login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

mod_rewrite en google

Offline webmaker - 25/11/2009 09:59
Avatar van webmakerPHP interesse Hoe kan je ervoor zorgen dat google zeker niet uw .php pagina's indexeert, maar wel de ge-rewrite pagina's (dus degene met het nieuwe url). Na wat zoekwerk vond ik het volgende:
<meta name="robots" content="index, no-follow">
<meta name="robots" content="no-index, follow">
<meta name="robots" content="no-index, no-follow">

Na als ik dat ga gebruiken dan zal de spider de pagina niet bekijken, maar ook niet de rest van mijn web. Als ik het zo zou doen dan wordt er niets geïndexeerd. Iemand een idee zodat ik enkel de .php pagina's kan blokeren voor de googlebot. Of deze omleiden naar mijn herschreven url.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ArieMedia - 25/11/2009 10:54
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
als het goed is kan je dat aangeven in een robots.txt..

Heb hier verder niet veel meer verstand van helaas, dus ik raad je aan om te te googlen op Google.be: robots.txt
Offline Ontani - 25/11/2009 11:00
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Als jij nergens .php in je urls op de website gebruikt zal google deze pagina's niet indexeren. Google indexeerd urls op je website geen bestanden op je site.
Offline Martijn - 25/11/2009 11:13
Avatar van Martijn Crew PHP Zolang er geen links staan naar .php is er niets aan de hand. Alle pagina's die al geindexeerd zijn zullen vanzelf uit de resultaten verdwijnen

Er is geen manier om alles wat op .php eindigt in robots.txt te zetten, je mag geen wildcards gebruiken:)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s