login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

XP SP2 activeren met XP (no-SP) COA (Opgelost)

Offline svm - 31/08/2010 19:50
Avatar van svmPHP ver gevorderde Ik heb al diverse mensen gevraagd maar niemand kan me duidelijk antwoord geven.

Zoals de titel al zegt: ik heb een cd met XP Home incl. SP2.
Ik ben voor iemand een computer aan het herinstalleren maar hij heeft geen cd van zijn OS, wel de COA nog.
Deze COA is voor XP Home, dus zonder service packs.

Kan ik met mijn cd-rom XP installeren en deze activeren met zijn COA?
M.a.w. kan ik XP SP2 activeren met een COA van XP (no-SP)?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 31/08/2010 20:00
Avatar van Koen PHP expert Mogelijk geïnstalleerde servicepacks doen niet terzake bij het activeringsproces van Windows XP, in theorie is jouw oplossing dus perfect mogelijk aangezien die persoon nog steeds over de COA beschikt.

Het zou wel eens het geval kunnen zijn dat er een herstellingsprocedure bij de computer van die persoon werd geleverd (een recovery-cd of een recovery-partitie op de schijf zelf). Bij die laatste mogelijkheid kan je de herstellingsprocedure doorgaans activeren door bij het booten een bepaalde hotkey in te drukken (F11 bijvoorbeeld). Welke deze is, hangt af van systeem tot systeem. Deze procedure zet de computer terug in de fabriekstoestand (ik neem aan dat dit een iets gemakkelijkere optie is dan een verse installatie van XP waarbij je jezelf nog suf moet zoeken naar drivers).

Succes!
Offline svm - 31/08/2010 20:07
Avatar van svm PHP ver gevorderde Ik heb wel een recovery disk mee gekregen, maar deze is gebrand een half jaar voor dat de computer werd gekocht, dus waarschijnlijk is deze van zijn vorige PC (hij kent de cd niet).
Ik boot hem dadelijk wel ervan af en dan zie ik wel of het die is.

Maar een schone installatie is het probleem niet voor mij: ik updaten doet hij wel als ik ergens anders mee bezig ben, de klant is een kennis van me en heeft nu toch genoeg tijd .

Maar over de SP's: het gaat dus niet om de geïnstalleerde SP's, maar de cd-rom die ik heb die bevat SP2, dus ik weet niet of MS dit ziet als een andere versie, dus of ik met een COA van XP uit de tijd toen SP er nog niet was voor XP kan gebruiken om een schone installatie van XP SP2 te activeren.
Offline Koen - 31/08/2010 20:12
Avatar van Koen PHP expert Service packs zijn gewoon een verzameling hotfixes/updates voor het operating system, of er nu een service pack geïnstalleerd is of niet, dit heeft geen gevolgen voor het activeren van Windows.
Bedankt door: svm
Offline svm - 31/08/2010 20:13 (laatste wijziging 01/09/2010 11:31)
Avatar van svm PHP ver gevorderde Oké, bedankt.
Ik zal het eens proberen en dan hoor je het nog wel ;).

Edit:
Het is gelukt: XP is geactiveerd ;).
Bedankt, Koen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.158s