login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

welke video format voor website gebruiken

Offline markla - 30/11/2010 20:05
Avatar van marklaPHP interesse Ik zit even met een dilemma.

Ik wil eigen (en archiefmateriaal)video's op mijn website gaan hosten. Nu zijn dat door de jaren heen verschillende formaten AVI WMF mpg.

Nu lees ik dat ik het beste MP4 kan gebruiken ,....maar dat kan Firefox niet aan. Ruim 20% van mijn bezoekers gebruik echter firefox. Ik zou dus, volgen de bronnen die ik geraadpleegd heb, naast een MP4 ook een OGV moeten aanbieden.

Klopt dat, Is dat nog actueel? Of is er onder tussen een andere oplossing?

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline svm - 30/11/2010 20:41 (laatste wijziging 30/11/2010 20:43)
Avatar van svm PHP ver gevorderde Waarom werk je niet met flv?
Of Silverlite: in elk browser hetzelfde (alleen dient men de plugin te hebben; maar dat hebben de meesten inmiddels wel).
Offline markla - 30/11/2010 21:19
Avatar van markla PHP interesse silverlite schijnt niet in alle browsers te werken en ik weet niet of FLV dat wel doe.
Offline Stijn - 30/11/2010 21:28
Avatar van Stijn PHP expert Ik zou ook gaan voor FLV en kies een flash player om die filmpjes dan af te spelen.
Offline markla - 30/11/2010 21:31
Avatar van markla PHP interesse ik heb nu deze site gevonden http://websitehelpers.com/video/html.html en denk dat ik inderdaad voor flash ga.

weet iemand een goed (gratis  ) AVI WMF mpg -> flv of .f4v programma
Offline xSc - 01/12/2010 11:37
Avatar van xSc Onbekend Ik zou de filmpjes op Youtube plaatsen. Dat is om verschillende redenen aan te raden:

1. Youtube is speciaal voor video's. Die worden dus keurig afgespeeld. Op je eigen host gaan video's meestal 'stotteren'.
2. Youtube heeft een zeer groot aantal gebruikers. Daarnaast relateert Youtube de video's aan elkaar.
3. Youtube levert dus veel kijkers en geeft aan als je je video in je eigen site inlaadt. Gratis reclame dus.
4. Youtube werkt met zeer veel formaten.
Offline Kevin - 01/12/2010 18:52
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Ik zou gaan voor .flv met hulp van de flash player van Jeroen Wijering. Zie http://www.longtailvideo.com/players/
Offline Martijn - 01/12/2010 19:55
Avatar van Martijn Crew PHP als uitbreiding op xSc, je kunt ook prima uitzetten dat je filmpje openbaar bereikbaar is en dus alleen als je de URl weet
Offline markla - 06/12/2010 19:29
Avatar van markla PHP interesse zelf zit ik ook aan de JW Player te denken, maar dan welke  

JW Player for Flash v5
JW Player for Flash v4
JW Player for HTML5

Offline xSc - 07/12/2010 15:32
Avatar van xSc Onbekend JW Player werkt inderdaad ook goed, maar dan moet je zelf alles hosten. Dat kost veel geld en capaciteit. Daarnaast mis je alle voordelen die Martijn en ik hebben opgenoemd.
Offline UpLink - 08/12/2010 18:34
Avatar van UpLink ... Als je gewone webhosting hebt, kan je beter voor YouTube kiezen.
Dat bespaard je een hoop ellende, werk en dataverkeer.

Heb je een VPS/Dedicated server ter beschikking, kan je misschien overwegen om te streamen.
Voor zover ik weet is RED5 Media Server de enige software die gratis en open source is.


De keuze is natuurlijk helemaal aan jezelf, maar alsnog zou ook ik toch YouTube overwegen.
Dat bespaard je de nodige ellende als de streaming het even begeeft 
Offline joppie - 27/12/2010 18:59 (laatste wijziging 27/12/2010 19:16)
Avatar van joppie Nieuw lid Ik meen me te herinneren dat het mogelijk is om een youtube filmpje in je eigen video player af te laten spelen. Zo hoef je de filmpjes niet op je eigen webhosting te zetten maar kun je je eigen video player gebruiken. Ik dacht dat dit ook met JW Player mogelijk was, maar dat weet ik niet zeker.

Ik heb even een voorbeeldje gezocht.
  1. <script type='text/javascript' src='swfobject.js'></script>
  2.  
  3. <div id='mediaspace'>This text will be replaced</div>
  4.  
  5. <script type='text/javascript'>
  6. var so = new SWFObject('player.swf','mpl','470','320','9');
  7. so.addParam('allowfullscreen','true');
  8. so.addParam('allowscriptaccess','always');
  9. so.addParam('wmode','opaque');
  10. so.addVariable('file','http://www.youtube.com/watch%3Fv%3DIBTE-RoMsvw');
  11. so.write('mediaspace');
  12. </script>


Zie ook de site: http://www.long...xample=205
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.208s