login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

grap foutmelding

Offline Rick1993 - 02/10/2009 20:12
Avatar van Rick1993Lid hoi,

misschien een beetje een rare vraag. Maar ik samen met anderen een grap uithalen waarbij we een memorystick in de computer stoppen dat er dan een foutmelding komt (van virus gevonden). Als de memorystick weer uit de computer is moet er niets meer aan de hand zijn. Is dit mogelijk?

Gr. Rick

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MiST - 02/10/2009 20:17
Avatar van MiST Lid ofwel moet je ervoor zorgen dat er bij het mounten automatisch iets uitgevoerd wordt. veel computers zullen echter een beveiligingswaarschuwing geven.

Anders moet je een applicatie maken en installeren op een computer. Daarmee ben je wel je verrassingseffect kwijt. tenzij je het installeert en de andere het niet weet.

Andere alternatieven zijn er niet denk ik.
Offline Martijn - 04/10/2009 16:54
Avatar van Martijn Crew PHP er zijn codes die je in een txtbestand kan zetten om te testen of je virusscanner dingen ziet. Zo'n tekstje op een usb stick zetten en klaar
Offline jaronneke - 05/10/2009 08:11
Avatar van jaronneke MySQL interesse Een autoexec .bat maken
Offline Dani - 06/10/2009 05:26
Avatar van Dani PHP gevorderde Memorysticks hebben niet zoals CDs de mogelijkheid standard een autorun.inf of andere te gebruiken om iets automatisch uit te voeren (of door gebruik te maken van voorgeinstalleerde software)

Dit is omdat deze niet door windows als een CD/DVD gezien worden.

Er bestaan 'hacks' voor een aantal (weinig) sticks waar men een bit in de indentificatie gegevens van de stick verandert zodat windows denkt dat het een CD of DVD is en dan automatisch naar een autorun.inf zoekt.

Veel geluk ... Ik had zoiets ook nodig maar kon niet de juiste stick vinden met de passende 'hack' en heb het opgegeven.
Offline Appie_Dijk - 06/10/2009 14:01
Avatar van Appie_Dijk Lid volgens mij werkt dit alleen met zogenaamde U3-sticks
Offline Wim - 06/10/2009 18:09
Avatar van Wim Crew algemeen Je kan perfect een Autorun.inf bestandje aanmaken zoals je op een cd vindt... Werkt hier iig toch...
Offline Rick1993 - 06/10/2009 19:39 (laatste wijziging 06/10/2009 19:49)
Avatar van Rick1993 Lid En wat moet ik daar in zetten? Als ik het goed begrijp moet hier dus al de foutmelding in komen, want dit komt in beeld als je de memorystick erin stopt.

Ook al werkt het misschien niet, ik wil het toch proberen. Wie niet waagt, wie niet wint  


EDIT:
na even googlen op autorun.inf kwam ik op dit uit: http://www.simt...filebasket

Als ik dit op de memorystick zet en een .exe bestand maak van de "foutmelding" dan zal het gaan werken?
Offline Stijn - 06/10/2009 19:45
Avatar van Stijn PHP expert Kan je geen simpele .vbs scriptje uitvoeren met MsgBox voor de foutmelding?
Offline Rick1993 - 06/10/2009 19:49 (laatste wijziging 06/10/2009 19:59)
Avatar van Rick1993 Lid Daar heb ik nog nooit mee gewerkt, dus ik ben bang dat dat lastig gaat worden voor mij. Heb je hier een voorbeeld scriptje van?

EDIT

Oke, denk dat het mij wel gaat lukken  (deze pagina gevonden: http://www.webs...le&k=7)
Offline Dani - 07/10/2009 07:32
Avatar van Dani PHP gevorderde
wimmarien schreef:
Je kan perfect een Autorun.inf bestandje aanmaken zoals je op een cd vindt... Werkt hier iig toch...


Werkt mischien, maar eerst krijg je de vraag on de autorun uit te voeren.
De bedoeling is dat er geen vraag komt maar dat hij gewoon uitvoerd zoals bv een installatie CD van Office.
En dit op alle PCs en niet enkel op de PC die de stick al kennen ;)
Offline Ontani - 07/10/2009 08:04
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
De vraag om office te installeren krijg je ook op Vista of Windows 7.

Enkel in XP kan een autorun onbeheerd starten.
Offline Dani - 08/10/2009 04:53
Avatar van Dani PHP gevorderde Vista vraagd voor elke rommel goedkeuring daar heb je zowieso een probleem.
Offline Rick1993 - 09/10/2009 19:30
Avatar van Rick1993 Lid Nee, het is voor windows XP. Maar hoe maak ik een autorun.inf bestandje waar wordt doorverwezen naar het VBS-bestandje?
Offline Koen - 09/10/2009 21:07
Avatar van Koen PHP expert Volgens mij kan je enkel verwijzen naar een .exe bestandje via autorun.inf.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s