login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Standaard systeem of niet?

Offline Sar - 21/08/2010 23:24
Avatar van SarPHP interesse Hallo,

Ik zat mij zo eens af te vragen he, als jullie een systeem voor iemand (klant) bouwen, gebruiken jullie dan een standaard systeem (Wordpress, etc.), bouw je zelf wat, of heb je al een (eigen) kant en klaar systeem liggen?

Indien kant en klaar systeem, welke?

Deze vraag is dus vooral voor freelancers en uit interesse.

Robin

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 22/08/2010 11:40
Avatar van Martijn Crew PHP het meeste wat ik maak ik niet supergroot dus ik maak het altijd custom. Al heb ik voor sommige delen kant en klare scripts gemaakt die ik simpel kan aanpassen, zoals een contactpagina.
Offline Sitebase - 22/08/2010 17:44
Avatar van Sitebase PHP expert Hangt een beetje af van wat voor website het is en wat de klant wil.
Ik doe het meestal zo:

Kleine website: Custom
Iets grotere website: Wordpress
Groete website: Joomla
Offline gnotrgnotr - 22/08/2010 19:41
Avatar van gnotrgnotr Nieuw lid
WMP schreef:
Hangt een beetje af van wat voor website het is en wat de klant wil.
Ik doe het meestal zo:

Kleine website: Custom
Iets grotere website: Wordpress
Groete website: Joomla


hoeft niet je kan zelf ook een eigen site maken of hij nou groot of klein is 
Offline Sar - 22/08/2010 21:19
Avatar van Sar PHP interesse Ikzelf ben nu bezig met mijn 2de echte project, mijn eerste heb ik custom geschreven, en ik zit nu te twijfelen of ik een eigen (soort van) CMS ga schrijven met standaard backend of dat ik Wordpress ga gebruiken, aangezien je daar ook bijna alles snel en makkelijk kan instellen zoals ik het nu zie.

Offline svm - 23/08/2010 10:30 (laatste wijziging 23/08/2010 10:31)
Avatar van svm PHP ver gevorderde Ik heb wel het e.e.a. op voorraad liggen.
De kant-en-klare systemen gebruik ik niet snel, of de klant moet dit willen (afgezien van tinymce wat ik wel als wysiwyg gebruik in een site).

Voor de rest heb ik een basic cms gemaakt waarvan bijvoorbeeld het inloggedeelte en menu gekopieerd worden: enkel inloggegevens en pagina's aanpassen.
Ook een fotosysteem (uploaden en reacties) ligt klaar of een gastenboek (beheer) systeem.
Het zijn een soort plugins die ik in het cmsje kan plaatsen: scheelt veel tijd.
Offline Sar - 23/08/2010 20:51
Avatar van Sar PHP interesse Zoiets wil ik nu dus ook doen, met het CodeIgniter systeem wil ik een soort CMS bouwen waar ik dan snel bijvoorbeeld een eigen blog module aan kan toevoegen.

Dit lijkt mij de beste optie.
Offline ArieMedia - 24/08/2010 14:07
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Ben op dit moment bezig met mijn nieuwe CMS.

Ik hou er zelf niet zo van om gratis systemen te gaan doorverkopen aan klanten.
Offline svm - 24/08/2010 19:36
Avatar van svm PHP ver gevorderde
ArieMedia schreef:
Ben op dit moment bezig met mijn nieuwe CMS.

Ik hou er zelf niet zo van om gratis systemen te gaan doorverkopen aan klanten.

Als de klant het goed vindt: het scheelt programmeertijd en dus geld voor de klant (aan jou is het natuurlijk wel om alles te configureren e.d. waaraan je verdient).
Offline Button - 24/08/2010 20:52
Avatar van Button PHP ver gevorderde
Citaat:
Hangt een beetje af van wat voor website het is en wat de klant wil.
Ik doe het meestal zo:

Kleine website: Custom
Iets grotere website: Wordpress
Groete website: Joomla


Zijn je prijzen dan ook altijd ongeveer hetzelfde? Want Custom lijkt me soms meer tijd in te steken dan een wordpress.
Offline gnotrgnotr - 25/08/2010 12:59 (laatste wijziging 25/08/2010 13:00)
Avatar van gnotrgnotr Nieuw lid
WMP schreef:
Hangt een beetje af van wat voor website het is en wat de klant wil.
Ik doe het meestal zo:

Kleine website: Custom
Iets grotere website: Wordpress
Groete website: Joomla

Joomla! me dood nee joomla niet goed
en google eens even naar een CMS of Open Source
Offline Maarten - 25/08/2010 13:21 (laatste wijziging 25/08/2010 13:34)
Avatar van Maarten Erelid @gnotrgnotr: het is niet omdat je een gebruikersnaam hebt die geen mens kan lezen dat je zinnen moet schrijven die geen mens gaat lezen. Ieder topic waar ik een reactie van jou zie staan zie ik meer typefouten dan zinnige bijdrage...
Of om het helemaal verstaan baar te maken:
nee joch zinnen die ik lees niet zo duidelijk doe me dood nee kan je misschien wat harder best doen dan joh?

@topic: als ik nog eens iets doe in web development gebruik ik meestal Drupal. Terechte opmerking een paar berichten eerder: gratis systemen verkopen is niet zo tof. Dat komt omdat je het eigenlijk fout verwoordt. Het komt er op neer dat je het systeem niet verkoopt, maar jouw "implementatiediensten".
Stel dat iemand een website wil, en daarop moeten bepaalde oplijstingen komen, indelingen gemaakt worden,... Zeg jij maar eens tegen de verantwoordelijke van een bedrijf "installeer gewoon ergens drupal op een webhost, gooi die TinyMCE plugin erop, beetje autopath configureren en navigatieblokjes aanmaken en je bent er". Die man krijgt onmiddellijk nachtmerries voor de komende vijf weken. Het is niet omdat men spreekt over "webdevelopers" dat de taak eindigt bij het schrijven van wat code. Het begint bij een analyse van de noden, de uitwerking hiervan met evt bestaande tools naar keuze en het maatwerk bouwen voor extra vragen (lees: een eigen module/plugin/... voor drupal/joomla/andere).
Offline gnotrgnotr - 26/08/2010 07:18
Avatar van gnotrgnotr Nieuw lid
Maarten schreef:
@gnotrgnotr: het is niet omdat je een gebruikersnaam hebt die geen mens kan lezen dat je zinnen moet schrijven die geen mens gaat lezen. Ieder topic waar ik een reactie van jou zie staan zie ik meer typefouten dan zinnige bijdrage...
Of om het helemaal verstaan baar te maken:
nee joch zinnen die ik lees niet zo duidelijk doe me dood nee kan je misschien wat harder best doen dan joh?


bedoel je duidelijker en beter met woorden 
Offline Maarten - 26/08/2010 09:20
Avatar van Maarten Erelid En lezen kan 't ie ook nog niet.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.21s