mogelijk was om mijn website te bezoeken vanaf mijn ip adres.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 26/12/2010 11:38 (laatste wijziging 26/12/2010 11:39)
Avatar van vinTage Nieuw lid je kan toch gewoon naar 127.0.0.1 surfen?
of bedoel je iets anders ?
Offline Sam - 26/12/2010 13:55
Avatar van Sam PHP expert Dat hangt af of je ISP dat toelaat. Als poort 80 openstaat kan je inderdaad gewoon via je IP naar je website surfen. Anders kan je proberen om in je router een portforward toe te voegen van poort 8080 naar poort 80 (in de veronderstelling dat 8080 wel openstaat).

Iets anders waar je op moet letten zijn je routerinstellingen. De meeste routers staan het niet zomaar toe dat men van buitenaf verbinding maakt met de router. En zelfs dan weet de router nog niet met welke machine er verbinding gemaakt moet worden. Meestal kan je dit instellen als DMZ, waar je de router dus verteld met welke bepaalde machine er verbinding gemaakt moet worden. Het kan ook zijn dat je een paar exceptions moet toevoegen in de firewall van de router of dat je de poorten moet openzetten.

Let er wel op dat jij niet de enige bent die dan toegang heeft tot je website. Iedereen die je IP kent kan zomaar in je PC omdat je nu een aantal basiselementen van je beveiliging hebt uitstaan.
Offline Kevin - 26/12/2010 20:40
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Gaat het hier om een windows of unix server?
Lees ook dit al eens als backgroundinfo:
http://www.isoc...ilmore.pdf
Offline Ibrahim - 26/12/2010 21:33
Avatar van Ibrahim PHP expert Het is al mogelijk om van buitenaf mijn router te beheren. Ik heb de UPnP aangezet, en het is dus mogelijk om mijn router te bezoeken. Wat niet mogelijk is, om mijn webserver te bereiken.

@Kevin, ik gebruik MAMP, kun je al raden dat het Unix is 
Offline Stijn - 26/12/2010 22:26
Avatar van Stijn PHP expert Jah Mac... </mac-hate>

Wat is het ip-adres van je router mijn super beste vriend? (zet je wel ff die login op default, dankje *kus*)
Offline Ibrahim - 27/12/2010 01:46
Avatar van Ibrahim PHP expert Zo dom ben ik ook weer niet, Stijn Ik heb mijn router zo ingesteld dat hij enkel mijn ip adres remote access heeft, oftewel gesloten kring.
Offline Ontani - 27/12/2010 08:31
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Je zal een regel moeten instellen (bij NAT forwarding). Dat al het inkomend verkeer op poort 80 wordt doorgestuurd naar een IP binnen je LAN (het IP adres van je webserver).
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s