login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Win7 Partitie/MFT kapot?

Offline Jelmerholland - 23/03/2010 18:14 (laatste wijziging 23/03/2010 18:18)
Avatar van JelmerhollandPHP beginner Beste mensen,

ik heb sinds gister een gigantisch probleem!

Ik kan 1 partitie niet meer in. Vermoedelijk is mijn MFT beschadigd.

Ik ga je eerst alle info geven, daarna beschrijf ik mijn probleem wat beter!

([letter] umlaut kan ik niet maken, omdat m'n toetsenbord het niet goed doet in xp, geen goede software nog)
==========

Ik heb 2 harde schijven, 1 van 750GB en 1 van 60GB
750GB schijf is onderverdeeld in 3 partities:
C:\ - XP (+/- 20gb)
X:\ - Windows 7 (+/- 70gb)
D:\ - Data (+/- 660 gb)
60GB schijf is 1 partitie:
Y:\ - Shared

XP is alleen geinstalleerd ter back-up (godzijdank heb ik dat gedaan) en omdat ik een Win7 upgrade had.
=========

Gisteren heb ik 'Avast Antivirus' geinstalleerd. Deze vroeg "Do you want to scan your pc the next time at startup?" (iets in die richting), ik denk, die gaat dan scannen als mijn pc helemaal geboot is. Maar hij begon te scannen toen hij nog bezig was met opstarten. Ik had net geselecteerd welke boot ik wilde (Win7), ik wilde 'm niet laten scannen en hij zij linksonderin "Abort = Esc", dus ik druk op Esc. hij wilde opnieuw opstarten, en nou krijg ik deze error.

Nou begon de ruzie tussen mij en mijn computer.

=========

Ik krijg de volgende error als ik win7 wil opstarten, dus mijn X:\ partitie

http://i39.tinypic.com/ixcd1h.jpg == SCREENSHOT ERROR
Als je moeite hebt met het lezen van de foto, dan zal ik 'm hier even uit-typen.

Ik heb mijn win7 dvd erin gepropt en ik heb 'repair your computer' geselecteerd. Dan had ik keuze uit 6 dingetjes. De bovens zij (uit mijn hoofd) gewoon repairen, het mocht niet baten 

Een image heb ik niet en een 'terug in de tijd' dingetje (ben even de naam kwijt) had ik ook niet (volgens m'n dvd).

M'n pa heeft gekeken in de cmd. En daaruit bleek dat mijn X:\ kapot is. Als ik nu, via xp, de disk wil openen krijg ik een pop-up met de tekst: 'X:\ is not accessible [enter] The disk structure is corrupted and unreadable'

=========

Nou denkt m'n pa dat de MFT (Master File Table) kapot is. Maar dit weet ik niet zeker. Ik durf niks op m'n X:\ te veranderen (wat overigens niet eens kan) omdat ik bang ben dat hij zomaar data gaat overschrijven (als dat er nog op staat). Er staat data op die ik beter niet kwijt kan raken, dus ik hoop dat er een normale oplossing is.

Nou heb ik een aantal vragen:
- Hoe kan ik mijn MFT repareren
- Hoe weet ik of er nog data op de X:\ partitie staat
- Wat kan nog meer het probleem zijn?
- Zijn er andere oplossingen?


Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, anders heb ik een groot probleem.

Mocht je nog meer info willen, gerust vragen, dan probeer ik zoveel mogelijk te geven.

Met vriendelijk groet,
Jelmer

(topic gekopieerd van: http://www.nati...p?p=567544)

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline WimJ - 23/03/2010 18:24 (laatste wijziging 23/03/2010 18:27)
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Hoe je MFT te repairen, beste dat ik heb gevonden zover.
Als het dan al je MFT is, maar toch proberen waard.

http://www.cgse...MFT_Repair
Download vindt je hier http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Ja die data staat er nog op, je kan er pas echter 100% zeker van zijn de moment dat je er terug in kunt geraken, maar normaal geen problemen daar.

En 1 tip, vanaf de moment dat je er terug in geraakt..
Kopieer die data naar een externe harde schijf, usb stick, 2nd hard drive,..
En en een formatje er op en opnieuw installeren, GEEN repair optie dus uitvoeren.

Kopieren, formatje er op, new install
Offline TotempaaltJ - 23/03/2010 19:32
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Eventueel, als bovenstaande niet werkt, kan je het best de harddisk naar de fabriek opsturen met de vraag om de data terug te laten halen!
Offline WimJ - 23/03/2010 20:06
Avatar van WimJ Grafische gevorderde
TotempaaltJ schreef:
Eventueel, als bovenstaande niet werkt, kan je het best de harddisk naar de fabriek opsturen met de vraag om de data terug te laten halen!


Daar ga je dan wel knap voor betalen vrees ik.  
Offline TotempaaltJ - 23/03/2010 20:10
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse
coolcoke schreef:
[..quote..]

Daar ga je dan wel knap voor betalen vrees ik.  
Kweet niet of fabrikanten dat wel doen... Maar als het zo belangrijk is?
Offline nick5556 - 23/03/2010 20:42
Avatar van nick5556 PHP beginner @TotempaaltJ

Dat is altijd vrij prijzig.

Kun je nog een image maken van je X:\ partitie? Zoja, doen, dan heb je misschien een image die het niet doet, maar als je dan alles kwijt bent, door een verkeerde handeling, zou je het terug kunnen zetten.

Wat het ook nog kan zijn is je Master Boot Record, maar ik weet niet hoe dat werkt met win7.

Voor MFT probeer dit:
http://software...-windows-7/

Voor MBR probeer dit:
http://www.ehow...ndows.html

PS: Bij je mbr file vernieuwen, is het mogelijk(weet niet of dat met 7 zo is, bij XP wel) dat al je boot settings verloren gaan. Dus er zal niks uit zich zelf opstarten.
Offline Ontani - 24/03/2010 08:08
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Je kan proberen te schijf te koppelen op een andere pc met Windows 7 en hier schijfherstel op te laten lopen. Doet ooit wonderen.
Offline Jelmerholland - 24/03/2010 14:30
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Ik ben nou met Recuva m'n files aan 't herstellen, hij moet nog 10 uur zegt ie :S
Offline Zenko - 25/03/2010 20:06
Avatar van Zenko Lid Als het niet lukt, kan je PE Builder eens proberen. Mij is het daarmee gelukt om alles terug te vinden.
Offline Jelmerholland - 25/03/2010 20:12
Avatar van Jelmerholland PHP beginner ik heb nou m'n disk al geformateerd ;) Dus terugvinden kan nou sws niet meer, maar nou wil win7 niet meer installeren..? :S
Offline WimJ - 25/03/2010 20:15
Avatar van WimJ Grafische gevorderde Heb je harde format gedaan, in plaats van een snelformateren als NTFS system.
Offline Jelmerholland - 25/03/2010 22:43
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Yop
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.339s