login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Grote webserver bouwen

Offline spyzone - 14/11/2010 13:27
Avatar van spyzonePHP beginner Hoi,

Nou heb ik voor een project een grotere server nodig dan dat ik nu heb. Ik heb nu gewoon een dedicated hosting ergens, maar wil over op een hele eigen server.
Nou is het kopen van een server geen probleem en de datacenter ook niet.
Alleen wel de software op de server. Nog nooit eerder gedaan, normaal staat alles al op een server.
Iemand een goede site met info hierover?
Of wat tips voor me?

Thx,
Jeroen  

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 14/11/2010 13:37
Avatar van Koen PHP expert Huur gewoon een VPS (goedkoper) of een Dedicated server bij één of ander hosting bedrijf. De meeste hosting providers bieden je kant-en-klare servers aan waar alles al op geïnstalleerd is. Dan weet je meteen hoe het is én je bent er niet zoveel geld mee kwijt.

Alternatief kan je gewoon zelf een server opzetten, na installatie van het OS (wat vaak al standaard gebeurt) kan je een control panel naar keuze installeren, dit control panel installeert automatisch al alles wat je nodig hebt om hosting aan te bieden. 

Probeer ovh.nl of netfeed.nl, in verband met persoonlijke ervaring kan ik je deze hosting providers aanbevelen!
Offline cloudstrife - 14/11/2010 13:41
Avatar van cloudstrife PHP beginner Niet slecht bedoeld eh, maar als je al komt vragen welke software je nodig hebt voor een webserver zou ik er toch niet zomaar eentje gaan kopen, grofweg installeren en een "gevoelige" website op gaan draaien. Je mag nog kunnen installeren, zonder deftige kennis van netwerken en linux gaat het niet lang duren of je kan terug naar het datacenter rijden.

Doe eerst wat ervaring op thuis, installeer een pc als webserver en probeer deze draaiende te houden. Er komt heel wat meer zien dan enkel de installatie, onderhoud, backups, mailbeheer, etc...
Offline Filip - 14/11/2010 13:43
Avatar van Filip IRC guru Als je bedoeld dat je een server wil waar 1 site op komt, denk ik dat je beter af bent met een dedicated server, en daar dan gewoon de site op configureren. Zelf een server kopen en in een DC plaatsen is onmenselijk duur, en het bied in geval van 1 site ook niet echt voordelen waar ik zo dadelijk kan opkomen...

Verder wil ik nog wel effe duidelijk maken dat het niet aangeraden is om zelf een server te gaan instellen als je niet weet hoe je die moet installeren....
Offline Kevin - 14/11/2010 14:46
Avatar van Kevin Crew Ajax/REST Onlangs heb ik zelf ook eens rondgekeken voor iets dergelijks, alleen is kopen altijd zo definitief vind ik.

Een VPS server daarintegen biedt alle zelfde voordelen tegen vaak véél lagere prijzen. Voor 1 website te draaien heb je toch niet echt nood aan een eigen dedi denk ik dan? Er zijn hostingpakketen die immens ver gaan.

Google is je vriend hierbij.
Offline valles10 - 15/11/2010 12:15
Avatar van valles10 HTML interesse
ddReborn schreef:
Onlangs heb ik zelf ook eens rondgekeken voor iets dergelijks, alleen is kopen altijd zo definitief vind ik.

Een VPS server daarintegen biedt alle zelfde voordelen tegen vaak véél lagere prijzen. Voor 1 website te draaien heb je toch niet echt nood aan een eigen dedi denk ik dan? Er zijn hostingpakketen die immens ver gaan.

Google is je vriend hierbij.

Zeer druk bezochte websites werken vlotter op dedi's.

Maar ehm software...
- Linux, gewoon te downloaden
- Met google kan je ook weer wat ver geraken dankzij hun handige zoekoptie. (zoek op webserver opzetten ofzo)
Offline Gerard - 15/11/2010 12:59
Avatar van Gerard Ouwe rakker Wanneer je dit zelf niet wilt doen kan je altijd kiezen voor een Managed Dedicated Server. Op deze manier biedt je hosting provider ondersteuning voor het installeren en onderhouden van jouw gehuurde server. Wanneer je zelf een server gaat plaatsen dan heb je het over Co-Location.

Onze hostingprovider Netfeed heeft bijvoorbeeld een Virtual Dedicated Server oplossing, waarbij het mogelijk is om het management uit te besteden. Wanneer je zelf het meeste regelt en je vraagt 2 uur ondersteuning per maand, dan ben je alsnog voor een zeer aardig bedrag klaar.

Ik zou dit soort dingen eerder adviseren dan zelf te gaan sleutelen wanneer je er geen verstand van hebt. Vooral in een productie omgeving is dit zeer gevaarlijk, gezien de verantwoordelijkheid die jij hebt over de klant omgevingen.
Offline waaaghnl - 26/11/2010 16:00
Avatar van waaaghnl Nieuw lid kijk eerst eens even naar een VPS deze zijn altijd te upgraden tot de max van je VPS hosting. de meesten worden opgeleverd met een basic SLA

en worden meestal opgeleverd met een werkende kernel (windows of linux), en als de keuze gemaakt is een controle paneel en ze bieden allemaal een backup functie zodat de site online blijft als een van hun hardware faalt

ik heb zelf al een tijd een VPS (voor DNS en mail failback) bij XLS Hosting

[img]http://www.xlshosting.nl/images/locations/xls.netwerk.clusterdiagram.png[/img]
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s