login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Red MySQL

Offline Mario - 06/01/2010 15:08
Avatar van MarioCrew algemeen Beste webmasters,

Voor al diegenen die MySQL gebruiken in hun web developments en nog niet op de hoogte waren van een mogelijke overname van Mysql (Sun) door Oracle en de mogelijke gevolgen :

Red MySQL petitie



Greetzzzz
Mario

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 06/01/2010 15:16
Avatar van marten Beheerder een interesting quote van phpfreakz.nl

Citaat:
Gepost door: Frank www.postgresql.org (Verenigingslid)
Gepost op: 05-01-2010 12:29
Mag ik even lachen? Of eigenlijk janken? Monty is druk bezig om open source software enorme schade te berokkenen. Monty laat duidelijk zien dat hij zeer onbetrouwbaar is! Eerst kiest hij zelf voor GPL (of eigenlijk dual license) en nu hij niet meer de eigenaar van de code is en kan doen en laten met de code wat hem goed uitkomt, is GPL niet goed genoeg meer? Waarom was twee jaar geleden GPL nog goed genoeg, toen Monty nog aan het roer stond, en moet het nu ineens Apache/BSD worden zodat Monty er weer flink aan kan verdienen? Oh ja, hij wil weer een closed source versie van MySQL maken om zo extra geld te kunnen verdienen.

Zeer schadelijk voor de open source gemeenschap, met dank aan de wolf in schaapskleren Monty. Ik mag toch hopen dat men even terugkijkt naar de historie van MySQL AB en het gedrag van Monty voordat men deze petitie ondertekent.

Laat MySQL onder GPL blijven en laat Monty de **** krijgen.


Niet dat ik me daarachter schaar maar het is misschien wel nuttige info in deze discussie......

en ja ik heb hem ook ingevuld!
Offline ArieMedia - 06/01/2010 15:34
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Allemaal hetzelfde in de ICT-wereld. Maak een project, breng het onder opensource uit, zorg ervoor dat het succesvol word, en de volgende versies kan je voor gaan betalen.

Ik ga dus zeker die petitie tekenen.
Offline Ontani - 06/01/2010 15:49
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
bullshit, alsof MySQL zal verdwijnen
Offline Mario - 06/01/2010 15:55 (laatste wijziging 06/01/2010 15:56)
Avatar van Mario Crew algemeen
Ontani schreef:
bullshit, alsof MySQL zal verdwijnen


verdwijnen niet, waarschijnlijk hetzelfde scenario als destijds Novell/Suse.
Een beperkte opensource versie uitbrengen en als Enterprise solution een duurdere versie oftewel Oracle.
Offline Stijn - 06/01/2010 15:57
Avatar van Stijn PHP expert @Mario: met openSuse kan je even veel als Suse. Dus ik volg de mening van Ontani.
Offline Mario - 06/01/2010 16:07
Avatar van Mario Crew algemeen ik volg diezelfde mening, Mysql zal niet verdwijnen maar Oracle zal nooit diezelfde productontwikkeling doen dan nu het geval is en zeker niet als dat ten nadele is van hun eigen OracleDB.

In elk geval, de toekomst zal het uitwijzen.
Offline Stijn - 06/01/2010 17:58
Avatar van Stijn PHP expert En anders gaan we allemaal gebruik maken van postgresql 
Offline Richard - 07/01/2010 11:54
Avatar van Richard Crew algemeen
Stijn schreef:
En anders gaan we allemaal gebruik maken van postgresql 

Het is ook gewoon veel beter :]

Anyway, ik volg precies de mening van Frank, welke gequote werd door Marten.

Nog even een andere quote waar ik het nog meer mee eens ben:
PgVincent schreef:
"MySQL is causing Oracle sales losses around 1 billion usd/year"

Oracle heeft in 2009 zo'n 26 Mld binnengehaald dus het zal wel meevallen.

De campagne om MySQL te redden kon wel eens MySQL's ondergang worden. MySQL is aan SUN verkocht omdat er geld nodig was. Als Oracle het niet kan kopen dan zal het op zichzelf verder moeten en dan is er helemaal geen geld meer. MySQL-AB zou vrij letterlijk opnieuw moeten beginnen (afijn, daar is Monty al mee bezig) maar zullen de mysql gebruikers net zoveel vertrouwen hebben in een product waarvan ze weten dat het nu door een handjevol enthausiastelingen wordt gemaakt als in een product waar een miljardenbedrijf achter zit? Er zijn legio andere open-source databases en zelfs Oracle heeft een gratis versie. Hoe nodig is MySQL dan nog precies?

Persoonlijk hoop ik vurig dat Oracle MySQL mag overnemen, al is het alleen maar omdat de kwaliteit van MySQL dan omhoog gaat.
Nee, opheffen doen ze niet, omdat ze dan duizenden hosters tegen zich in het harnas jagen. Prijsverhoging? Vast wel, maar denk je dat Monty's groepje van de huidige licentiewaarde zou kunnen leven? Ik niet, die zullen de kosten ook omhoog moeten doen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s