login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Progje om cd te checken? (Opgelost)

Offline Jelmerholland - 25/03/2010 19:43
Avatar van JelmerhollandPHP beginner Beste mensen,

zoals jullie misschien al door hadden door mijn vorige topic, mijn pc is fucked up.

Nou heb ik een ander supergroot probleem, win7 wil niet meer installeren Hij blijft heel vaak hangen en ik krijg soms zelfs een error.
Als ik XP boot, dan wil die ook mijn D disk (mijn data schijf) met chkdsk bewerken Maar ook dan geeft ie een error als dei $I30 probeerd te maken.

Nou is de vraag, kennen jullie een programma waarmee ik kan checken of een DVD/CD beschadigd is? Want ik weet dus niet of m'n Win7 DVD beschadigd is.

En weten jullie misschien een SUPERGOED programma om een harde schijf/partitie te checken?

Want ik wordt helemaal gek van dit klote ding, hij hoort het gewoon te doen en de kans is groot dat ik alles weer HELEMAAL opnieuw moet gaan installeren, maar ik weet dus niet of 't aan m'n harde schijf ligt.. :S

Mvg,
Jelmer

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ontani - 25/03/2010 20:26
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Je kan bijna 100% zeker zijn dat uw hardeschijf naar de ***** is. Als hij na een format nog steeds niet installeerd gaat het probleem hoogstwaarschijnlijk aan die schijf liggen.
Offline Koen - 25/03/2010 21:05
Avatar van Koen PHP expert Download Ultimate Boot CD vanaf http://www.ultimatebootcd.com en dan geraak je er wel.  (tip: mhdd)
Offline Jelmerholland - 25/03/2010 22:44 (laatste wijziging 25/03/2010 22:44)
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Ik zal 'm morgen is bekijken, bedankt voor de reacties.

en Ontani, wat ik niet snap is dat m'n andere partities het wel gewoon doen :S (Zie m'n andere topic )
Offline Maarten - 02/04/2010 16:32
Avatar van Maarten Erelid Als een harde schijf (half) defect is, kan dat gerust in de eerste x sectoren zitten. Het kan dus goed zijn dat alle data op je andere partitie daar net buiten valt.

Als een schijf beschadigd is, is hij daarvoor niet kapot. Zoals Koen reeds zei run je best zo'n system-repair-recover-whatever ding, en laat je daarmee de schijf controleren op fouten en indien mogelijk corrigeren. Het kan goed zijn dat je problemen daarmee al van de baan zijn.

En natuurlijk kan het ook goed zijn dat de schijf fysiek eraan is, dan gooi je hem beter in de vuilbak. Maar dat zal die controlesoftware je ook wel meedelen.
Offline Jelmerholland - 02/04/2010 17:56
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Hij doet 't gewoon nog, ik heb nou win7 weer opnieuw geïnstalleerd, het is balen dat ik wer alles opnieuw moest instellen enzo, maar 't werkt nou teminste weer.
Offline cx1213 - 02/04/2010 19:12
Avatar van cx1213 Lid als hij niet meer werkt en de hebt de data nodig kijk dan een naar ddrescue http://www.gnu.org/software/ddrescue/ddrescue.html
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s