login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Java-applet

Offline noob - 02/03/2010 20:09 (laatste wijziging 02/03/2010 20:13)
Avatar van noobLid Hello,

Ik ben vandaag begonnen met het leren van Java. Ik heb de eerste 2 delen van nemesiskoen Java tutorial gelezen. Deel 1 ging goed na dat ik de path goed had gezet. Het zou misschien makkelijk zijn als dit er bij vermeld werd.

Maar goed toen kwam ik bij deel 2 alles netjes gedaan zoals ze hadden voor gedaan, maar wanneer ik nou de de HTML pagina wil bekijken komt er een plaatje met een kruisje. Ik weet niet wat er precies moet komen te staan maar dit lijkt me niet goed.

Mijn Java bestand
http://www.plaatscode.be/138792/

Deze heb ik via cmd een class bestand van laten maken. Met de naam "helloworldapp.class"


HTML bestand
http://www.plaatscode.be/138793/

en wanneer ik dan dus het HTML bestand bekijk zie ik alleen een vak met een kruis als of het plaatje niet werkt.

Misschien doe ik iets fout ik weet het niet.

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Jelmerholland - 02/03/2010 20:31
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Ik heb hier werkelijk de balle verstand van hor, maar is dit niet zo'n simpel probleem dat je ff wat tussen je <applet></applet> tags moet schrijven? Kijken of je dan wel wat te zien krijgt. (heb ook wel is dit soort problemen met andere talen, dat je width en height het gewoon niet doet) Is maar een suggestie, 0,0% weet van Java ;)
Offline noob - 02/03/2010 21:32
Avatar van noob Lid Ik heb het even getest, ik heb het volgende gedaan:

<applet code="helloworldapp.class" height="200" width="200">test</applet>

maar dan wordt alleen "test" weer gegeven. dus niets van mijn java-applet zelf.
Offline Jelmerholland - 02/03/2010 21:59 (laatste wijziging 02/03/2010 22:00)
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Ik zie je probleem.

jij hebt height="200"

200 wat?
waarschijnlijk werkt het wel als je 200px doet 

Gebruik hiervoor de W3validator
-Uploaden
-Testen
-Problemen vinden

Hij had als het goed is ook gezegd dat je je grootheid (of kleinheid, vergeet dat altijd) was vergeten 
Offline cloudstrife - 03/03/2010 07:43
Avatar van cloudstrife PHP beginner Die 200 zonder px kan perfect, het gaat immers om html geen css.

Staat het .class bestand in dezelfde map als je html bestand?

Ik teste dit vroeger op school steeds met jcreator, die compileert je code zelf en opent een applet voor u in de webbrowser.
Offline Jelmerholland - 03/03/2010 14:21
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Je moet toch ook in html px erachter zetten? Hoe weet ie anders wat het zou moeten zijn 
Offline nick5556 - 03/03/2010 14:35
Avatar van nick5556 PHP beginner Gebruik gewoon dit:

  1. <applet code="helloworldapp.class" style="height: 200px; width: 200px;">test</applet>


Dan is de code gevalideerd en of het werkt? Well, i don't know anythin' about Java. 
Offline Jelmerholland - 03/03/2010 17:34
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Daar dacht ik dus ook aan, en toen ik dat aan het typen was kwam ik erachter dat hij geen px erachter had staan Maar daar zit het probleem, dat is zeker
Offline cloudstrife - 03/03/2010 18:38
Avatar van cloudstrife PHP beginner
Jelmerhollan schreef:
Daar dacht ik dus ook aan, en toen ik dat aan het typen was kwam ik erachter dat hij geen px erachter had staan Maar daar zit het probleem, dat is zeker

Dat is in de style tag, dus inline css en verre van html. In de goeien ouwen tijd waar we nog gene css hadden kon ge gewoon height en width = 200 zetten zonder iets van maateenheid bij... Dus zijn code zonder px is correct omdat hij html attributen gebruikt...
Offline nick5556 - 03/03/2010 18:48
Avatar van nick5556 PHP beginner
cloudstrife schreef:
[..quote..]
Dat is in de style tag, dus inline css en verre van html. In de goeien ouwen tijd waar we nog gene css hadden kon ge gewoon height en width = 200 zetten zonder iets van maateenheid bij... Dus zijn code zonder px is correct omdat hij html attributen gebruikt...


Dat is wel heel mooi die goeien ouwen tijd, maar sinds dien is het velen malen makkelijker om je layout in elkaar te zetten/aan te passen. 

Mja. dat was dat, nu moet zijn probleemke opgelost worden.
Offline TotempaaltJ - 03/03/2010 20:20
Avatar van TotempaaltJ PHP interesse Ik denk niet dat hij met "de goeien ouwen tijd" (zonder 'n' moet dat hé! ) serieus was.

Anyway, hij moet ff noob's suggestie bekijken.

@Jelmerhollan: Maateenheid, zoals cloudstrife al zei.
Offline Jelmerholland - 03/03/2010 22:35
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Maateenheid, dat is 't.. al die klote woorden XD

Maar noob moet maar even vertellen of het werkt met maateenheid te ja of te nee.
Offline Stijn - 04/03/2010 12:47 (laatste wijziging 04/03/2010 12:52)
Avatar van Stijn PHP expert Je hebt gewoon de naam verkeerd beste jongen . Je klasse noemt halloworldapp en je roept helloworldapp op.
Offline Jelmerholland - 04/03/2010 17:15
Avatar van Jelmerholland PHP beginner Jij bent geniaal 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s