login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

smtp server op iis reageert niet (Opgelost)

Offline webmaker - 22/10/2009 22:18
Avatar van webmakerPHP interesse als ik mijn smtp service wil starten op iis 5.0 dan krijg ik de foutmelding dat de service de start stuuropdracht niet goed heeft beantwoord en dat ik de windows logboekinzage moet raadplegen voor meer info. Iemand een idee hoe het komt dat hij niet normaal opstart zodat ik een mail account kan instellen?

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MiST - 22/10/2009 23:40
Avatar van MiST Lid dat staat misschien in de logs? meer info kan wel handig zijn. Een gevolg kan meerdere oorzaken hebben ;)
Offline Bart - 23/10/2009 11:59
Avatar van Bart PHP expert Men drukt [WIN] + "R" in, en typt "eventvwr".
Men zoekt naar eventuele criticals en kijkt wat voor informatie erbij staat. Vervolgens gaat men naar eventid.net en zoekt de bijbehorende informatie op om het probleem op te lossen. Klaar is kees.
Offline webmaker - 26/10/2009 10:39
Avatar van webmaker PHP interesse Ok en waar kan ik nu die logs vinden, waar moet ik die win+R en eventvwr zoals bart zegt typen?
Offline Bart - 26/10/2009 10:43
Avatar van Bart PHP expert Dat kun je elk moment doen, [WIN] + "R" is gelijk aan Start -> Uitvoeren...
Offline webmaker - 26/10/2009 11:04
Avatar van webmaker PHP interesse Het probleem is dat er geen warning in staan en toch start de smtp niet op, kan ik eventueel met een andere locale smtp server downloaden en installeren en deze dan koppelen aan mijn php zodat de mail() werkt.
Offline UpLink - 26/10/2009 16:05
Avatar van UpLink ... staan de poorten wel open en is je firewall correct ingesteld?
Offline Ontani - 26/10/2009 16:22
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Waarom niet gewoon smtp server van je provider gebruiken?
Offline webmaker - 27/10/2009 20:53
Avatar van webmaker PHP interesse Smtp server van de provider gaat niet, mail functie heeft een foutmelding dat er login nodig is of zoiets. Nu heb ik apache geïnstalleerd (vind ik persoonlijk beter), maar nu ben ik op zoek naar een programma om een locale mailserver te installeren. Deze kan ik dan gebruiken voor mijn mail().
Offline vlamke - 27/10/2009 23:16 (laatste wijziging 27/10/2009 23:17)
Avatar van vlamke Lid Eventuele goede smtp server is hMailServer is gratis en geschikt voor Windows. Ook is de tevens makkelijk in te stellen.

Link: http://hmailserver.com/
Offline webmaker - 28/10/2009 09:49 (laatste wijziging 28/10/2009 09:59)
Avatar van webmaker PHP interesse Bedankt voor de tip, het is gelukt. Ik vind het trouwens een perfect programma gemakkelijk in instelling ook. 

Ik heb hem in mijn php.ini file ingesteld en ik krijg nu nog volgende foutmelding:
Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 503 Anonymous traffic is not allowed on this port. Use AUTH command at first. in ... on line ..

Hoe kan ik dit verhelpen in het php.ini file
Offline vlamke - 29/10/2009 17:27
Avatar van vlamke Lid Sorry, dat ik nu pas reageer. Maar als je in de php.ini instelt dat het de localhost moet zijn, krijg je dan de zelfde melding?

Anders heb je misschien heen nog wat aan:
http://www.hmai...mp;t=16273

Met vriendelijke groet,
Patrick
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s