login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

2e monitor fatsoenlijk instellen

Offline Duikboot - 31/08/2010 18:16
Avatar van DuikbootGrafische gevorderde Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje. Na een zomer werken heb i k een leuk pctje gekocht met alles erop en eraan. Op mijn videokaart zitten 3 uitgangen. HDMI, VGA en DVI. Mijn monitor is aangesloten op de VGA uitgang. Nu heb ik mijn TV aangesloten op de pc via de HDMI poort. Het is de bedoeling dat ik films afspeel op mijn pc, en dan op m’n tv kan kijken.

Als ik bij beelschermeigenschappen als optie ‘beeldscherm dupliceren’ doe, geeft de tv inderdaad hetzelfde beeld als mijn pc, maar ook in precies dezelfde afmetingen als mijn monitor. Mijn tv is wat groter dus ik wil het graag full screen hebben. Dit lukt me met geen mogelijkheid. Ik kan mijn tv wel op 16:9 zetten, maar dat is de hele verhouding eruit. Ook niet de bedoeling. Blijkbaar ziet mijn pc wel dat er iets is aangesloten, maar qua instellingen kan ik er verder vrij weinig mee.

Het geluid komt helaas ook niet over, behalve als ik de tv op voluit zet, en als beeldscherm instelling: uitbreiden heb gekozen. Maar dan heeft het alsnog het volume van een mp3 speler.

Zijn hier geen programmatjes voor, om een 2e monitor in te stellen met de juiste afmetingen en geluid e.d.?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline PcFreak - 31/08/2010 19:04
Avatar van PcFreak Nieuw lid Wat gebruik je windows seven , xp , vista?
Offline Duikboot - 31/08/2010 19:07
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Windows 7. Maat van me had het over Catalyst Control Center, daar kon hij alles bij instellen. Ik kan er geen reet mee want er valt volgens mij vrij weinig in te stellen...
Offline PcFreak - 31/08/2010 19:24
Avatar van PcFreak Nieuw lid Ken zelf niet zoveel van tv enz
maar bij mij werkt het altijd bij beeldresolutie in configuratiescherm ergens 
Offline Duikboot - 31/08/2010 19:27
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Het is ook niet echt een tv, het is meer een monitor waar ook een tv functie op zit. Bij beelschermeigenschappen zie ik ook niks staan wat daar op lijkt...
Offline PcFreak - 31/08/2010 19:29
Avatar van PcFreak Nieuw lid en je sluit dat dus met je laptop aan op die monitor met een bepaalde kabel hdmi ofzo?
Offline Theeboris - 31/08/2010 19:29
Avatar van Theeboris Onbekend Recht3er muisknop op het beuroblad klik den op resolutie en dan bij de uitklap menu scherm uitbreiden kiesen.
Offline PcFreak - 31/08/2010 19:31
Avatar van PcFreak Nieuw lid Heeft hij al geprobeerd hier kijk eens op deze website anders 
http://winampnederlands.nl/tv-als-monitor/
van onder heb ik iets gezien 
Offline Duikboot - 31/08/2010 19:50 (laatste wijziging 31/08/2010 19:51)
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde PCtje is het, gewone desktop. Laptops ben ik geen fan van.

Zit hdmi op de videokaart, daarop heb ik mijn tv aangesloten, inderdaad met een hdmi kabel...

EDIT: die site ben ik ook al tegengekomen. Maar ik wil niet uitbreiden maar dupliceren. Op de een of andere manier moet je toch wel in kunnen stellen wat de resolutie van monitor 2 is?
Offline Ontani - 01/09/2010 09:23
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Nope, als je dupiceerd heb je op beide exact het zelfde beeld. Inclusief resolutie. Wat je kan doen is de tv als als bureaublad uitbreiding inschakelen met een hogere resolutie en je video naar daar slepen.
Bedankt door: Koen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s