|
Categorieën >
Overige
c++ mmo
|
|
|
|
Lid
|
beste leden,
Ik wil iedereen al bedanken voor zijn/haar raad aan mij voor het maken van een mmo game.
Nu door veel te googlen en in de boeken te snuffelen.
Ben ik erachter gekomen dat dit allemaal wordt gerealiseerd met C++ codering en niet java zoals veel mensen zeiden.
Nu heb ik enkele vragen kan je deze codering gwn in kladblok schrijven en als welk bestandstype moet je dit dan vervolgens opslaan?
MVG
PS: Mijn game outcome zal hier binnekort te zien zijn (de previews) |
9 antwoorden
Daiben – 04/11/2009 21:23 (Laatst gewijzigd op 04/11/2009 21:24)
|
|
|
Lid
|
cdesigns schreef: beste leden,
Ik wil iedereen al bedanken voor zijn/haar raad aan mij voor het maken van een mmo game.
Nu door veel te googlen en in de boeken te snuffelen.
Ben ik erachter gekomen dat dit allemaal wordt gerealiseerd met C++ codering en niet java zoals veel mensen zeiden.
Nu heb ik enkele vragen kan je deze codering gwn in kladblok schrijven en als welk bestandstype moet je dit dan vervolgens opslaan?
MVG
PS: Mijn game outcome zal hier binnekort te zien zijn (de previews)
Met java kan je net zo goed een mmo maken:)
en je moet een compiler hebben om c++ om te zetten naar computer code en voordat je eindelijk iets fatsoenlijks kan ben je nog wel een tijd bezig
|
cdesigns – 04/11/2009 21:27 (Laatst gewijzigd op 04/11/2009 21:27)
|
|
|
Lid
|
oefenen baard kunst zeggen ze ik wil eerst zoveel mogelijk informatie inwinnen en een plan opstellen wat ik wil bereiken en wat ik precies wil maken. Wat voor game en dergelijke. Daarom heb ik ook vaak jullie meningen nodig.
Leer je het ook door bestaande sources te herschrijven?
enzo ja waar vind ik zo een gratis source want ik ben al tijdje opzoek maar vind niks:S
|
|
|
|
|
Nieuw lid
|
|
|
|
|
|
Content Manager
|
Een game begint met een idee, dat idee werk je uit in tekst. Dan stel je analyses op (klassendiagrammen, statediagrammen, ...). Een taal kiezen voor je software is maar één van de laatste puntjes. Java, C++ of andere volwassen talen zijn in staat om alle mogelijke software te maken.
|
|
|
|
|
Lid
|
heel erg bedankt ik kan er wel wat mee:)
Maar heb nog een vraagje he hoe kan je 3d objecten in je game verwerken zoals bijvoorbeeld een huisje of iets anders? dat zou ik ook graag willen weten alvast bedankt.
MVG
|
|
|
|
|
Lid
|
njah ik ga natuurlijk eerst beginne met een simpel spelletje te maken:)
om zo alle functies uit te testen en wat je mogelijkheden zijn hierin maar denk wel dat je een heel ruim functies kunt toepassen hierin.
Heb al veel antwoorden gevonden op vragen wat ik had...
|
|
|
|
|
PHP expert
|
Er zijn verscheidene graphic library's waarmee je ook 3d objecten kan maken. Ik heb gegoogled voor je: http://www.goog...q=f&oq=
Ik heb er niet erg veel ervaring mee, maar volgensmij is OGRE wel een goede.
Vergis je niet trouwens in de complexiteit van alleen al C++, laat staan een MMO...
|
|
|
|
|
Nieuw lid
|
|
Dit onderwerp is gesloten.
|
|
|