login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

robots.txt omzeilen (Opgelost)

Offline UpLink - 24/10/2009 21:12
Avatar van UpLink... Ik zit met een klein probleem....

Ik kan publiekelijk mijn probleem niet open op tafel gooien...
Maar ik heb (of beter gezegd HAD) een webhost...
Mijn service is stopgezet maar er staan files op die server die ik nodig heb (domein is al verhuisd dus ik hoop nog een tijdje via het ip te kunnen werken) en ik had een robots.txt die de bepaalde directory niet liet uitlezen. Blijkbaar heb ik mezelf externe toegang tot die file ook ontzegt...

Ligt dit aan die robots.txt of....
Als het daaraan ligt, bestaat er een programma die die robots.txt omzeilt of negeert waardoor ik alsnog mijn files can "crawlen" ??

ik hoop dat iemand mij kan helpen of een uitleg kan geven.

Er nog even bijzeggen dat de host in kwestie weigert om mijn files door te sturen...

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn2008 - 24/10/2009 21:21
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Waarschijnlijk zou je in overleg met jouw webhost er wel uit moeten komen. Sla het SLA er nog eens goed op na.
Offline UpLink - 24/10/2009 21:24
Avatar van UpLink ... ze weigeren van de files zo door te sturen...

Offline Martijn2008 - 24/10/2009 21:26 (laatste wijziging 24/10/2009 21:27)
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Probeer anders eens wat informatie bij een rechtswinkel in te winnen; om je gelijk te halen.
Offline Martijn - 25/10/2009 12:40
Avatar van Martijn Crew PHP naar mijnw eten kan een robots.txt helemaal niets blokkeren of tegenhouden. Het is gewoon een textbestandje. Google houd zich er toevallig aan omdat die regels er zijn, maar in principe doet het verder niets meer dane en textbestandje zijn
Offline vinTage - 25/10/2009 12:43
Avatar van vinTage Nieuw lid Je kan wel "blokkeren" via htaccess om dat bestand in te zien, maar dat zou best nutteloos zijn, omdat de bots het dan ook niet kunnen zien.
Offline UpLink - 25/10/2009 13:06
Avatar van UpLink ... in die robots.txt had ik gezet

Disallow: /prive


en als ik in de urlbalk www.mijndomein.be/prive intypte kreeg ik een forbidden... evenals het bestandje kon ik zo nimeer downloaden... een htaccess had ik er niet gezet...

Offline Martijn - 25/10/2009 14:00
Avatar van Martijn Crew PHP zoals ik zei, dat kom NIET door robots.txt. Dat is purely and solely for zoekmachines
Offline WebSmurf - 25/10/2009 15:33 (laatste wijziging 25/10/2009 16:48)
Avatar van WebSmurf Nieuw lid uplink heeft toch wel gelijk dev met een robots.txt kun je wel de toegang blokkeren heb het vannacht zelf ook ontdekt ;)

@ uplink: mocht je dit robot.txt bestand nog hebben pas hem dan daarin aan en verwijderd de huidige van je server lijkt me zo.

Greetzz WebSmurfkuhh 

Ibrahim schreef:
Die vrolijke, maar nutteloze groet kun je voortaan wel achterwege laten 

WebSmurf schreef:
Daarom is de wereld zo verslechterd omdat ( nutteloze ) vrolijkheid gelijk kritiek krijgt, zouw iedereen is moeten doen wat vrolijker hebben we zo vrede op aarde 


vinTage schreef:
Op zich niet zoveel mis mee om de groeten te doen, maar dat msn taaltje maakt het wel irritant..
Offline vinTage - 25/10/2009 16:46 (laatste wijziging 25/10/2009 16:46)
Avatar van vinTage Nieuw lid Nah, hier werkt het gewoon hoor..
http://www.vintagesworld.be/robots.txt

en je kan gewoon naar beide "geblokte" urls surfen.
Offline WebSmurf - 25/10/2009 17:42
Avatar van WebSmurf Nieuw lid verhip bij mij ook zie ik nu :S en vannacht deed ie het wel wazig  
Offline Koen - 25/10/2009 18:52
Avatar van Koen PHP expert Die 403 krijg je omdat directory listing uitstaat... dôh.
Offline UpLink - 25/10/2009 22:24
Avatar van UpLink ... ik kan de robots.txt niet aanpassen...
Ik heb geen toegang meer via ftp en de hoster weigert elke vorm van medewerking...

Ik heb heel mijn boeltje al verhuisd naar one.com (domein) maar die files krijg ik absoluut niet mee... waarschijnlijk omdat ik mijn domein verhuisd heb... dacht ik zo
Offline Ontani - 26/10/2009 08:13
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Laat one.com contact op nemen met je vorige host om alle bestanden over te pompen. De meeste hosts regelen dit onder elkaar.
Offline UpLink - 26/10/2009 09:45 (laatste wijziging 26/10/2009 15:54)
Avatar van UpLink ... ik hoop dat het lukt. Ik ga drekt een mail sturen.


//EDIT:

It worked... bedankt...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s